** Annat än dålig service verkar inte finnas längre.
Inte nog med att du inte kan ringa till företag längre, de svarar ju inte på mail i heller.
Jag har nu i flera veckor försökt då tag på någon slags kundsupport från flera olika företag, och ja jag har haft extra mycket tålamod eftersom det har varit jul.
Men vissa företag har jag försökt nå sedan långt innan dess.
** Amazon har jag mailat säkert 20+ gånger sedan i somras och jag har ringt till dem 4 gånger.
Det senaste svaret jag fick av dem var den 2 November.
Jag har mailat dem 6 gånger sedan dess, och inte fått någon respons tillbaka alls.
Idag så ringde jag dem och då löste det sig på lite mer än en halvtimme.
** Facebook har jag mailat minst 20 gånger sedan min profilbild försvann i Augusti 2023.
Noll respons där.
** Bilskadecentralen har jag ringt 5 gånger och mailat två gånger.
Enda responsen var en som svarade i telefon idag och bad mig ringa upp senare.
** Zalando var nog rekordsämst.
Jag fick ett presentkort i Julklapp, jag vill köpa en Jordan Monogram väska.
Det står på deras hemsida att du bara kan köpa ”modeartiklar” med presentkort.
Såhär listar de vad du får och inte får köpa med presentkort hos Zalando
Ditt presentkort kan användas för modeartiklar på Zalando-plattformen.
När vi skriver ”modeartiklar” menar vi artiklar och textilaccessoarer som lyfter fram det bästa hos dig, från vardagens basplagg till våra designer- och lyxmärken, inklusive men inte begränsat till*:
-
Skor (Footwear)
-
Byxor
-
Sportplagg
-
Kjolar
-
Klänningar
-
Skjortor/toppar
-
Jackor
-
Väskor/handväskor
-
Hattar/kepsar
-
Scarfar/halsdukar
-
Glasögon
-
Handskar
-
Bälten
-
Underkläder
Det finns några kategorier som inte faller under ”modeartiklar”, exempelvis:
-
Smycken och klockor
-
Hem, livsstil och elektronik
-
Sportutrustning
-
Resväskor och plånböcker
-
Skönhet och makeup
* Undantag förbehålles.
Och en Jordan väska som jag använder som en handväska kan du tydligen inte köpa med presentkort.
Så jag mailar dem och undrar varför det inte går, eftersom det står att man ska kunna köpa det.
14 mail….
Där varje svar var ifrån en ny person som inte ALLS hade koll på vad ärendet gällde, utan de enbart gav respons rakt av på det senaste jag skrev..
När jag till sist skriver
”Hej
Jag vill köpa en väska med mitt presentkort. Det är det ENDA jag behöver hjälp med
så slutar de svara.
Detta var för 9 dagar sedan.
Jag ringer till dem för några dagar sedan och då fick jag svaret att Jordan väskan räknas som ”Sportutrustning” så därför kan jag inte köpa den och betala med mitt presentkort.
Så med andra ord så bestämmer Zalando själva vad du får och inte får köpa med pengar som redan är betalda till dem.
IDAG så får jag svar på mitt 9 dagar gamla mail
”Hej Pierre!
Tack för ditt mejl.
Jag beklagar att du inte kunde använda ditt presentkort vid din senaste beställning.
Våra pressentkort kan användas för modeartiklar som kläder och skor, handväskor och vissa andra accessoarer.
När det gäller andra artiklar, såsom skönhetsprodukter, elektronik, smycken eller större väskor kan du välja en annan betalningsmetod.
Du kan hitta mer detaljerade listor över vad som ingår och inte ingår i kategorin mode under Vanliga frågor ”Vad kan jag använda mitt presentkort till?
För mer information, se även våra villkor för presentkort.
Tack för din förståelse”
** Tåg..
Jag ogillar verkligen att åka tåg just för att det är så mycket strul varje gång..
