#MoreShopping : Årets Vinterbil 2018/2019 = Toyota GT86 / #RocketBunny86

UPDATE

Här är min tagg med alla inlägg om bilen

#RocketBunny86 

https://www.sirpierre.se/tag/rocketbunny86

 

OBS! 
Sorry att ni har fått vänta. 
Meningen var att inte alls visa upp bilen innan detta inlägget. 
Men videon spelades in i Torsdags, men jag fick den nu som först. 
Resten av inlägget har jag skrivit under dessa dagar som har gått sen i Torsdags. 

 

 

Winter is Coming..
Jag hoppas verkligen att vi får en torr plusgradig skånsk vinter.
Men med tanke på att vi gick från 26 grader till 11 grader på ett par dygn, så vet man aldrig om det kanske blir 6 månader mörk, slaskig, storming vinter..

Och då känner jag att det behövs nog en specifik vinterbil även denna vinter..
Det har jag nog visserligen haft varje vinter tror jag..

Ja jag gillade verkligen min #BudgetMiata som var förra årets vinterbil.

Och jag vill verkligen ha en Miata igen, Men nästa Miata ska vara FIN och användas till roligare saker än en bara väldigt rolig, toklåg vinterbil.

Men nu med 4 st bilar som är strikt 2-sitts så kan jag verkligen inte köpa en till 2 sitts, öppen bil..
Ja om jag hade haft ett stort garage så hade jag absolut kunnat..
Men nu när jag BEHÖVER en annan sorts bil, en bil med baksäte, utan att vara en stor limousine,

så går Miata NB bort, just nu.

Nästa sak på listan är att alla bilarna jag har idag dricker alltså runt 2 liter per mil, gubbakörning..  så kände jag att jag behövde något mycket mindre törstigare.

Ja Miatan är bränslesnål osv osv och  den är billig, perfekt osv osv, men har inget baksäte och ingen stolsvärme… Så lägg ner det.

Så en bränslesnål bil med ett ”Nöd-Baksäte”.
Eller allra helst ett lagom vettigt baksäte, men då blir det lätt hänt att jag började kolla på bilar med stora V8or igen, så nej, något helt annat ska jag ha, något inte alls ”Sir_Pierre”.

En rolig bil som jag provkörde då den var ny är den gamla 04-05 Ford Fiesta ST med 150 hk, de kostar 20-30 tusen kronor idag.
En sån är ju absolut en vettig och rolig vinterbil.

Men som vanligt så är det inte så lätt att köpa bil på blocket..
Jag ringde båda dessa, och när de inte svarade på 2 försök så SMSade jag.

Och ingen av dem ringde upp mig, eller skrev när jag kunde komma och kolla på bilen.
Jag hade tänkt köpa bilen på studs den dagen jag ringde.

Sen tyckte jag att en lätt begagnad Fiesta ST verkar ju verkligen vara prisvärt..
Sen tyckte jag att en ny ST200 var lika prisvärd.
Sen var det plötsligt en massa pengar.. från en 20 tusen kronors gammal Ford..

Och så mycket pengar har jag bara inte hjärta att lägga på en framhjulsdriven bil..
Även om det är en mycket vettig, lagom, snål och bra bil..
Så är den ju fortfarande framhjulsdriven..

Och.. Jag har ju länge tänkt att när en BRZ/GT86 kommer ner i pris så ska jag testa en sån.
Det är samma pengar som den där Fiesta ST200..

Och för ytterligare lite pengar till, så kan du få en riktigt snygg sådan..
Och ytterligare en liten påse pengar till så får du en med kompressor…
Men nej.. nej nej.. en bränslesnål vinterbil skulle jag ju ha..

Så jag åkte till Önder på Select Cars,

https://www.facebook.com/selectcarssyd/

han hade båda alternativen hemma.
Men som tur var så var den utan kompressor rätt så mycket snyggare än den med kompressor..

Så det fick bli den.
Det var MYCKET lättare att köpa bil där än att behöva jaga blocket-folk!

Så det blev alltså en Toyota GT86 med ett riktigt meningslöst, totalt oanvändbart baksäte.

