Kommande Event : Helgen 26-28 Juni

”Vanliga människor” tycker att det är jättekonstigt och alldeles för ofta när jag säger att jag är på Tisdagsträffen varje vecka.

”Är det bilträff varje vecka?!”

Och när jag sen då förklarar att det är MINST en bilträff varje vecka och på helgerna är det oftast flera olika bilträffar så tror de att jag överdriver/ljuger.

Ett årligt exempel jag brukar dra upp är att det är flera event helgerna innan och efter Juli, och väldigt lite under Juli månad, för att alla tror att alla är på semester samtidigt och att alla lämnar landet.
Så ja Sverige står stilla minst en hel månad om året, och även de flesta bilträffar.
Förutom Tisdagsträffen på Borgeby Slott 😉

Denna helgen är ett perfekt sådant exempel, den sista helgen i Juni, och där är flera bra bilträffar som jag vill vara på.

Jag börjar med det som jag tror kommer att bli världens bästa bilträff/utställning någonsin.

Ultrace i Tyskland som var ”förspel” inför eventet i Polen var ju det bästa någonsin hittills.

Ultrace 2026 Düsseldorf Germany – 25-26 April 2026

Så ja pressen på att göra det ännu bättre på huvudeventet är absolut stort!

Ultrace Poland 2026 Eternal Culture hålls i Gdańsk i Polen Lördag den 27 Juni och Söndag den 28 Juni.

https://ultraceofficial.com/faq/essentials-poland

Och det kommer att vara riktigt bra, utan tvekan, speciellt för oss som älskar Mercedes-Benz.
(Och AMG, Tuners, osv osv)

Jag skulle verkligen vilja vara där, just för att se alla Black Series tillsammans.
https://www.sirpierre.se/2019/08/all-of-the-mercedes-benz-amg-black-series-models.html

Och om man vill gå på bil-event för att se kändisar så kommer det en del kändisar till Ultrace också

Men jag ogillar att gå på bil-event ensam, jag ogillar att resa ensam.
Och ingen vill joina mig till Polen för att kolla på bilar så det blir inget av det för mig.

Synd, jag skulle vilja besöka Polen mer allmänt.
Jag säger att det är det bästa landet i Europa numera.

 

Nästa event i helgen har jag fått en personlig inbjudan av Joakim Dyredand till, där de till och med ville ha en Sir Pierre monter..

En av väldigt få klubbar som skulle få ha en egen plats där.
Bara 5 klubbar ska få ha egna utställningar / platser / montrar där.

Nu är jag absolut ingen klubb och har svårt att få dit mer än en bil, så då sa dem att de kan kalla det för ”Sir Pierre and Friends” istället.
Jag frågade några vänner om de ville komma dit, men de alla hade andra planer den helgen.

Jag tror att det blir ett bra event.
Men det vore ännu bättre om de hade det en annan helg.

Ljungbyhed firar 100 år, och detta är det 10e årets om de firar Ljungbyhed med event.

https://airportrace.se/

Detta event som de är extremt dåliga på att gå ut med information om hålls på Ljungbyhed Fredag den 26 Juni och Lördag den 27 Juni.
På Lördagen så är det en massa flyguppvisningar också då flyget firar 100 år (skriver dem).

Vad de menar är att det börjades med militär flygutbildning på Ljungbyhed 1926.

Men där är inget Facebook-event för detta event.
Jag har inte sett något om detta event alls på sociala medier förutom min personliga inbjudan.

Så om jag inte hade fått den så hade jag inte alls känt till detta event.

Men det är gratis inträde där iallafall.

Och jag vill främst åka dit där för att säga hej och tack till Joakim Dyredand.

 

På Lördag är det ett event som jag mer skulle kalla för en bilträff, även om det kostar inträde och är prisutdelning.
Detta bil-event förklarar jag som ”det är stylade bilar” till dem icke bil-intresserade.

Här kommer jag ha flest vänner och bekanta.

Hot Summer Meet 2026 på Bella´s Place i Bromölla

https://fb.me/e/5TVaDwm0D

Där borde jag vara för att umgås med vänner.

Ett annat event som jag skulle vilja vara på just för att umgås med vänner är

KOOZ Top Modified – Dala Sportbilsfestival som hålls på Tegera Arena. 

https://www.facebook.com/events/1257332062503199/

Jag har hört och sett så väldans mycket bra om detta event i flera år nu, men Leksand är bara för långt bort från mig.

Sen till sist av helgens bil-event som är intressanta för mig är The Aurora.

Ett väldigt dyrt event, men det är värt det, även om de fortfarande ignorerar mina mail.

https://www.theaurora.se/

The Aurora – Scandinavian Concours  pågår från Fredag den 26 Juni till Söndag den 28 Juni i Norrvikens Trädgårdar i Båstad.

Och som sagt, det är dyrt.

Inträde kostar 895 kr om du vill gå på Fredagen eller Söndagen.
Lördagen är dyrare av någon anledning, då kostar det 995 kr.

Sen ett par hundra kronor för parkering.
Räkna med 1500 kr minst (beroende på hur långt ni har att köra, om ni vill äta något på plats osv)

Så dyrt, men jag säger ändå att The Aurora – Scandinavian Concours är värt det, jag har lagt pengar på sämre saker än så.

Jag har ett gäng vänner som har fått personliga fribiljetter men som inte bryr sig om att gå dit.
Så ja även dit kommer jag att åka själv, men det är nära iallafall.

https://www.facebook.com/profile.php

Där är det då främst ”dyra bilar” som jag förklarar det för dem icke bil-intresserade.

Jag ska främst dit där för att kolla på min drömbil och för att jag är nyfiken på hur de tänker fira Mercedes-Benz 140 år

 

Men det är inte allt som händer i bil-världen denna helg, det är inte ens allt som händer i Motor-Sverige denna helg.

Jag är inbjuden till fler bil-event i Sverige denna helg.

https://fb.me/e/5TVPv4QHH

Men  jag ”orkar” bara köra max 1.5 timme från Malmö.
Speciellt om jag ska gå runt på ett bil-event ensam.

 

(Visited 15 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x