Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge

Fyfan vad jag var arg tidigare idag, riktigt jävla flyförbannad!!

Fredag kväll innan jag ska ställa ut på Vallåkra, så ser jag detta.

 

Jag ringer till Bilskadecentralen i Vellinge som då redan har stängt.
Jag spelar en in video och skickar som PM till deras Facebooksida.

Ingen respons.

Irriterad som fan.
När jag lägger upp dessa bilderna ovan på deras sida, då svarar dem.

Men låt mig ta detta från början, så kommer ni nog att bli lika irriterade som jag.

Jag skulle ha skrivit om detta för längesen, men jag har inte ens orkat tänka på det…
Detta är så jävla irriterande att det får mig att vilja sälja bilen som jag älskar..
Så därför har jag haft ovanlig hög tolerans, för att jag tycker verkligen om bilen.
Och de har alltid varit vänliga där, de skulle göra om jobbet, och de sa att de skulle inte släppa bilen ifrån sig förrän den var 110%..

Så jag lät det gå.

Allt detta började på Julafton då en väktare körde in i min bil.

Dagens Idiot

Och eftersom jag har så dålig erfarenhet av de som anses vara de bästa lackerarna i Sverige

Dålig Service : Moses Bil & Lack Tollarp AB

Dålig Service : Moses Bil & Lack Tollarp AB – Del 2

Så frågade jag mig för ÖVERALLT innan jag hittade ett ställe att lämna in bilen för lack.

Till sist så blev jag rekommenderat att åka till Bilskadecentralen i Vellinge.
Jag åker dit och allt verkar toppen, ny lokal, mycket erfarenhet, trevliga killar osv osv.

Jag bokar tid för att lämna in bilen.
Jag snackar då om att lackera om hela bilen, men det märktes tydligt att det ville de helt enkelt inte göra.

Jag nämner att hela bilen är av glasfiber, även golvet, som jag har skrapat upp på ett farthinder.

”Är du lite händig” frågar ägaren där.
Ja, jo lite iallafall.

”Om du bara orkar ta ut mattan från bilen så fixar jag golvet till dig gratis när bilen ändå är här”

Toppen ju!
Äntligen har jag hittat ett ställe att lämna bilarna till i framtiden.
Jag tänkte göra ett bra inlägg om det hela och be VLCTY Media att göra en video där också.

Jag lämnar in bilen den 10 Maj, frågar om de har rattskydd eller om jag ska åka och köpa det, eftersom jag har en helt ny mockaratt så är jag väldigt rädd om den.
”Nej det behöver du inte tänka på, det har vi här”

Toppen =)

En vecka senare så ringer de och säger att bilen är klar.
Så jag fixar skjuts ut dit.

När jag kommer dit så ser jag att alla saker är inte på plats på bilen..
Lackeraren är jätteglad och tycker att han har gjort ett jättebra jobb, och blir lite irriterad över att jag inte ger komplimanger för jobbet..

Jag frågar om det var svårt att laga hålet i golvet, och då kom han på att han hade glömt det..
Jag frågar om han inte såg att det saknas inredningsmatta i bilen, men nej det hade han inte sett…. Okej..

Men de ber mig att låta bilen stå kvar och hämta den nästa vecka, så skulle de stå för det jobbet gratis…

Ja… det var ju det som var sagt från början också..

Så de kör in bilen i lokalen igen, inget skydd på ratten..

Det som inte sitter på bilen är inget större, det är mitt Blackout-kitt bara.
Jag frågar om de inte har dubbelhäftande tejp.
Nej det har de ju inte.

Okej, kan jag beställa via er då? Så betalar jag för rullen.
Nej det gick inte..

Ja… Lite småsaker som irriterade mig, inget större.
Det är mest att det är projekt att fixa skjuts ut till dem innan de stänger om dagarna.

Veckan därpå så ringer de och bilen hämtas.
Jag kör och fixar med dubbelhäftande tejp, projekterade med Blackout-kittet.

Och visst, bilen såg bra ut..

Men jag vet sen innan att man ska inte döma ett lackjobb vid första ögonkastet.

Och eftersom man inte ska tvätta en nylackad bil de första veckorna, och eftersom jag vägrar köra runt i en icke nytvättat bil, så lät jag bilen stå stilla en hel månad.
Något sånt iallafall.
Jag tror att det var en hel månad.

När den månaden har gått så har jag tid bokad hos Sonax för att lackförsegla fronten.

