Dålig Service : Biltema Svågertorp – BILTEMA Helkapell

Till er som är nya här i bloggen så låt mig lite kort förklara det som alla andra som känner till mig i hela världen redan vet om.

Jag tar EXTREMT väl hand om mina bilar.
Jag är okänt petig när det kommer till Bilvård.
Jag har 30 års erfarenhet inom detta.
Min enda Sponsor är Sonax.
Mitt senaste jobb var inom Bilvård.

Så ja, om man pratar om Pierre så nämns mina bilar och dess fina skick.
Folk rådfrågar mig flera gånger i veckan angående bilvård.

Jag har redan skrivit ett inlägg om BILTEMA Helkapell och mitt missnöje med den produkten

Testat : BILTEMA Helkapell

Här är Biltema Svågertorps respons på detta

Nedan kan ni läsa hela vår mailkonversation

 

 

Hej

Jag har använt ert Helkapell i strax över 1 dygn och har ju en massa märken på min lack.

Vad är orsaken till detta?
Hur ska detta åtgärdas?

https://www.sirpierre.se/2024/02/testat-biltema-helkapell.html

Mvh Pierre

Kundservice Sverige kundservice@biltema.com

mån 12 feb. 11:35
till mig

Hej,

 

Tack för ditt mail.

 

Har kollat på länken som du bifogade, oj, det var mycket märkligt.

 

Du får ta detta med det varuhuset som du köpte helkapellet hos. Visa alla bilderna för vad som har skett.

Skulle det bli några extrakostnader för att åtgärda det som har hänt så tar du även det med varuhuset som då får betala ut ersättning.

 

Hoppas detta var till hjälp.

 

Ha en fortsatt trevlig dag.

 

Med vänliga hälsningar/Best regards,

 

Malin
Biltema Kundservice

Tel: +46-77-520 00 00
kundservice@biltema.com

Pierre 

mån 12 feb. 13:12
till Kundservice

Hej Malin

Tack för svar.
Jag ska försöka hinna med detta.

Hela poängen med att jag köpte överkastet är för att jag ska operera benet nu på Onsdag och kommer inte kunna gå på 2 månader, så därför ville jag att bilen skulle stå så skyddad som möjligt under dessa månader som jag inte har möjlighet att tvätta den.

Men jag får försöka hinna med detta innan Onsdag.

Tack för svar.

Mvh Pierre

 

 

Malmö Malmo@biltema.com

tis 13 feb. 10:25
till mig

Hej Pierre vad tråkigt att detta har hänt dig, om du söker ersättning ut över produktens kostnad så blir detta här en skadeanmälan.

Vad som krävs för att jag skall starta en skadeanmälan är bilder på skador, bilder på kvitton, händelseförlopp, en offert från ett företag som skall göra vid det, telefonnummer, adress, namn till och börja med.

Sedan beroende på vad kostnader är så antingen sköter vi det i butiken som ett eget ärende eller så skickar vi in det.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 13 feb. 11:10
till Malmö

Hej Mattias

Jag hoppas att det löser sig med en polering.

Vissa har varit väldigt negativa och sagt att det har kommit fukt under klarlacken och att bilen måste lackeras om på nytt, men det hoppas jag verkligen inte.

Det tråkiga nu är att jag ska operera benet i morgon 06:45 och kommer inte kunna gå eller köra bil på 6-8 veckor, just därför jag köpte detta kapell för att bilen skulle  vara ren och skyddad under dessa månader

Så jag kommer inte kunna ta bilen till Sonax igen förrän tidigast i April.

De som polerat och lackförseglat den nu precis innan jag la på ert kapell är Sonax Syd i Malmö.

Så det är de som får inspektera och eventuellt ta hand om bilen sen.

Men ni får gärna börja med att iallafall betala tillbaka det jag betalade för kapellet.

Jag skickade en bild på kvittot igår när jag var hos er för att lämna tillbaka kapellet, det var Abbe hos er på Svågertorp som ville vänta med det och bad mig maila dig istället.

Som du ser i inlägget så är allt dokumenterat innan jag la på ert kapell och sen då cirka 1 dygn efter.

Jag har fler bilder både före och efter ifall du vill ha det.

Vill ni ha kapellet tillbaka så kommer det tyvärr också dröja de där 6-8 veckorna. Men det används inte längre utan ligger i bagageluckan i en annan bil.

