Corvette C4 1996 LT4

** Ja du kan uppgradera din LT1 till att bli en LT4.
Det är mer jobb än vad folk påstår (nej man byter inte bara kammar), men det går att göra.
Men bara så ni vet så finns det flera olika LT4 conversion kit och de alla är inte kompletta, men ändå tillräckliga för att ni ska få de där 30+ hk ur LT1an.

** Ja det är ju allmänt känt att LT4orna lämnade mer effekt än vad de säger, och att de var nästan lika snabba som en ZR-1, och därför så såldes inte ZR-1 och LT4 samtidigt, så ZR-1 slutade 1995 och LT4 kom 1996.

De där officiella 330 hk och 340 lb-ft fick man ur LT1an inofficiellt (och mer), trots de officiella siffrorna på 300 hk och 330 lb-ft.
(LT1 an hae officiellt mer Nm/lb-ft 1996)
Så ryktet är att LT4 hade 380+ hk på riktigt.

THE OTHER LT1-AWESOME & UNAPPRECIATED

** Ja okej, som det absolut kan göra och ofta gjorde förr så skiljer det i effekt på likadana sugmotorer, så de där angivna 330 hk är alltså vad en sådan motor absolut allra säkrast lämnar som minst (toppeffekt).
Och i bästa fall så har du alltså en motor som 20+ år senare lämnar ÖVER 390 hk..

** Jaja C5ans LS1 motor är svagare, utan tvekan, Deras officiella 345-350 hk vill jag påstå är lika starka som en LT1, och en C4 väger mindre än en C5.. Så…
Men som vi alla vet så tål den där LS1 motorn allt och lite till, så den kan vi inte säga något negativt om.

Men jag har sett korkade människor lägga tid och pengar på att uppgradera sina C4or med en LS1 motor istället för en LT1 motor, och de har ALLA blivit så besvikna att de har slängt in en kompressor sen också.

Sen är det många som uppgraderar från L98 till LS1, det är en helt annan sak, det ska bevisat göra bilen 1 sekund snabbare 0-100.

(Visited 16 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x