Då ser jag att det är poleringscirklar på huven..
Som absolut INTE har varit där innan!

Det är rätt svårt att fånga på bild, en solig dag med en blanksvart och glansig bil.


Men det såg alltså värre ut än såhär live.

Jag ringer till dem, och spelar lite dum, jag frågar varför det har blivit så och vad jag ska göra åt det.
De säger att de har polerat den nylackerade fronten, och då råkat ta lite på huven med..
Det blir inte så av att man polerar en bil.. men okej.

Jag nämner att jag inte har tvättat bilen eller ens kört med den sen jag hämtade den, utan att den bara har stått stilla för att lacken skulle torka, och nu ska den direkt till Sonax Syd.

”Jaja men det där löser Sonax åt dig”.
Hmm…

Vad de borde ha svarat där är ju såklart ”Kör till oss så polerar vi bort det åt dig”.

Jaja, jag kör till Sonax, och Latif där ser direkt på avstånd att lacken har spruckit..
Jag har ju faktiskt fortfarande inte ens kollat på fronten, anledningen till att jag såg det på huven var för att jag hade ställt bilen så jag gick framför fronten när jag satte mig i den.

Så jag ringer till Bilskadecentralen direkt angående detta, Latif på Sonax säger givetvis att han vill inte röra något alls, och det förstår jag, helt rätt.

Jag ringer till Bilskadecentralen igen, och de säger att det givetvis är konstigt och att jag ska komma och lämna bilen några dagar längre fram, det var kanske en vecka efter det samtalet.

Under den veckan som går så kör jag lite med bilen för att inte batteriet ska bli dåligt, bilen har ju stått nu i över en månad.
Och lacken på bilen bara ramlar av..

Jag lämnar in bilen igen den.
Jag känner att hela sommaren har gått utan att jag har fått njuta av min bil.
Jag vill ju VERKLIGEN inte köra runt sådär!

Det går 2-3 dagar och sen ringer de till mig.
”Vi har inte tid att ta din bil innan vi sticker på Semester, vad tycker du om det?”

Eh… Ja det var ju inte bra. 
Nu tänker jag att de ska ha en veckas semester, kanske två.

Nej, då ska de alltså ha en månads semester!

”Har du någon annan lösning” frågar han mig!?

Eh nej.. Jag har ingen lösning..
Det är ju hela jävla sommaren! Min sommarbil! Jag kan inte köra runt med bilen såhär. 


”ja, så vad ska vi göra då?”

ja där är väl inget att göra helt enkelt..
Men då får ni sätta dit mina gummilister som plåster på såret.

”Jaja inga problem alls, det löser vi”

Bra.. De gör rätt för sig.
Det råkade bli lite fel, och visst de kan inte avbryta sin semester för mig..
Men de gottgör..

Det tråkiga är att av någon konstig anlednign så har jag bara 20 kr stilleståndsersättning om dagen på denna bilen..
Jag har INGEN aning om varför..

Men men.
Jag kör och lämnar listerna direkt.

När jag kommer hem så skickar jag ett inlägg till dem med alla videos och guider som jag kunde hitta på hela internet med instruktioner om hur man byter gummilisterna.

Det går ett par dagar till, de ringer till mig och säger att gummilisterna bak är för långa..

Nej.. Det kan de omöjligt vara.. 
Detta är det dyraste kittet med de bästa gummilisterna.. 
Ingen har någonsin klagat på dem.. 

Hur mycket rör det sig om?

”1 cm”

Jaja.. Alltså jag tror verkligen inte att det ska klippas någonstans.. men om ni inte får på dem annars så.. 

Dagen efter så är bilen klar att hämtas.
OBS! Inte lackerad igen, utan de har satt dit mina nya gummilister åt mig.

När jag hämtar bilen så ser den ut såhär inuti på mina röda fina mattor och passagerarstol.

 

Alltså vafan är detta!??!
Så lämnar man förfan inte ifrån sig en bil!??!

Och jag som är så petig med mina bilar!!
De har alltså trampat överallt i bilen och till och med på sätet!
Jag kan förstå att de tyckte det var lättare att stå i bilen när de satte på gummilisterna, men då lägger man förfan ut pappermattor som alla andra gör!!

Och dörrarna går knappt att stänga, man får VERKLIGEN ta i med all kraft för att lyckas stänga dörrarna!
De säger att gummilisterna kommer att sätta sig efter ett tag.

