Det var ett tag sedan som ett ”Dålig Service” inlägg var ett ”OBS Varning för!”-inlägg, men jag döper ju dem alla för detsamma så jag själv ska ha lättare att hitta dem i efterhand.
Och denna gången så är det mest för att andra konstigt nog inte gör sig hörda om sina klagomål.
Och sånt gör ju bara att fler och fler blir lurade eller dåligt bemötta.
Så detta är inget ”Cancel culture” trams med att hänga ut en person.
Det där är ute sedan ett par år tillbaka.
Men som ett företag där folk lämnar ifrån sig pengar, bilar, saker, ja då ska folk bli varnade för honom.
Så jag börjar med min sida av storyn.
Jag har ett par inrednings-saker som jag behöver hjälp med.
Och ”National Bilklädsar” i Malmö kommer jag INTE att betala för hjälp fler gånger.
ColorGlo i Malmö vill inte heller ha kunder.
Så jag sökte mig utanför Malmö och hittade ett företag som bland annat ska fixa med bilinredningar även om biljud är det främsta de/han sysslar med.
Men om man är (var) anställd på Koenigsegg för att man är duktig på bilinredningar så kan man nog färga en ratt, limma ett tak och sy några säten osv osv, det är flera saker som jag behöver hjälp med.
Och bara för att man är anställd på Koenigsegg så är man inte bäst på det man jobbar med, men jag har sökt efter lackerare i flera år och har frågat efter bil-inrednings-hjälp i ett par år, så ja jag kollar mig runt helt enkelt.
”Art in Motion” ligger i Skåne, det är nära nog.
Jag kontakta dem via Facebook
https://www.facebook.com/ArtInMotionExclusive
Inget svar.
Jag ringde numret som där står på Facebooksidan, och det står att det är en Rumänskt nummer.
Jag ringer till honom via Messenger, flera gånger, och ingen svarar eller ringer upp,
Hmm ja honom ska jag nog hoppa över tänker jag.
Men så ser jag att jag har en massa gemensamma Facebookvänner med honom, en massa bil-vänner.
Och inte random bil-folk utan bil-folk som jag faktiskt ser som vänner.
https://www.facebook.com/MarianGadau
Och jag känner ju folk som jobbar på Koenigsegg, så jag frågar runt lite.
Han verkar ha vunnit en massa priser osv osv.
Så ja han är kanske bara upptagen.
Så jag frågar runt bland dem gemensamma Facebookvänner som vi har..
Och oh my…
Så detta nedan är vad jag har hört, ifrån flera olika personer, och jag förstår inte alls varför inte andra går ut med detta!
Och jag har ringt honom alldeles för många gånger så han hade lätt kunnat svara på detta själv, men det vill han inte.
Så vi börjar med det värsta.
Sen blir det lindrigare och lindrigare.
För att sälja saker med 600% vinst, utan kvitton osv, det är inte så viktigt, det tar vi sen.
OBS! Allt detta är saker som andra har skrivit eller sagt till mig.
Så det är inget som jag VET och det är inte bara ifrån en och samma person.
1: Först och främst så är det väldigt viktigt att säga att han INTE jobbar på Koenigsegg längre.
Och detta för att han fick sparken därifrån.
Och även om man kommer från Rumänien och inte är svensk medborgare så är det inte så lätt att bli uppsagd från ett svenskt arbete.
Så varför fick han sparken från Koenigsegg?
Han har antastat 3 tjejer där..
3 kvinnliga kollegor..
Såpass att de till sist fick sparka honom..
DET är illa..
Så inte en och samma tjej som han då var intresserad av, utan 3 olika tjejer..
UPDATE :
En som har läst detta inlägget har hört av sig och skrivit att han har varit ”för på” honom också.
En fd kollega som till sist argt sa till honom att sluta taffsa.
Det hade börjat ”skämtsamt” med att han taffsa på hans mellan benen och på hans rumpa, men sen blev det mer och mer tills han till sist fick säga ifrån ordentligt.
Så enligt honom så är det inte bara tjejer som han har taffsat på olämpligt.
UPDATE 2 : En till kille!
2: Han stjäl från sina kunder.
Där är flera stories om liknande saker.
Att kunder har lämnat saker och aldrig fått tillbaka dem.
Att kunder har betalat för att få saker installerat där det har installerats mycket billigare saker istället.
Att han har ”lånat” saker av kunder och sen ignorerat dem totalt när de vill ha sina saker tillbaka.
Han har lovat att sponsra med saker som aldrig levereras.
Värst är kanske att Koenigsegg betalade honom för högtalare, där han köpte dyra högtalare för pengarna som Koenigsegg gav honom för att köpa högtalare.
Men sen så köpte han billigt ”skräp”, ”rebranda” dem, packade om lådorna, och gav dem billiga skräphögtalarna till Koenigsegg och behöll dem dyra och bra högtalarna själv.
Och det är pga dem högtalarna som han åker runt och vinner en massa priser.
Sägs det..
Jag vet inte den officiella förklaringen till varför han blev uppsagd från Koenigsegg, men han är verkligen ogillad där nu, av flera anledningar.
3: Han skapar lögner om sina konkurrenter.
Nu blir punkterna kanske lite omvända just för att jag ville ta det mildare och mildare.
Men en punkt som kommer längre ner är att han då lägger på en väldigt överdriven marginal på sakerna som han säljer, och skapar rykten och talar illa om sina konkurrenter som säljer samma märken för normala priser.
4: Såklart ska man få tjäna pengar.
Och vi är vana att saker i Sverige är dubbelt så dyrt än vad samma saker kostar i andra länder.
Men jag fick höra om några riktigt extrema saker.
Så till sist (mellan alla gånger som jag har försökt få tag på honom själv) så bad jag om några bevis.
Så det som sas först från två (vänner med varandra) var att han tog 1.5 miljoner kronor för högtalarkablar som kostade 80 000 kr.
Men betalar man så mycket för högtalarkablar så får man skylla sig själv.
Oavsett om de är tillverkade i Kina eller vart de är tillverkade.
Visa detta inlägg på Instagram
Men sen då så såg jag priserna på ”vanliga” saker så som slutsteg och högtalare, där hans priser är 5-6 gånger mer än i Frankrike, som också ligger i EU.
5: Det där med att köpa saker ”utan kvitto” och ”svart” är något gammalt som funkade förr.
Idag är det bara snåla människor som försöker köpa saker billigare utan garanti osv.
Men då är det folk som väljer det själva.
Vad jag har hört så säljer Marian saker utan att ge kunderna kvitton, trots att de ber om det..
Och det tycker nog inte skatteverket om.
Utöver detta så har det sagts flera negativa saker om honom.
Hur han har utnyttjat folk och ”vänner” osv.
Hur han behandlar anställda, sin flickvän osv.
Men när folk är naiva och korkade och själva väljer att umgås med en person som behandlar dem dåligt, eller en chef som behandlar dem dåligt, ja då så får de skylla sig själva tyvärr.
Att slösa pengar ses tyvärr som värre än att slösa tid och energi, trots att jag tycker tvärtom.
Vill ni vara hans vän eller älskare så är det upp till er såklart.
Men jag tycker att efter allt jag har hört så lämnar jag inte pengar eller något av värde till honom.
Så har ni någon som kan och vill fixa några bilinrednings-saker till mig?







