Dagens #350ZRS

Ikväll var det första kvällen på flera veckor som det inte regnade.
Jag vet detta för att jag har velat tvätta min #350ZRS varje kväll i säkert 3 veckor nu, men det har varit blött eller regnat varje dag.

Ja och med tvätta så menar jag att köra till andra sidan stan till Car Wash Green & Clean för att skölja av den, så därför vill jag inte att det ska vara blött ute så att bilen blir smutsig på vägen hem igen.

Och nu är det så kallt i Malmö att det är nog dags att inofficiellt ställa av bilen.
Jag har mina bilar påställda året om, så därför säger jag inofficiellt, för att jag lär nog inte köra med den på ett tag.

Vilket som, ikväll så körde jag och tvätta bilen,

 

 

 

och trots att jag körde till bokstavligen andra sidan av Malmö så fick jag inte upp tempen i några vätskor alls.

Jag sköljer av den, fyller på luft i däcken, 3 bar eftersom den förmodligen kommer att stå ett tag nu.


Bilen står på tomgång hela tiden för att få upp tempen.

Men oljan blir inte varmare än 50 grader, och vattentempen är verkligen i botten (race-termostat).
Och så fort jag rullar iväg med bilen så blir den kallare igen.
Detta märker jag tydligast alltid på hur svår den är att växla med.

Men.. Jag har min Dragy med mig i väskan, så jag tänkte att jag kan ju lika gärna testa den lite snabbt när jag ska upp på motorvägen.

Påfarten är en uppförsbacke så jag tänker att då borde jag få mer fäste över bakhjulen.
Men när jag står stilla med kopplingen nedtryckt så rullar bilen bakåt, så jag får dra handbromsen, frikoppla, varva.. och sen gas!
Men den bara spinner! Inte så konstigt kanske med iskalla R-Däck med 3 barstryck och 1 plusgrad ute typ.

1an spinner, 2an har jag i ett ögonblick bara utan att gasa, och sen i med 3ans växel och segdrar den upp istället för att få fäste, och sen sticker den iväg riktigt bra så fort jag har kommit upp på motorvägen!

Ja den är kall på alla sätt och vis, men ÅH vad den går bra när det är kall luft ute!

Så, en riktigt dålig start där den bara spann i 1an och slängde med baken, och sen mer eller mindre starta den i 3an så fort bilen började röra sig framåt.

Men sen efter 100 så gick det bra.

En värdelös och riktigt dålig runda, men ändå en helt okej tid som säger rätt mycket om hur snabb bilen är, eller kan vara när man får fäste.

Så, vinge vill jag fortfarande absolut ha.
Men köra på strippen med slicks är absolut inget för mig.
Hellre att bilen spinner och är långsam i starten som en vanlig gammal Porsche än att det ska slira i drivlinan.

Är diffen, växellådan och däcken i rätt temp så vet jag att jag bokstavligen kan halvera denna urusla tid.
Men som jag alltid har sagt, 0-100 är totalt ointressant för mig med min bakhjulsdrivna gamla bil.

 

Så, för mig så är detta är värdelös tid som egentligen säker lika mycket om bilen som min Superstage tid på smältande varm asfalt och EN broms!

Men eftersom alla andra är så nyfikna så är här nu en tid om hur snabb den MINST är.
Så nu kan jag iallafall säga att den gör 0-200 på under 8 sekunder utan att ljuga.

Och den tiden gjorde bilen för bokstavligen 10 år sedan också då den inte alls var lika vass som idag.

 

** Här är några bilar som gör 0-200 runt den tiden som mitt väldigt dåliga första försök.

39. Koenigsegg Agera (973 PS) 8.0 s
40. Koenigsegg Agera 8.0 s
41. Ferrari 488 Pista Spider 8.0 s
42. Lotec C1000 8.1 s
43. Pagani Huayra BC 8.1 s
44. Ferrari 488 GTB 8.1 s
45. McLaren 600LT 8.1 s
46. McLaren 675LT Spider 8.1 s
47. Porsche 911 GT2 RS (991) 8.1 s
48. McLaren 650 S 8.2 s
49. Lamborghini Sesto Elemento 8.2 s
50. 9ff GTurbo 8.2 s
51. Ferrari F8 Spider 8.2 s
52. Lamborghini Huracán Performante 8.3 s
53. Ferrari 812 GTS 8.3 s
54. Pagani Huayra 8.4 s
55. McLaren 600LT Spider 8.4 s
56. Honda CBR1000RR 8.5 s

 

** Dragyn la jag bara lös i “askkoppen”, så det gör säkert lite skillnad också att den inte låg helt stilla.

Review : Dragy GPS Performance Box & Openflash Tablet 2.0 #RocketBunny86

 

(Visited 68 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.