Dålig Service : STT Media AB – Harmanservice

Nu är rubriken lite väl hård här, men alla mina inlägg om service heter ju så, låt mig förklara varför jag inte är HELT missnöjd denna gången.

I slutet av November så köpte jag denna JBL Xtreme 3 som jag faktiskt gillar mer och mer, den är helt perfekt för att ha i badrummet.

Mindre än 2 veckor senare så ser jag att loggan (Triangeln på loggan) har lossnat, och den har verkligen bara hängt i min dusch, orörd av annat än vatten, det var ju dåligt, men men, sånt händer.

så jag kontaktar JBL direkt den 8 December och meddelar detta

De kopplar mig direkt vidare till STT Mediaservice, jag beskriver felet till dem och sen direkt skickar de ut ett massutskick med instruktioner om hur jag ska skicka högtalaren till dem med beskrivning av felet osv.

Snabbt och tydligt.

Men eftersom de röda mellandagarna närmade sig så tänkte jag att jag kan ju lika gärna använda den hemma dagligen istället för att den ska ligga där i onödan i mellandagarna, den fungerar ju ändå.

Så jag mailar dem och frågar om hur de jobbar i mellandagarna.

 

Hej

När är ni tillbaka efter Jul och Nyår? Jag tänkte att det är onödigt att skicka in högtalaren nu om den bara ska ligga stilla under julhelgen =) 
Jag använder den ju trots allt dagligen. 

Mvh Pierre

 

 

Men jag får svar av Harman/JBL istället

 

Dear Pierre,

Thank you for your email.

I am sorry to hear that you have not yet sent your speaker for repair.

Please send an email to the service centre asking them for their holidays calendar as we work different hours from them.

Should you need further support, please reply to this message directly.  If you wish to call us instead, you can quote this reference number so we can locate your details quicker: 07118051.

 

Jag testar igen 2 dagar senare för att få ett svenskt svar och en fraktsedel.
Jag får inget svar alls då..

Jag ringer till dem två dagar senare och berättar om mitt fel igen och förklarar att jag behöver en fraktsedel, de säger då att all info finns i mailet jag fick först, och ja det stämde ju, även om det inte var helt lätt med fraktsedeln.

Jag försöker ett par gånger och sen mailar jag dem igen

 

Hej
Jag har fyllt i formuläret för att få en fraktsedel, men det kommer inget mail med fraktsedel. 

 

3 dagar senare så får jag ett svar på engelska igen, när jag mailar STT direkt…

 

Hi Pierre,

Thank you for contacting Harman Audio. You have reached UK Customer Support. For proper assistance, I will forward your concern to your local support. Kindly wait for their reply. 

Best Regards,

 

Så jag ringer till STT igen, och förklarar igen att det var inte så lätt med att fylla i deras formulär för att få en fraktsedel.

Aja, vilket som så löser jag det och skickar in den till STT den 29 December.

4 Januari så får jag ett svar om fråga som jag ställde ett par gånger under December.

 

Hej Pierre, 

Tack för återkopplingen.

För att boka frakt behöver du använda följande länk: http://www.sttmedia.se/shipping.html

Alla instruktioner för hur du går till väga finns i vårt ursprungliga mejl. Jag har för enkelhetens skull klistrat in det här nedan.

Ha en fortsatt trevlig dag!

 

Vid detta laget så har de alltså redan mottagit min högtalare…

 

Den 23 Januari så börjar jag verkligen sakna högtalaren, så jag mailar dem och frågar hur det går.

 

Hej

Hur går det med min högtalare?
Den är saknad =) 

Mvh Pierre

 

2 dagar senare så får jag ett svenskt svar ifrån Harman om att de inte kan se hur det går för min högtalare.

 

Hej Pierre,

Tack för återkopplingen.

Jag förstår att den är saknad. Då servicecentret är en separat entitet har vi dessvärre inte tillgång till information gällande pågående reparationsärenden. 
Men var inte orolig, prova gärna att kontakta dem per telefon eller via mejl så kommer dem svara på dina frågor

 

Jag skickar alltså till samma mail hela tiden för att jag vill få svar av STT

 

Jag ringer STT då direkt den 25 Januari och får svar om att de inte ens har fått delen ännu…

Jag mailar då samma mail igen i hopp om att både Harman (JBL) och STT ska läsa detta

 

Hej
Ja jag ringde dem och tydligen så har de inte ens fått delen ännu, hade jag vetat detta så hade jag inte skickat in den förrän de hade delen. 
Mvh Pierre 
Denna gången får jag ett svar på svenska
Hej Pierre,

Tack för återkopplingen.

Det var tråkigt att höra och vi tackar dig för att du informerar oss om detta. 
Dock är jag rädd att vi måste be dig om lite tid för att dem skall hinna få in den del som saknas. 