 

Mvh Pierre

Malmö Malmo@biltema.com

tis 13 feb. 11:15
till mig

Hej, om du gör en reklamation på kapell så går det inte att göra en skadeanmälan sen utan då har du accepterat den summan enbart.

Om du kräver mer ersättning i April månad så kan jag ej göra något med kvittot eller produkten nu.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

13 feb. 2024 11:17
till Malmö

Okej

Ja bara ni har det registrerat och förstår att jag kommer att återkomma som först om cirka 2 månader, sen så ska ju Sonax Syd ha tid också.

 

Mvh Pierre

Malmö Malmo@biltema.com

tis 13 feb. 11:20
till mig

Det behövs ej registeras, när du känner att du vill starta skadeanmälan så mailar du här med den information jag frågade efter så jag kan börja.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 13 feb. 11:39
till Malmö

Okej

Jag vet bara inte exakt vad du menar med händelseförlopp, att jag ska beskriva det jag skrev i inlägget i ett mail istället eller vad ska jag göra där?

 

Mvh Pierre

Malmö Malmo@biltema.com

tis 13 feb. 11:41
till mig

Jaa exakt, från början till slut av vad du har gjort och vad som har hänt.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre

tis 27 feb. 21:18
till Malmö

Hej

Jag fick bilen nylackerad för cirka två år sedan

I höstas så gjorde Sonax Syd polering och lackföresegling

Efter det så stod den stilla i mitt garage under ett inomhus kapell i ett par månader

Och nu då så köpte jag ett utomhuskapell av er för att bilen skulle stå utomhus nu medans jag opererade benet och återhämtade mig.

Bilen var i absolut nyskick, som ni kan se på bilderna i mitt inlägg.

Bilen stod utomhus cirka 1 dygn med detta kapell på sig och hela bilen är helt fläckig i lacken nu efter ert utomhuskapell som har använts i cirka 1 dygn.

Mvh Pierre

Malmö Malmo@biltema.com

tis 5 mars 10:53
till mig

Hej, jag behöver även en offert på vad det skulle kosta att göra vid den.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 5 mars 10:55
till Malmö

Hej

Ja det dröjer tyvärr ett tag till som sagt.

Så fort jag kan köra bil igen och Sonax har tid så återkommer jag med det.

 

Mvh Pierre

Pierre 

lör 6 apr. 02:35
till Malmö

Hej Mattias

Nu som först har jag kunnat komma iväg till Sonax Syd med bilen.
Latif där tror rätt så säkert att det ska räcka med en polering och vaxning eftersom den är nyss lackförseglad, så jag bad om en offert på just det först och främst.

Se bifogad fil.

Mvh Pierre

Mvh Pierre

En bilaga • Genomsökt av Gmail

 

Förhandsgranska bilaga p216.eontyre.com-offer-18-order-5595.pdf

p216.eontyre.com-offer-18-order-5595.pdf

Pierre 

mån 15 apr. 12:20
till Malmö

Hej Mattias

Så hur gör vi här?

Mvh Pierre

Malmö

tis 16 apr. 10:25
till mig

Hej, som jag sa behöver ett händelse förlopp, en offertm bilder på skader, bild på kvittot och även namn, adress, telefonnummer.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 16 apr. 16:53
till Malmö

Jag hämtade bilen nypolerad och lackförseglad av Sonax kring den 23 November

Efter det så stod den i torrt garage ren och orörd under ett inomhuskapell fram tills jag behövde ställa den utomhus helgen 9-11 Februari.

Därför i god tid innan dess så köpte jag ett utomhuskapell av er.

Redan efter 1 natt så ser jag att ert kapell hade blåst av i fronten trots att jag hade spänt fast det som man skulle, och då ser jag en massa märken på huven.

Jag tar då av kapellet och ser att dessa märker är över precis hela bilen där kapellet har legat emot.

Bilder på skador har du fått.

Bild på offert har du fått.