Men den är snygg iallafall =)

Denna gången fick jag hjälp med videon av killen som gjorde videon med min #350ZRS nu senaste.
Kolla in hans Youtubekanal här. 

Och säg till om ni vill se mer av mina bilar.

Nedan så kan ni läsa spec-listan på bilen och mina notiser än så länge om vad jag tycker om bilen osv.

 

 

** Toyota GT86 – 2013 – Nypris cirka 333 000 kr

Min är begagnad såklart. 
5 900 mil – Inköpt 2018-09-26 = 179 000 kr

 

** GReddy X Rocket Bunny 86 Wide-Body Aero Kit Ver. 1 = 69 998 kr

** Rallybacker Ducktail Rear Spoiler = 499 USD + Avgifter
FRP (Fiber Reinforced Plastics) and gel coat finished


** Muffler Delete / Ingen ljuddämpare = 3 719 kr
Ett helt originalsystem medföljer också.

** Open Cold Air Intake
Slitet och bortmonterat, så jag ska beställa ett nytt

** RACINGSPLITTER MAXTON DESIGN = 2 100 KR

** GT86 ZN6 12+ COILOVERS BC-RACING BR TYP RH = 11 299 KR

 

BC Racing BR är DDESIGNs mest sålda coiloverkit. Här har man möjlighet att customisera sitt kit på ett flertal olika sätt. Standardsetupen är en perfekt allround-sats som klarar sig bra på gatan och även på banan. Vill man däremot ha sats anpassad för en bil som ska gå riktigt lågt så väljer man Extra Drop. Då byggs satsen ca2cm lägre än standard och ger dig på så sätt möjlighet att sänka ytterligare ett par centimeter. Ett mycket populärt val bland de som Stancar sina bilar. Även fjäderhårdheten går att anpassa helt efter önskemål. Kitet passar alla! Från dig som vill göra bruksbilen bättre, till dig som tävlar inom motorsport.

  • Justerbar hårdhet med 30 lägen
  • Extra Drop**
  • Höjdjusterbara 
  • Finns med Pillowball topplagringar & camberjustering*
  • Kropp 53mm, kolv 44mm. 
  • Extra höjdjusterbara genom nedre infästning
  • Sportfjädrar tillverkade i SAE9254 högkvalitetsstål
  • Patenterade, konkava nedre låsringar
  • Fjädrarna testade över 500.000 ggr med under 5% deformation
  • Aluminiumkomponenter tillverkade i T6061 för lättvikt/hållbarhet

 

** Tonade Rutor Bakre del = 2 500 kr

** ISC Suspension Bakre Bärarmar – 6 499 KR

Justerbara nedre bärarmar för camberkorrigering

 

 

** Fälgar = Cosmis Racing XT006R = Cirka 14 000 KR

Fram = 18×9.5 ET 10
Bak = 18×11 ET 8

** Nya Federal 595-RS-R Däck

Fram = 225/40/18 = 2 800 KR
Bak = 265/35/18 = 3 000 KR

Så bra däck, men alldeles för stretch för min smak!

Läs mer om däcken här.

FEDERAL 595 RS-R ÄR SVERIGES BÄSTA RACINGDÄCK

Jag har själv kört på dem tidigare, och gillar dem så pass så jag hade tänkt testa dem igen, så detta blev perfekt =)

**  MUTEKI SR48 HJULMUTTRAR  = 1589 KR

Nästan allt är köpt ifrån DDESIGN

** KARTBOY SHORT THROW SHIFTER = 285 USD + avgifter

– 28.5% reduction in throws.
– 0.375″ Knob Height Reduction.
– Includes Rear Shifter Bushings.

** Exedy Kopplingskit + Urtrampningslager = 5 739 kr

Så lite notiser från första kvällen.

** Stolarna är sköna och sportiga på rätt sätt.
Men jag kanske tycker att nackstöden går lite för långt fram ändå.

** Jag vill ha bredare däck fram.
Ja den är så välbalanserad så 265 bak och 225 fram blir fel.

** Den dricker mycket mer än de officiella siffrorna..
Cirka 1 liter milen på motorvägen med farthållare.
Och strax över 1,4 vid ”vardags-Buskörning”.
Så lika mycket som en mycket större motor.
Men men, jag får ge den fler mil innan jag dömer ut den.
Bredare däck och mer vindmotstånd gör ju absolut sitt.