Tack för ditt tålamod. Skulle du ha fler frågor eller funderingar under tiden är du givetvis välkommen att kontakta mig eller STT igen. 

Ha en fin dag!

Ytterligare en vecka går och jag ser att de inte ens har bokat en upphämtning av min högtalare, dvs den är inte på väg till mig.

Så jag mailar dem igen, rätt irriterad denna gången.

Hej
Jag tycker faktiskt inte att detta är okej. 
Jag kontaktade er med min felanmälan den 8 December och beskrev exakt vad felet var, att triangel-delen på JBL loggan på fronten var lös. 
Jag ville inte att den skulle ligga på verkstaden i onödan under de röda dagarna i jul så jag väntade med att skicka in den för repetition den 29e December. 
Nu har det gått EN HEL MÅNAD och jag är fortfarande utan min helt nya högtalare för att de inte har beställt hem reservdelar som de kunde ha gjort redan den 8 December. 
Detta är inte okej. 
Jag vill nu att ni behåller den som är på verkstaden och ger mig en ny högtalare. 
Jag är en trogen JBL kund och har köpt 5 av era produkter bara sedan December månad och har gjort väldigt bra reklam för er på min blogg och Youtube kanal. 
Detta är verkligen inte okej att jag ska vara utan min nya högtalare så länge bara för att den var defekt vid leverans och för att er verkstad inte beställde hem en så enkel reservdel som en del av loggan när jag skicka in min felanmälan för nästan två månader sedan. 
Och det är absolut inte acceptabelt att det ska dröja över en månad innan ni kan sätta fast loggan på högtalaren. 
Skicka en ny till mig genast. 
Jag får ett numera klassiskt “vi skyller på Corona” svar 2 dagar senare
Hej Pierre, 

Stort tack för ditt tålamod.

Jag förstår verkligen din frustration, och normalt sett brukar dessa saker lösas relativt snabbt. 
Det jag misstänker har hänt är att den pågående krisen saktar ner deras arbete, samt att det är ett ovanligt problem du stött på. För mer detaljer skulle du dock behöva kontakta STT.

Jag beklagar verkligen. Om du har fler frågor efter kontakten med STT, återkom gärna till oss så ska jag försöka hjälpa dig vidare.

Ha en riktigt fin dag!

Jag svarar DIREKT, som vanligt, inte flera dagar senare
Hej

Nej jag har inget tålamod längre. 
Den har varit längre på lagning än vad jag har brukat den.

Den är helt ny, jag kräver en ny, jag får en defekt produkt från er och sen ska jag vänta i över en månad på att de ska lösa en enkel sak. 

Detta är inte okej. 

Jag ska ha en ny så snart som möjligt. 

Det går en dag sen får jag detta svaret
Hej Pierre, 

Tack för ditt svar. 

Jag kommer nu vidarebefordra din fråga till våra specialister för att se om det finns något vi kan göra för dig gällande detta och återkommer så snart jag fått svar. 
Skulle du ha fler frågor eller funderingar under tiden är du givetvis välkommen att kontakta mig igen.

Ha en fortsatt fin dag!.

Jag svarar inte ens på det, jag har sagt vad jag har att säga.

Det går ännu en dag så skriver de igen

Hej Pierre, 

Tack för ditt tålamod.

Vi har kontaktat STT för att på snabbast sätt hitta en lösning åt dig. Vi beklagar verkligen att det dröjt och arbetar aktivt på att du ska få din högtalare så snabbt som möjligt.

Tveka inte att kontakta oss igen om du har frågor.

Ha en fortsatt fin dag!

Jag svarar inte på det i heller, men precis när jag tänkte besöka dem (jag körde ju upp till Göteborg i Fredags och tänkte passa på att knacka på deras dörr) så får jag en notis i en av mina Paketspårnings-appar om att de nu har bokat en upphämtning av ett paket till mig.
Och igår  ytterligare allt för många dagar senare så får jag faktiskt hem en helt ny högtalare =)

Så, jag är absolut nöjd med att jag fick en ny, det är bara så tråkigt att det ska ta sån tid och energi, att jag ska behöva bli irriterad för att de ska göra det rätta.

Jag menar, om jag nu bara hade skickat in den samma dag som jag felanmälde det till dem den 8 December, och de nu i Februari fortfarande inte har fått reservdelen, om jag inte hade hört av mig, hur långt hade detta gått innan någon brydde sig om att meddela mig om att jag inte har blivit blåst utan högtalaren står nu inne på 3e månaden och väntar på reservdel?

Ingen hade brytt sig om det, skulle jag bara vänta på att den skulle dyka upp ett kvartal senare?

Synd att allt fungerar så idag.

Men men, jag är nöjd i slutändan, nu ska den nya också bara spelas in =)

(Visited 35 times, 2 visits today)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.