Irriterad kör jag därifrån.
Jag kommer ändå inte att köra med bilen förrän den ska dit igen för omlackering efter deras semester.
Tiden jag fick var en hel månad framåt..
Hela sommaren.. och jag har ingen glädje av min bil alls..

Jag kör hem, stänger dörren ett par gånger innan jag lyckas stänga dörren.
Som sagt så får jag ta i som fan!

När jag har stängt dörren så ser jag att det ligger något svart på mitt säte..

När jag då har stängt dörren så har mitt armstöd flygit av..
SÅ hårdhänt är jag inte!

Nej nej, det visar sig att de har inte satt tillbaka skruvarna på armstödet när de monterade listerna..

Aja.. Det är bara att sätta tillbaka skruvarna tänker jag.

Nope, någon har spänt skruvarna med en skruvdragare, så att fästena/hålen är spruckna.. Skruvarna fäster inte….
Så jag får projektera med lim och större skruvar..
Nu sitter det igen..

Och där står bilen sen.
Tiden går, bilen har stått stilla på min parkering, och lacken har bara spruckit, bubblat och ramlat av mer och mer.
Tyvärr så tog jag ingen bild på detta, för att jag ville bokstavligen inte ens titta på bilen.

En dag så skulle jag hämta ett par glasögon som jag hade liggandes i bilen, och då ser jag att det är spår av vatten på min passargerardörr, insidan då såklart.
Och vatten på golvet..

Med helt nya lister..
Jag kör då till Sonax för att be dem suga upp vattnet med sin dammsugare.
Varmt är det denna dagen.
Och rutan på passagerarsidan går inte att ta ner..
Den sitter liksom fast.. Man hör hur motorn jobbar och rutan rör sig, eller typ rycker till, men åker inte ner.
Så trots att bilen har stått i både värme och regn, i flera veckor, med dörrarna stängda, så har gummilisterna ännu inte ”satt” sig.

Väl hos Sonax så dammsuger de bilen, får upp vattnet, som var rätt mycket.
Men fotavtrycket går inte bort helt.
Då måste mattorna kemtvättas.

Irriterad igen..

De frågar om de inte ska skölja av bilen ändå.
Jag vill ju inte lämna ifrån mig en dammig bil till lackerarna oavsett..
Jag lämnar alltid ifrån mig en ren bil.

Jaja… lika bra att skölja av bilen då…det skadar väl inte.

Trodde jag..

Nu förstår jag varför det var regnvatten i bilen.


Och ja, armstödet åkte av igen, det där med att limma dög inte..
Plasten har spruckit helt, skruvarna har inget att fästa i…

IRRITERAD!

Och det är inte lönt att ringa och gnälla till Bilskadecentralen eftersom de har semester!

Vi torkar dörren, jag kör och handlar.
Försöker njuta lite av bilen.
Tänkte ta av taket, men har ingen lust att eventuellt se att de har satt de gummilisterna fel också.

Åker och handlar som sagt, öppnar upp glasrutan bak för att lägga påsarna i skuffen.
Och ser att det är blött där med…
Vafan alltså!
Hur ska det kunna ta sig in vatten med nya gummilister!? När det inte gjorde det med de gamla listerna!?

Då ser jag att gummilisterna som de tyckte var för långa, inte sitter som de ska…
De är för åtspända.. för högt upp..

Jag torkar upp den fukten där bak också.
Och då ser jag detta..


Här har vi den ”1 cm” som de tyckte var för långt…
Som jag sa att det inte alls kan stämma..
Nu saknas det flera centimeter istället..

Och det är verkligen inte snyggt klippt i heller!

Nu är det dags att lämna in bilen.
Jag nämner poleringscirklarna på huven, gummilisten som nu är för kort, och rutan som inte går att ta ner.

”Inga problem, vi löser allt, vi ringer inte dig förrän bilen är 110% klar”. 
Okej, trevliga som vanligt.
Det låter ju bra..
Men jag förstår inte hur de ska lösa gummilisten bak utan att köpa en ny…

Det går ett par dagar.
Jag får veta av mitt försäkringsbolag att Toyota vill inte röra min GT86 för att den inte är original…

Jahapp…
Jag kanske ska ta och lämna den till Bilskadecentralen ändå..
Jag tror ju bestämt att de kommer att göra ett toppenjobb nu för att göra en nöjd kund utav mig.

Så jag ringer dem, vi bestämmer att jag ska köra dit med min GT86 så de kan kolla skadorna på den när jag hämtar Corvetten.

En vecka går, kanske lite mer.
De ringer och säger att bilen är klar att hämtas.