** Den låter MYCKET!
Så jag kommer nog att montera originalavgassystem.

 

 

Det jag redan har köpt till bilen är följande

 

** K&N Luftfilter – 810 KR

BRZ / GT86 Ersättningsfilter K&N Filters
Jag tror just nu att jag nöjer mig med ett ersättningsfilter till originalboxen.
Men sen andra sekunden så vill jag trimma, byta grenrör osv osv..

** K-Sport Racing Bromsar = 28 880 KR
* 8 Kolvs OK
* 330 mm stora skivor
* Flytande skivor
* Racing Bromsbelägg
Dessa satt på bilen innan den blev inbytt hos Select Cars, så nu hörde förra ägaren av sig och undrade om jag ville köpa dem.
Och det vill jag ju =)

EDIT!
Han ville inte pruta 380 KR, så det blev inga bromsar.
Sen tog han bort mig från Facebook efter det.
Så inga större bromsar för mig =)

** Taket ska folieras om = 0 kr
Select Cars bjöd på det.

Det sitter fejk kolfiber-folie på taket.
Jag HATAR fejk kolfiber!
Ni vet nog varför.
Så det drog jag av direkt, så gott jag kunde, och i morgon ska det på ny folie, bara vanlig svart tror jag.

Notiser från Dag 2

 

** Jag gillar inte nackstöden ändå..
De går lite för långt fram.
Inte lika hemska som i Toyota C-HR.

Toyota C-HR

 

Men ändå lite för mycket för min smak.
Vilket gör att jag tiltar ryggen mer bakåt än vad jag annars hade haft det.

** Bilen har rätt mycket Downforce nu tror jag.
Bilen stod i friläge, och vinden orkade blåsa bilen cirka en halv meter bakåt i en pust!

**  Där är två knappar för att koppla loss antispinn.
Och ÄNDÅ så kopplas det inte ur helt och hållet!

Jag var ute i kl 04 natt/morse och försökte drifta lite.
Men det ville inte så som jag ville.
Jag tryckte på båda knapparna i alla möjliga kombinationer, håll inne dem i en massa sekunder osv osv..
Men ändå precis när bilen ska antingen snurra runt eller drifta, så stryps det, rejält! Obehagligt.

Idag får jag lära mig att det är en hel process som man måste göra för att helt koppla ur antispinn!

EDIT! Allt det där behövs inte, du håller bara in båda knapparna tills de 3 lysande lamporna bara blir 2 lysande lampor.

 

** Jag skulle vilja provköra en originalbil med 205 runt om..
Den är utan tvekan jätterolig då.
På min bil sitter det R-Däck, vilket är nice.
Men stretch, vilket jag hatar, jag litar inte alls på att de håller sig kvar när jag kör aktivt.
Och 225 fram när man har 265 bak är helt fel.
Jag skulle vilja ha bredare däck fram, kanske lika breda som bak.

Så med denna uppsättning som jag har nu, så understyr bilen tyvärr när den kommer till gränsen.
Miatan understyrde ALDRIG!
Om man gick över gränsen så var det baken som kom, och detta med vinterdäck!

** Nu gillar jag att ratten står så lodrätt.

** Bilen får MYCKET mer uppmärksamhet än vad jag trodde!
MYCKET!
Jag kan inte riktigt förstå det..
Det är ingen dyr bil, det är verkligen ingen snabb bil..
Men ja den är snygg.

Alla kollar, kommenterar, gillar..
Mycket oväntat, men mycket kul såklart.

** Ja den ”växer på mig” faktiskt..
Mycket för att alla gillar den så mycket, men också för att jag tycker om att köra den mer och mer..
Ja den behöver mer effekt, hela bilen, chassi, drivlina osv hade klarat dubbla effekten, 400 hk, det man hade behövt göra då bara är att uppgradera bromsarna.

OBS! Nu går jag efter MIN bil som har bredare R-Däck, mycket bredare spårvidd, coilovers och andra chassidelar uppgraderade.