Men här har du det igen Samt nya bilder tagna idag Tisdag den 16 April

Och här i min blogg så var ni hela storyn igen

https://www.sirpierre.se/2024/02/testat-biltema-helkapell.html

Pierre XXX

XXXrgatan 16

215XX

Malmö

0736XXXXXX

Mvh Pierre

Malmö

tis 16 apr. 18:01
till mig

Hej, jag behöver fortfarande ditt telefonnummer och din hemadress, tack.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 16 apr. 18:06
till Malmö

Pierre XXXX

XXXXgatan 16

215XX

Malmö

0736XXXXXXX

Mvh Pierre

Malmö

tis 16 apr. 18:26
till mig

Hej. jag har nu lagt upp ärendet och eftersom totalt summan för kapellet och arbetet är under 2500 kr så skall jag och min chef gå igenom det så fort jag träffar henne.

[Avklippt meddelande]  Visa hela meddelandet

Pierre 

tis 16 apr. 18:27
till Malmö

Gör så

I vanliga fall så tar de 2500 för en polering men jag är stammis där så jag har rabatt 🙂

Mvh Pierre

Malmö

tis 16 apr. 18:32
till mig

Jag kan bara ge dig för vad offerten och kvittot säger.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 16 apr. 18:33
till Malmö

Ja….

Jag har inte bett om mer…

Du verkar inte läsa mina mail.

 

Mvh Pierre

Malmö

tis 16 apr. 18:57
till mig

Hej, jag läste att du fick kompis pris av dem för att du är stam kund men jag ville enbart vara korrekt då det inte blir något missförstånd sedan. .

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

mån 29 apr. 19:34 (för 3 dagar sedan)
till Malmö

Tjena

Hur går det här?

Mvh Pierre

Malmö

tis 30 apr. 11:12 (för 2 dagar sedan)
till mig

Hej, min varhus chef kommer ringa dig inom det närmsta.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

tis 30 apr. 11:42 (för 2 dagar sedan)
till Malmö

Inom det närmaste sedan 16 April eller från och med nu för att jag glömdes bort?

Mvh Pierre

Malmö

tis 30 apr. 11:52 (för 2 dagar sedan)
till mig

Hej, du är ej bortglömd jag tänker på det varje dag men avslutet är mitt beslut att ta och jag skall prata med henne igen och be henne ringa dig.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Malmö

ons 1 maj 17:36 (för 19 timmar sedan)
till mig

Hej, jag pratade med min varhuschef som har gått igenom ärendet och kollat på bilderna och kollat vad du har skrivit.

Med den information och dem bilderna så är där inte tillräckligt med bevis på att påvisa att kappel har skapat skadan och där av kan Biltema ej betala ur vad som krävs.

Om du inte godkänner detta beslut så kan du vända dig till ARN, allmänareklamationsnämden som kan prova ditt fall.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

ons 1 maj 17:39 (för 19 timmar sedan)
till Malmö

Hehe

Där  ser man.

Bra reklam för er där.

Jag ska ha pengarna tillbaka för kapellet iallafall.

Mvh Pierre

Malmö

12:08 (för 54 minuter sedan)
till mig

Hej i och med att skadeanmälan är nekad på grund av där ej finns tillräckligt med bevis för att påvisa att kapellet har skapat skadan så kan jag ej reklamera produkten.

Och om du skulle ta det vidare till ARN ( Allmänareklamationsnämden ) så behöver du kapel som bevis för att kräva något.

Med vänlig hälsning,

Mattias
Kundservice
malmo@biltema.com
Tel: 073-32 38 575
Vxl: 077-520 00 00
Biltema Malmö
Svågertorp, Nornegatan 9
215 86 Malmö, Sverige
www.biltema.se

 

Pierre 

12:21 (för 41 minuter sedan)
till Malmö

Inte tillräckligt med bevis mer än de väldokumenterade bilderna?

När jag klagade på kapellet så hade jag fortfarande öppet köp och du bad mig att behålla det.

Och nu vill du säga att du inte tänker ge mig pengarna tillbaka för det?

 

Malmö

17:55 (för 1 timme sedan)

till mig
Hej, Öppet köp hade bara gällt om produkten aldrig varit använd.

*************************************************************************

 

Och där är vi idag.
Jag har censurerat mina kontaktuppgifter med XXX, så står det självklart inte i mailen, där han flera gånger frågar efter min information trots att han har fått det, flera gånger, 2-3 gånger i text och 1 gång på bild ifall han hade svårt att läsa vad jag skriver.

Och nej ingen chef eller någon annan från Biltema ringde till mig.

Bilderna i mailen kom inte med när jag klistrande in vår konversation, så här är alla bilderna

 

(Visited 377 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x