* ÄN en gång.. Varför betalar man serviceavgift på VARJE biljett när jag bokar online och skriver ut biljetterna själv hemma!?
Skandinaviens viktigaste blogg för män
* ÄN en gång.. Varför betalar man serviceavgift på VARJE biljett när jag bokar online och skriver ut biljetterna själv hemma!?
We use cookies to improve your experience on our site. By using our site, you consent to cookies.
Websites store cookies to enhance functionality and personalise your experience. You can manage your preferences, but blocking some cookies may impact site performance and services.
Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper function of the website.
These cookies are needed for adding comments on this website.
Google Tag Manager simplifies the management of marketing tags on your website without code changes.
Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us understand how visitors use our website.
Google Analytics is a powerful tool that tracks and analyzes website traffic for informed marketing decisions.
Service URL: policies.google.com
Marketing cookies are used to follow visitors to websites. The intention is to show ads that are relevant and engaging to the individual user.
A video-sharing platform for users to upload, view, and share videos across various genres and topics.
Service URL: www.youtube.com
relevant fråga. Det visar helt enkelt att man göra vad man kan för att skinna folk.
Det jag aldrig kopplat med denna skit är varför folk inte är raka och sätter det i "helhetspriset" istället för dessa små extrakostnader hela tiden. Konstant kaka på kaka antar jag för att suga in lite mer marginal på allt. Suck.
Finns ett ganska bra svar på detta! Arrangörer anlitar oss biljettsytem ( jobbar på Tickster ) för att kunna leverera en helhetslösning gällande biljettförsäljning åt dem. Arrangörer vägrar oftast betala själva för dessa tjänster och väljer att lägga den kostnaden på kund istället. Men sedan får ni faktiskt tänka på att det är en tjänst ni blir erbjudna,att faktiskt kunna boka biljetter i förväg online och få dem levererade direkt hem, mobilen eller print@home. Ni blir dessutom garanterade att er betalning är skyddad och att ni blir garanterad biljetten, dvs gratis support etc. Samtidigt så innefattar det även kostnader för oss för biljettsystem, såsom systemutveckling, personalkostnad, transaktionsavgifter, inlösenavtal plus flera andra kostnader för att ha betalning online. Men jag kan hålla med att serviceavgift inte är rätt väg att gå och vi har försökt övertala arrangörer i flera år att hellre baka in det i biljettpriset och stå själva för kostnaden. Men det är oerhört svårt.
Hoppas jag gav er lite klarhet i detta..
Johan , Sales Manager Tickster AB