Okej.
När jag kommer så står bilen med fronten in mot en vägg..
Jag tänker inte så mycket på det.
Det regnar, mycket, och vi går igenom skadorna på min GT86.

Under tiden vi gör det så kommer det ut en och ber mig att flytta Corvetten..
Jag kör fram den lite till.
Och sen så frågar jag om vad som hände förra gången..
Förklaringen är då att de glömde blanda in något medel som gör att lacken fäster på glasfiber..

Okej.. jaja.. sånt kan väl hända..
Det är inte varje dag man lackerar glasfiber idag antar jag.
Det är väl 99% plåt eller plast.

Jag är mest nyfiken på hur de har fixat bilen till 110% utan att byta gummilisten.
Då märker jag att dörrarna är fortfarande lika svåra att stänga..
Nu har det alltså gått 1.5 månad lätt..
Och rutan går fortfarande inte att ta ner..

Och gummilisten bak är inte fixad..
Då säger den ena killen ”Ja jag ska ta det med dig sen”..
Okej…

Fronten står fortfarande mot väggen, och jag bryr mig inte ens om att kolla på den, för att nu MÅSTE ju det jobbet vara perfekt gjort, tar jag för givet..

Något fäste till rutan har knäckts, därför går inte rutan att ta ner..
Okej.
Och gummilisten ska jag beställa en ny, så står de för den kostnaden och sätter dit den.

Toppen, det är också en lösning som jag är helt okej med.
Därför bryr jag mig inte om att nämna att det är märken (kalk och smuts) efter att de har torkat bilen dåligt.


Och det är smutsiga handavtryck i bilen.


och mattan är absolut inte tillräckligt ren.

Men.. jag orkar inte klaga..
Det ösregnar..
Jag har bråttom..
Jag vill bara ha hem min bil.

Sonax Syd får tyvärr städa bilen efter Bilskadecentralen.

Och de ska ju lösa ny gummilist osv, och Toytan ska till dem..
Så jag vill ändå hålla god min med dem så jag kan använda dem i framtiden med..

Men jag vill inte åka fram och tillbaka en massa gånger och behöva projektera med skjuts varje gång.

Och det är fortfarande en hel del jobb kvar på denna bilen tycker jag.

Så när ska ni se vad som är trasigt i dörren?
För det är väldigt onödigt att komma hit med en ny gummilist, lämna in bilen, och om ni då ska felsöka dörren då som först så betyder det att jag får hämta bilen igen, beställa nya delar igen, och lämna bilen igen..

Det vill jag inte..
Så ring mig när jag ska komma hit och så felsöker ni dörren medans jag sitter här och väntar, och sen så beställer jag det fästet och den nya gummilisten samtidigt.

Ja… Det går att lösa..
jag är mest glad över att ha min bil tillbaka snygg och typ hel..

Jag är nästan nykär igen =)

Mitt Blackout-kit sitter på denna gången, med mina gamla tejpbitar, och den sitter inte på bra..
De har glömt en skruv till panelen bak vid gummilisten, så den skramlar när jag kör och gör mig TOKIG!!!

De är inte så duktiga på det där med att skruva tillbaka skruvar…

Och det är SJUKT irriterande att passagerarrutan inte går att ta ner!
Men men, sommaren är väl över, de ska lösa det med..

Nu idag så har det gått exakt en vecka sedan jag hämtade bilen tror jag..
Och det har nästan regnat konstant sen dess…
Så jag har inte kört med bilen.
Jag har inte ens tittat på den.
Jag har tänkt flera gånger att jag ska kolla om det regnar in i bilen, men det är klart att det gör det eftersom inga fel kring det är åtgärdat…

Men! Nu är det Vallåkraträffen i morgon! =)
Bilen ska ställas ut, för första gången faktiskt.
Nylackad, jag tycker att den är redo för en vanlig mild handtvätt..

Jag fixade först med GT86an.
Sen tänkte jag ta Corvetten och sen efter den så skulle jag fixa med min #350ZRS.

Är precis klar med GT86an, ska köra med Corvetten..
Och ser då detta…

 

Vad i hela jävla helvetet är det frågan om!??!
Vafan är det för jävla klåpare där jobbar!??!

 

Som sagt, jag mailade dem, ingen respons, jag skrev på deras sida, och då svarade de, och ville skylla på bilen.

 

Läs kommentarerna där.

Där vill de skylla på att det måste vara något galet med bilen.
De har prövat flera olika grunder, och inget funkat.

