Dålig Service : House of Paint / Anton Hamed Namavar Billackerare

Jag har i flera år nu MÅNGA GÅNGER fått frågan om vad jag tycker om House of Paint i Malmö, och jag har sagt att jag vill vänta med att säga något om dem för att jag är inte klar med dem ännu, och ja alla kan ju göra misstag, bra service eller inte handlar då ifall de tänker rätta sina fel eller inte.

Och idag när jag körde till dem så får jag ett kaxigt svar ”Du ser väl att vi har bytt namn?” och sen ”Du får ta det med förra ägaren”.
Och eftersom jag snabbt såg att det var samma folk som jobbade på samma ställe så frågade jag hur de tänker göra med de saker som de faktiskt har lackerat men som inte blev bra, då var svaret ”Det är 1 års garanti på lackjobb”..

För er som inte alls känner till detta problem sedan innan så har jag haft problem med lacken på min Corvette C4 sedan en väktare körde på den 2018… Jepp.. sedan 2018..

Dagens Idiot

Bilen lackerades ett par gånger hos Bilskadecentralen tills de gav upp och skickade den vidare till House of Paint, som skulle vara experter.

Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge

Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge – Del 2

Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge – Del 3

House of Paint har sen lackerat om den flera gånger (jag har tappat räkningen hur många gånger bilen har blivit lackerad, 5-6 gånger tror jag) innan de till sist efter mitt amatör-råd insåg att de hade blandat färgen fel, trots att jag sa till dem FLERA gånger att ja HELA BILEN är av glasfiber.

#JDMCorvette Update : Nylackerad IGEN!

Men ja som ni förstår så är jag rätt trött på alla frågor om detta då jag inte har haft något svar.
Jag har inte velat ge House of Paint skit för något som de SKULLE åtgärda.

Men idag så fick jag nog, så idag har jag ett svar på den frågan om vad jag tycker om House of Paint, som nu heter Werksta Malmö Bernstorp (House of Paint AB)

Jag tror att min SMS konversation som har gått mellan mig och Anton (förra ägaren) då han inte har orkat prata i telefon säger en hel del.

 

OBS! Varför jag inte har tagit tag i detta tidigare är för att jag har legat på sjukhus och kunde inte köra bil på över 260 dagar.
Och eftersom jag inte kör med bilen på vintrarna så har jag inte jagat honom för att göra sitt jobb under vintrarna.

Så, Nästan 5 års projekterande för att någon annan kör in i min bil, för att vi inte har någon vettig billackerare i Malmö, för att andra gör misstag om och om igen för att de inte vill lyssna på mina amatör-råd som gång på gång visar sig sen vara rätt, och då beviserligen skiter de i vilket helt, istället för att rätta sina misstag.

House of Paint har bytt namn, jag vet inte om det var Anton Namavar som lackerade min bil själva eller inte, men det är honom jag har betalat, honom jag har haft främst kontakt med.
Han som tog förskottsbetalt av mig och sen inte brydde sig om att göra det han hade fått betalt för.

 

 

 

UPDATE 27 Oktober 2023

 

 

Ja jag anmälde detta till ARN i hopp om hjälp.

Vi börjar med svaret från House Of Paint, som inte heter så längre.

”Hej
House of Paint utsågs till Sveriges bästa lackverkstad 2019 och 2020
av Motorbranschen med långt erfarenhet inom billack. Någongång under
2019 fick vi samtal av BSC som ville ha hjälp med lackering av en
fram stötfångare av en gammal Corvette. Bilens lack var i dåligt
skick då den hade lackats om flera gånger i Japan.
Vid lackering så släppte gamla materialet från stötfångaren och därav
Lacksläpp. Hur som helst åtgärdade vi detta och fick aldrig betalt
för det av BSC då vi samarbetade. Det kan inte ha varit dåligt gjort
då Piere kom tillbaks till oss när han fick ny skada bak 2021 och
ville ha hjälp med detta. Vi åtgärdade skadan mot en självrisk på
1500 som ni ser på kvittot från 19-05-2021 med 12 mån garanti. Vi
utförde allt vi fick betalt för. House of Paint såldes 2022-7 och
finns inte längre tyvärr. Vi hann aldrig lacka resten av bilen som
Piere ville och tog inte betalt heller.7000 är inte ens rimligt för
lackering av resten av bilen så det stämmer inte.
Avslår begäran helt först för berättelsen av Piere stämmer inte och
för det andra, en lackgaranti är inte mer än 12 månader för det
tredje så finns det ingen House of paint längre.
Mvh”

