Car Trends that PISS ME OFF
Dagens Notiser : Studentfirande
Detta med att Studentfirande blir större och större för varje år tycker jag är fel.
Du har gått i skolan..
Skola betald av Sverige.
Skolgång som mer eller mindre är ett lagligt krav och ett minimum för att kunna få ett jobb.
Du behöver inte ens ha godkänt i dina ämnen för att ta studenten numera (annat var det förr).
Så det där med att stolt flagga för ett ett land som du eller din familj har flytt ifrån, det förstår jag inte alls.
Visa tacksamhet till Sverige tack.
Och nu så har ”folk” studentliknande firanden för barn i alla åldrar, när de ska ha sommarlov från förskolan osv..
Allt detta extrema firandet måste väl ta bort det speciella från det som verkligen ska firas av en anledning?
Som t.e.x ett bröllop eller dop.
Och det där med att köra/åka bil så idiotiskt som möjligt, hur är det ett sätt att fira?