Men den blev rolig att köra, att pressa över gränsen.
Jag tycker inte att den är snabb, men alla som har åkt med mig (minst 7-8 personer) har absolut tyckt att den är snabb och rolig.
Som sagt, alla verkligen gillar bilen!

** Det gick väldigt snabbt att lära känna bilen.
Utan att ens ha ett effektkurvan så hade jag kunnat rita den för er, för att jag kan verkligen KÄNNA hur effektkurvan ser ut.
När motorn ”öppnar upp sig”, när den tappar vridet osv.

** Den låter mer på låga varv än på höga varv.
Så jag SKULLE vilja ha ett riktigt öppet insug, byta grenrör och ha ett helt annat avgassystem, för att den låter riktigt nice, men jobbigt mycket på låga varv och lite för lite på höga varv.

** Den varvar riktigt mycket..
Långt efter du tycker att det r dags att växla.
Varvräknaren slutar på  9 000 RPM!
Det gör ju väldigt mycket av bilens karaktär och den roliga körkänslan.

** Nu efter ha kört med ”Toybarun” ett par dagar så meckade jag lite med min svarta Corvette nu ikväll och körde en runda.
På papper så har den cirka 100 hk mer än Toybarun, för 22 år sedan..
Ja min har mer än så, men ändå, jämfört med Subaru-motorns 200 hk så känns min 5.7 Liters LT1 som om den har 600 hästkrafter!
SÅN stor skillnad är det i körkänsla!

** Jag har redan fyllt tanken två gånger.
Det är liten tank på den, typ 40 liter tror jag.
Och jag har väl kört 70% landsväg och 30% stenhård buskörning.
Så det är en väldigt missvisande ”blandad körning”, men just nu så står snittförbrukningen på 10,56 l/100 km.
Det är jag absolut nöjd med.

 

** Jag har alltså varken garageplats eller ens en parkeringsplats för denna bilen..

** Ni som har kört en riktigt racebil eller iallafall sett en gå från friläge till 1ans växel förstår nog vad jag menar nu.
När jag lägger in 1an så är det som om den inte frikopplar helt, och jag verkligen sätter den i växel när jag lägger den i 1an med kopplingen nedtryckt, den liksom rycker till och hoppar fram en halv fot.
I love it =)

** Den behöver nog bättre bromsar även med originaleffekten..

** Växellådan är riktigt skönt!
Bland toppen av de bästa växellådor jag har fått leka med.
Som en riktig Shortshift!
Riktigt nice!

** Jag måste pröva en originalbil alltså..
Jag tror att den är riktigt bra den med, kanske till och med roligare, vildare..
Säkert helt okej chassi där med även om den lär ”gunga” mycket mer.

** Behövs det verkligen en sån här stor lapp för att man inte ska lägga mattan på fel håll??

** Okej.
Efter ett par försök så lyckades jag med ”The pedal Dance” som krävs för att helt och hållet kunna stänga av antispinn / antisladd eller vad ni nu vill kalla det.
Och visst går det att sladda, drifta, göra Donuts med 200 hk och 265 R-Däck, I 1ans växel, knappt knappt 2an.

Ska du ha roligt sideways i en GT86 så är det vanliga skinny tires som gäller.
Sen det störiga problemet med min är att det bara sitter 225or fram, ja R-Däck där med, men när bilen går över gränsen utan att du vill drifta, utan bara köra snabbt i kurvorna helt enkelt, så Understyr den lite lite, absolut inget man inte kan styra bort, men den ska inte göra det överhuvudtaget tycker jag.
Så om det inte var dags för vinter så hade jag sålt dessa billigt och köpt likadana däck men 245or istället.

Eller… Det kanske jag ska göra ändå?
Är det någon som vill köpa väldigt lätt begagnade 225/18 Federal 595 RS-R för halva priset?

Ja just det…
Min ”aktiva körning” och sladdande slutade med att någon ringde Polisen, och polisen körde efter mig till bensinmacken, där de ställde direkt framför mig på tvären så jag inte ska fly, och sen ställer en massa dumma frågor, gnällde över att jag inte har någon regskylt fram, och ville att jag skulle öppna huven.
Det löjligaste var nog när de pekade på mina original krängningshämmare och ville gnälla på dem….