 

Okej..
Så de skyller dålig lack på Japan.. Som bilen lämnade 2014…
Och de är fullt medvetna om att Bilskadecentralen lackerade bilen flera gånger.. Och då inför dessa lackeringar slipade ner den gamla lacken..
Så var de har fått ifrån att bilen har lackerats flera gånger i Japan.. Och att det är därför DERAS lackjobb är dåligt, gång på gång, det förstår jag inte alls.

Och att säga att det inte kan vara dåligt gjort för att jag kom tillbaka med skada nr 2…
Bilen var inte klar hos dem när den 2a skadan uppstod!

Allt detta ser ni på min SMS konversation med Anton.

 

Sen så svarade Bilskadecentralen.
Och där vill jag börja med att säga att INNAN jag gjorde denna anmälan till ARN så ringde jag till Bilskadecentralen för att förklara att jag kommer att NÄMNA dem i min anmälan eftersom allt började där, men att anmälan INTE är mot DEM.

Här är deras respons

 

”Hej.
ärendenummer 2023-18982
Vi hade inne ELD826 för reparation av stötfångare fram. detta var 2019-05-17.

Vid utlämnande så såg reparationen bra ut, men efter en tid så uppstod ”sjok av luft” under grundlacken. detta fenomen hade vi inte varit med om tidigare, så vi tog in bilen igen och provade andra tekniker. samma fenomen uppstod, och vi provade en 3-4ggr innan vi insåg att vi inte hade receptet för att lösa problemet. I samråd med Pierre tog vi kontakt med House of paint, för att dom
skulle ta över reparationen och vad jag minns hade även dom problem vid första försöket. Men så som jag förstod det så löste dom det.
Pierre lämnade in en annan bil till oss i februari 2021 02 12. KDY998 hade en skada på taket som vi hjälpte honom med. Och då nämndes ingenting om att han hade problem med den förra bilen.
Så jag är mycket förvånad över att ha blivit anmälda till er. Detta var 4,5 år sedan och om Pierre inte fått löst sitt problem så borde han väl rimligen tagit kontakt med oss långt innan. Såtillvida att det inte hänt andra saker på vägen som han inte vill ska komma fram? Jag vet såklart inte, vi har ju inte haft
bilen. Det har ju Pierre.
Med vänlig hälsning
Alexander weiland
Bilskadecentralen i Vellinge AB”

 

Och där blev jag så irriterad att jag mailade dem direkt!

 

”Hej Alexander

Jag ringde till er trevligt och förklarade för mannen som svarade i telefon om att jag har anmält House of Paint och att ni kommer att nämnas i sammanhanget eftersom bilen började hos er, jag förklarade mer än en gång att jag inte har något agg mot er utan att ni bara nämns i sammanhanget.
Så jag tolkar det som att han som svarade i telefon inte har framfört mitt samtal vidare till dig, och ditt svar till ARN där du vill beskylla mig för att dölja något var bara jävligt onödigt.
Och när jag fixade mitt tak hos er så nämnde jag visst att min Corvette fortfarande inte var klar hos House of Paint. Kanske inte så lätt för er att minnas men också väldigt onödigt att påstå att jag INTE har sagt det.
Så ditt svar till ARN var verkligen riktigt onödigt dåligt. ”

 

Och jag minns så väl hans mycket nöjda respons och leende när jag sa att jag fortfarande inte var klar med min Corvette och att House of Paint hade samma problem med lacken som de hade, så jo, jag nämnde det visst för dem.

Och att försöka svartmåla mig genom att antyda att jag har saker som jag inte vill ska komma fram… Jävligt fult och onödigt.
Som ni märker här av alla mina blogginlägg så har jag verkligen inget att dölja om deras pinsamt dåliga jobb.

(Visited 688 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

3 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
John A

Fy fan vad dom är pissdåliga. Dom utnyttjar att de allra flesta inte orkar tjafsa i oändlighet, om sånt som de självklart borde åtgärda.

[…] Dålig Service : House of Paint / Anton Hamed Namavar Billackerare […]

3
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x