Men eftersom jag inte vet när Bilskadecentralen kan ta in min bil och eftersom jag inte vet hur det kommer att vara med vädret uppåt i landet när jag ska iväg så tänker jag att jag tar tåget istället för att köra bil.
När jag går in på SJs hemsida så står det att de har rabatt på resor i just Januari, toppen ju!
Det är en rabattkod som automatiskt kommer med när man ska boka.
Jag ser att jag har 831 poäng innestående, jag har ingen aning vad det innebär exakt så jag söker runt på sidan, skriver till deras AI chatt för att ta reda på om jag kan betala min resa / en del av min resa med dessa poäng, och om det funkar även om det är en tillfällig rabattkod.
AI chatten var helt värdelös.
Så jag ger upp för dagen.
Dagen efter så ska jag boka redan oavsett poäng eller inte, då är rabattkoden borta..
Det var ju störigt.
Men ännu mer irriterande är att nu är mina 831 poäng borta..
Jag mailar SJ, får inget svar på flera dagar.
Jag ringer till dem, och det är 143 st i kö före mig..
Jag tänker att jag testar att ringa lite senare, och då är deras telefoner avstängda.
** Google
Jag försökte ju mig på det där med att ha reklam här i bloggen.
Det skulle installeras någon kod, jag lyckades inte sa Google AdSense, men det syntes reklam på bloggen ändå.
Jag mailar dem för att be om hjälp med koden som de säger att jag inte har i bloggen.
Inget svar.
Inget nummer att ringa.
Nu ser jag att de har dragit pengar ifrån mig.
Först så skulle de dra 100 kr från mig tillfälligt för att testa så att det verkligen är mitt bankkonto som de ska betala till, konstigt men okej då.
De 100 kr har jag inte fått tillbaka på 4 dagar nu.
Och nu ser jag att de har dragit ytterligare (nästan) 500 kr från mig!
(De 149 kr är för att slippa se reklam på YouTube)
Så jag söker runt en massa för att få tag på en mail eller ett nummer att nå dem på, det finns inte alls.
Jag söker vidare runt för att se vad det är de har tagit betalt av mig för, och då var det tydligen för att göra reklam för min blogg bland Google sökningar, där jag har betalat 100 kr om dagen för detta.
Hmm okej..
Så jag ska betala för att synas på Google, så folk kommer in på min blogg där Google gör reklam som de har fått betalt av företag för att visa.
Vad får jag får detta då?
Oj!
Google får 100 kr om dagen av mig.
De får säkert MYCKET mer betalt av företagen som vill synas.
Och jag får typ en krona om dagen!?!? !!!
Det där var verkligen en blåsning!!
Och Google som är en av världens största och ”mäktigaste” företag går inte att nå..
Samma sak med Facebook.
** Min Advokat som jag verkligen vill byta ut men jag vet inte till vem har inte svarat mig på flera veckor som vanligt.
** ST Suspension tvingade på en bussning snett på mina Coilovers.
Jag mailade dem och fick ett svar om att de skulle återkomma till mig i Januari.
Jag har kontaktat den svenska återförsäljaren RAUTAMO två gånger sedan den 5 December och har ännu inte fått någon respons alls från dem.
** Mamma nämnde på Julafton att hon ville ha en motionscykel och det fick mig att tänka att jag kanske också borde ha en motioncykel hemma att bränna fett på när jag kollar på långa intervjuer.
Så självklart kollade jag efter en motioncykel med skärm, och det hittade jag, där de passande nog hade mellandags REA.
Jag hade bara lite frågor om skärmen och hur man kopplar sig till den, Chromecast osv, så jag mailade dem för att få mer information.
Jag har skickat flera mail under denna veckan då de borde vara aktiva eftersom de har REA..
Inget svar alls..
Osv osv osv..
Jag har säkert glömt en del, detta är bara det som jag åter igen idag har försökt ta tag i eftersom idag är en ”vanlig” dag.