Jag frågade vad allt detta gällde, jag ska ju bara tanka, då säger de att de hade fått in ett samtal om att någon buskörde i området, jag skrattade och förklarade att bilen ser fräck ut, men 190 hk räcker inte för att ens orka busköra.

Sen ställde den ena polisen fler dumma frågor, han ville veta vad jag hade betalat för bilen osv osv.

** Jag skulle vilja ha lite mjukare knäskydd

** Jag gillar hur instrumenteringen fokuserar helt på varvräknaren.

Den analoga hastighetsmätaren som är coolt fördelat, kollar jag inte på alls.
Varvräknaren och den digitala hastighetsmätaren är perfekt.

** Jag skulle vilja ha lite mer info på färddatorn, jag vill ha klockan där uppe, den sitter nere mitt på mittkonsolen.
Och jag skulle vilja se hur långt jag kan köra cirka på det bränslet jag har kvar i tanken.

Färddatorn här visar snittförbrukning, förbrukning just nu, yttertemperatur.
Thats it.

 

** Det är jättedålig ventilation till fötterna.
Även om jag ställer luftkonditioneringen på enbart fötterna och på MAX hastighet så är det väldigt klent det blåser.

 

** En rolig känsla är att jag vill ut och köra med bilen om nätterna.
Inte för att jag ska någonstans, utan bara för att köra och ha roligt.
Det är ett bra betyg.

Jag SKULLE vilja köpa 

 

** Lättare svänghjul.
Den hade kunnat varva mycket snabbare!

** En baslåda..
Helst skulle jag vilja byta ut stereon helt.
För att den är klen..
Den duger, men med en bil som låter så mycket som min så behövs det mer.
Så helst byta alla högtalare och hela enheten, men främst en baslåda behöver den.

 

Här är min Garaget-profil om bilen

 

https://www.garaget.org/?car=413997

 

 

UPDATE

Jag köpte ny stereo

** Pioneer AVH-Z5100DAB = 7795 kr

** Monteringskit = 600 kr

** Kablar = 600

** UPDATE **

Nya högtalare med

** Instrumentpanel = Hertz DCX 3.5tum = 490 kr

** Framdörrar = Hertz C 165 = 790 kr

 

** Sido-panel = Hertz Energy ECX 100.5 = 790 kr

** Slutsteg = GAS PRO 80.4 = 1 998 kr

** Kablage =GAS PP4 Kabelkit 20mm² = 898 kr + GAS RCA50 = 98 kr + Supra Signalkabel 5 meter = 650 kr

 

** Baslåda = Alpine SWE-815 = 2 195 kr

** Installation = 3 000 kr

** UPDATE **

Dumt nog så visste jag inte att jag redan hade en Exedy koppling.
Så jag betalade Toyota onödigt mycket för att installera en ny originalkoppling.

** Ny Koppling, Mellanservice, Nya Tändstift, Nya Ventilfjädrar= 14 366 kr

** Torkarblad = 482 kr

** Klistermärken = 1 680 kr

** HARDWARE KIT S012CA ISC SUSPENSION = 1 299 kr

Hardware Kit S012CA ISC Suspension

** Hawk Performance Ceramic Brake Pads = 1 029 kr

Performance Ceramic type Bromsbelägg Hawk Performance

** STI JDM FLEXIBLE STRUT TOWER BRACE = 400 usd + frakt = 5 800 kr ink moms.

 

STI JDM Flexible Strut Tower Brace - Subaru Base 2015-2020 ...

Installation + Review : STi Flexible Front Strut Tower Bar Subaru BRZ / Toyota GT86 / Scion FRS

 

** Muffler Delete = 3 399 kr

 

** Borla Unequal Length Header = 7 899 kr
** Over-Pipe = 3 679 kr

 

** Ceramic Coating = 1 500 kr

Dagens Tips : Skandinavisk Ytförädling / Ytan.nu + Vad är Ceramic Coating?