Vänta nu lite, har ni prövat flera olika gånger, under en vecka?
Och vad hände med att inte ringa mig förrän bilen var 110%?

De vill påstå att det är tidigare reparationer av stötfångaren som gör att det släpper.

Där är INGET lagat på den stötfångaren innan!
Och OM det nu vore så, varför släpper lacken på HELA fronten, och börjar på olika ställen!?

Är det verklgen rätt metod att gå att skylla ifrån sig??

Där är flera lackerade nu som har hört av sig och bett om fler bilder, och de säger att det är aboslut lackerarna som har tabbat sig.

Förra gången som lacken lossnade så såg man tydligt glasfibret under lacken.


Man såg var de hade slipat, förmodligen där de lagade sprickorna, men annars så var det rent glasfiber bara.


Det var verkligen som om lacken ramlade av som ett cleant lager, och lämnade glasfibret helt rent och fläckfritt..

Denna gången så har lacken delat sig.
Hälften sitter kvar på bilen och hälften ramlar av.

Så nej, det är inga tidigare reparationer som gör att lacken spricker och ramlar av INOM EN VECKA!!!
Och på HELA fronten! Och börjar på olika ställen!
Och att det släpper ännu mer och ännu snabbare än förra gången!!!

Det är alltså utan tvekan SÄMRE gjort än förra gången, hur det nu ens kan vara möjligt!!

 

Vill nu veta en ännu roligare sak.
Jag har fått höra att de har sagt att JAG är en gnällig kund, eftersom jag klagade på Moses Bil & Lack, som repade min bil.

Detta var alltså efter första gången jag lämnade in bilen.
Bra jobbat grabbar 😉

Jag vet att ni på Bilskadecentralen läser detta.

Ni ska se till så att någon annan lackerare fixar min bil i toppskick.
Och GIVETVIS där lacken INTE släpper!

Ni har redan föreslagit detta och det tycker jag är en självklarhet att ni inte ska lacka bilen en 3e gång.

Ni ska se till så att jag får en lånebil och ni står för det.
Ni ska betala för ny gummilist bak och det som behövs till dörren/rutan.
Och ni ska betala för att det ska bli installerat och monterat av proffs.

Jag beställer gummilisten idag, ni får betala listen, frakt, tull och moms.
Och sen när det är fastställt om vad som är trasigt i dörren så beställer jag det då.

 

Ni ska betala Sonax för helrekond av bilen samt ny lackförsegling och kemtvätt av matta och säte.

Och SJÄLVKLART så får ni inte röra min Toyota!

Så nu är den jobbiga frågan åter igen.
Vem ska jag lämna Toyotan till????

Här är deras Facebooksida

https://www.facebook.com/BSCBilskadecentralen/

OBS!!!
Jag har fortfarnde inte gått igenom hela bilen eller tvättat bilen.
Det jag har upptäckt och tagit bilder på är sånt som jag har sett när jag har gått för att sätta mig i bilen bara.

Det är säkert smutsigt lite överallt både invändigt och utvändigt.
Och lacken har säkert släppt mer än det jag har tagit bild på.

Och detta som ni såg på de andra bilderna är alltså inte jag som har dragit av lacken.
Det har öppnat sig ännu mer när jag har köt i 30-0 km/h några hundra meter till och från mina föräldrar.

PS: Jag har säkert skrivit detta inlägget dåligt, förmulerat mig dåligt, stavat dåligt osv osv.
Men jag är så besviken, trött fysiskt och psykiskt på att råka ut för sånt här gång på gång.
Irriterad, arg, och jag ska upp om  timmar för att åka till Vallåkraträffen..

Jag har varken tvättat eller tankat min #350ZRS..

 

Och jag har säkert glömt att ta upp något ytterligare problem som de har orsakat med bilen.
Och jag känner bara att ju mer jag kör med bilen, ju fler fel kommer jag att hitta.
Fel, skador, smuts osv osv.

Min sommarbil.. första sommaren med denna bilen, blev inget..
Ingen utställning.
Ingen Vallåkraträff…

Så ja, nu är jag rätt sugen på att sälja bilen.
Men jag kan ju inte sälja den i detta skicket.

Jag kommer givetvis att kontakta försäkringsbolaget så de får veta om detta också.
Så jag får stilleståndsersättning för varje dag den har stått där.
Tyvärr så får jag inget för alla de veckor som jag inte har velat köra med bilen pga skadorna.

 

(Visited 1 365 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x