 

** Installation = 1 500 kr

** Vinterdäck = 5 850 kr

** Startbatteri = 1 199 kr

** OpenFlash Tablet 2.0 = 6 500 kr

** Lackerat fälgarna = 6 000 kr

** Däcktext = 4 500 kr (x 3 än så länge… )

** MTEC Transmission Shift Springs Kit = 500 kr

** WeatherTech FloorLiners – All Weather Floor mats = 1 000 kr

 

Unboxing : WeatherTech FloorLiners – GT86/BRZ/FR-S Rubber/plastic All Weather Floor mats

 

** RSP STI Lumbar Support Pillow (Alcantara) + RSP STI Neck Support Pillow (Alcantara) = 3 350 kr

** Toning av rutor = 2 000 kr

Tonade Rutor på bil – Fördelar & Nackdelar

 

 

** Greddy Magnetic Oil Drain Plug = 250 kr

BRZ / GT86 Magnetisk Oljeplugg M16x1.5 GReddy

** K&N Pro Series Oil Filter = 200 kr

M22 X 1.5​ (76mm) Oljefilter K&N

 

** 9 000 milar Service = 13 435 kr

Men servicar borde jag inte räkna med, då kan jag lika gärna räkna med alla hjulinställningar också, det är iallafall minst 1 500 kr x 4.

UPDATE 2021

** LEDSON Alfa LED ramp 20” 180W = 2 695 kr

** CANNECT Interface för bilens helljussignal = 949 kr

** Låslist till regskylt = 29 kr

** DT-relä med knapp 12V (1, 2 eller 4 x DT-kontakter) = 319 kr

** Hållare för nummerskylt = 249 kr

 

** Mishimoto MMHOSE-BRZ-13IRD Red Silicone Induction Hose  = 1 469 KR

 

 

** brembo bromsklossar P 78 021X = 2 308 kr

 

 

** brembo bromsskivor 09.A921.1X = 2 380 kr

 

 

** HKS Air Intake Duct = 1 800 kr ex frakt och alla avgifter

UPDATE

Eller så betalar man  1950 kr här hemma

** 10 000 milar service vid 9 500 mil 21-07-16

** Ny drivaxel = Minns ej pris, dyr var den, igen, jag gissar på 7 500 kr eller något.

** MAX Solid Diff Riser = 130 Euro + avgifter

 

** Modifierad Subframe = 5 000 kr 

** Alla lampor är konverterade till LED lampor = Okänt pris

** Nya mattor fram och bak = 1 886 kr

 

** Whiteline Positive Shift Kit – Gearbox Mount Bushing Insert = 699 KR

Bang For Your Buck! Whiteline’s Positive Shift Kit inserts into the factory gearbox mount and results in a greatly improved shift feel and response by reducing the compliance of the heavily voided factory mount.

Our engineered ”Synthetic Elastomer” bushings feature the quality ride of rubber at lower speeds and at higher speeds react when under cornering, accelerating and braking loads, for CHASSIS CONTROL and improved handling.

 

 

** Whiteline Front & Rear Anti-Roll Bar Kit 

The ultimate suspension upgrade!

Engineered to ’Activate More Grip’, BSK020 is a packaged solution designed to improve performance and enhance the driving experience of your vehicle. Boasting a 22mm 2 point adjustable front Anti-Roll bar and 16mm 3 point adjustable rear Anti-Roll bar, the kit is completed with high quality Anti-Roll bar links and mounting accessories that ensure optimum performance and ease of installation. Achieve perfect balance and precise tuning with this Whiteline Anti-Roll Bar Kit.

Det som finns i det kittet är följande 

 

** Whiteline Anti-Roll Bar – Front Mount Bushing = 329 kr

 

** Whiteline Anti-Roll Bar – Rear Mount Bushing = 329 kr

One of the most common suspension service items as they are easily inspected and simple to replace. Whiteline Anti-Roll bar mounts utilise the latest technology synthetic elastomer combined with effective designs such as the internal bore knurling and grease retention lips for optimum lubrication and performance.

Our engineered ”Synthetic Elastomer” bushings feature the quality ride of rubber at lower speeds and at higher speeds react when under cornering, accelerating and braking loads, for CHASSIS CONTROL and improved handling.

 

** Whiteline Brace – Rear Anti-Roll Bar Mount Support = 969 KR

Whiteline’s rear Anti-Roll bar mount support brace increases the stiffness of the rear Anti-Roll bar mount and reduce the likelihood of bending or cracking of the OE mount due to the increased loads placed upon it.

Bracing Maintains Alignment Angles And Spring Rates By Greatly Reducing Body Or Chassis Flex. In Fact, It Helps Every Component In The Suspension System Do Its Job Properly And You Can Feel The Difference Through Improved Turn-In, Sharper Steering Response Along With Greater Steering Feedback.

** Whiteline Grip Series Rear Anti-Roll Bar 18mm X Heavy Duty Blade Adjustable = 2 709 KR

 

Dramatically improve the handling and performance of your vehicle with Adjustable Anti-Roll Bars by Whiteline. Engineered to ’Activate More Grip’, Anti-Roll bars are principally designed to reduce body roll or sway. By reducing body roll, lateral loads are spread more evenly across the tires thereby increasing cornering grip and improving outright performance. This Whiteline 18mm 3 point adjustable Anti-Roll bar = more grip = better handling = outright performance – it’s the best dollar for dollar handling improvement you can make to your vehicle. In fact, benefits extend to improvements in handling, safety and tyre wear without affecting ride quality or comfort.

 

 

** Whiteline Grip Series Front Anti-Roll Bar 22mm X Heavy Duty Blade Adjustable  = 2 919 KR

Engineered to ’Activate More Grip’, Anti-Roll bars are principally designed to reduce body roll or sway. By reducing body roll, lateral loads are spread more evenly across the tires thereby increasing cornering grip and improving outright performance. This Whiteline 22mm 2 point adjustable Anti-Roll bar = more grip = better handling = outright performance – it’s the best dollar for dollar handling improvement you can make to your vehicle. In fact, benefits extend to improvements in handling, safety and tyre wear without affecting ride quality or comfort.

 

** Whiteline Rear Anti-Roll Bar – Link = 1 629 KR

Not many enthusiasts are aware that OE and more importantly aftermarket Anti-Roll bar effectiveness can be hindered by worn or inadequate mounts, drop links and lateral stoppers. Whiteline adjustable Anti-Roll bar links are engineered to be up to the task with top spec, light weight componentry combined with a window of adjustability, eliminating Anti-Roll bar preload on installation but most importantly ensuring the maximum output of the Anti-Roll bar for improved grip and better handling.

 

Whiteline adjustable Anti-Roll Bar links are designed to increase Anti-Roll Bar effectiveness and improve overall performance. By eliminating flex and compliance associated with original equipment, these high strength links provide increased rigidity and responsiveness which can be felt especially during lane changes and initial turn in.

 

** Whiteline Front Anti-Roll Bar – Link = 1 719 KR

Not many enthusiasts are aware that OE and more importantly aftermarket Anti-Roll bar effectiveness can be hindered by worn or inadequate mounts, drop links and lateral stoppers. Whiteline adjustable Anti-Roll bar links are engineered to be up to the task with top spec, light weight componentry combined with a window of adjustability, eliminating Anti-Roll bar preload on installation but most importantly ensuring the maximum output of the Anti-Roll bar for improved grip and better handling.

Whiteline adjustable Anti-Roll Bar links are designed to increase Anti-Roll Bar effectiveness and improve overall performance. By eliminating flex and compliance associated with original equipment, these high strength links provide increased rigidity and responsiveness which can be felt especially during lane changes and initial turn in.

** Billetworkz Matte Black Weighted Shift Knob 450 Grams  = 90 usd ex frakt, moms, tull.

 

** Mishimotos silikon-kylarslangar = 3159 KR

** Mattsvarta Toyota Emblem fram & bak = 958 kr

Jag använde bara det fram, så det till bagageluckan är till salu om någon vill köpa det.
Det kostar 479 kr men jag nöjer mig med 300 kr.

https://www.ddesign.nu/page/sokning?q=TOYOTA+EMBLEM+

 

(Visited 805 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

[…] #MoreShopping : Årets Vinterbil 2018/2019 = Toyota GT86 […]

[…] #MoreShopping : Årets Vinterbil 2018/2019 = Toyota GT86 / #RocketBunny86 […]

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x