Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge – Del 2

Spread the love

Det kanske ses som ett I-Landsproblem att på heltid ta hand om en massa bilar.
Men allt detta nu på sista tiden, har verkligen tagit orken ur mig..

Bilskadecentralen har verkligen satt mig i skiten.


Och jag är helt oskyldig..

De ringde till mig i Måndags och sa att de ville “köpa sig loss”, med det så menar de att jag ska gå till en annan lackerare, House Of Paint, och de ska då lacka om fronten, montera ny gummilist och fixa med min sidoruta som nu är helt löst.
Och sen ska House Of Paint skicka räkningen till Bilskadecentralen.

Jag ringer till House Of Paint direkt, frågar när de har tid.
“Vi har aldrig tid”.

Okej..

“Kör så får vi se hur illa det är, och så får vi se när vi kan klämma in dig mellan andra bilar”.

Jag HATAR det där med “klämma in mellan andra”, för då blir det aldrig bra!
Men okej, jag kör dit, på väg dit så flyger det färgbitar från fronten, och repar bilen.

Detta såg jag direkt på huven, och där är säkert fler märken, för att det verkligen snöade färgbitar när jag körde med bilen.

Såhär så bilen ut när jag kom fram efter en körsträcka på cirka 10 minuter på en 90-väg, där jag knappt ens höll 90 pga av att jag visste att de bitar som flög loss skadade bilen.


När jag kommer till House of Paint så kan de knappt tro sina ögon..
En timme stod jag där med ALLA som jobbar där, alla var framme och klämde och kände.
Lacken sitter inte fast någonstans, och de hade en massa teorier om varför.

Och som jag har sagt tidigare, jag har själv inte inspekterat bilen, så jag är tacksam över alla dessa ögon som var på bilen idag, för att där är ju skador på mer än bara fronten..

Så, nu trodde jag åter igen att jag skulle göra det rätta, jag ringde till Moderna försäkringar och berättade allt, jag ville att de skulle se bilen, besiktiga den, skriva ner skadorna osv.

Men de fullständigt sket i vilket..
Så jag frågade dem angående stilleståndersättning för andra gången andra och tredje gången bilen var inne hos Bilskadecentralen, och nu då en fjärde gång hos House Of Paint.

Då säger de att de står inte för det, de kan inte täcka problemet som Bilskadecentralen har orsakat, jag får vända mig till dem.

Plus då såklart att ALLA skiter i att jag inte har mer eller mindre kunnat använda min sommarbil på hela sommaren, och inte heller kunnat ställa ut den så som jag hade planerat.

Ingen ersättning för det i heller.

 

Detta är iallafall vad House of Paint kom fram till idag.

** Detta ska INTE hända på Glasfiber.
Det KAN hända på helt ny plast, och då efter ett halvår.
Sånt här ska aldrig någonsin ens kunna hända på en vecka.

** De har inte haft av fronten när de lackerade den.
De har lackerat fronten så som den sitter på bilen.
Det var förmodligen därför de polerade så hårt på huven, de har maskerat dåligt och sen har det kommit lackstoff på huven.

** Något har de gjort med fronten, förmodligen försökt montera av den, så något är nu snett, det är ett väldigt ojämnt glapp hela vägen mellan front och huv.

Detta har då gjort att hörnet på min huv är skadad.

Såhär ska det ju ABSOLUT inte se ut!
Och så har det ABSOLUT inte sett ut innan!


Andra sidan ser ut precis som det ska.

Även om det inte ser ut så på bild kanske, så är det ett perfekt jämt glapp hela vägen fram tills cirka mitten.

Så antagligen har de försökt ta av fronten, inte lyckats, inte monterat den tillbaka rätt, och nu är fronten sne, och tar emot när man öppnar huven.
Så min huv är skadad.

Ska jag behöva anmäla detta som en ny skada??

GIVETVIS ska Bilskadecentralen stå för detta!!!

När de ringde till mig i Måndags så frågade Alex (chefen) mig “Stämmer verkligen allt det du har skrivit i ditt inlägg?”

“Ja det kan du fråga killen i receptionen, jag har sagt och visat honom allt”

“Ja han säger att det stämmer”

Men varför frågar du då mig om jag ljuger eller inte när din egna anställda har bekräftat att jag inte ljuger!?!

Sånt gör mig TOKIG när folk tror att jag ljuger!!

** Min passagerarruta som inte går att ta ner sitter helt lös.
Varför den inte sitter fast återstår att se.

** De har inte slipat av grunden från den första lacken när de lackade den på nytt andra gången.
Inte allt iallafall.

** De har haft för bråttom när de lackade bilen.

 

Ja helt enkelt så kunde de hitta flera anledningar till varför lacken har lossnat, och de fick dubbelt så många frågor i huvudet om VARFÖR Bilskadecentralen har gjort alla dessa olika tabbar.

 

 

 

** Det var någon på Facebook som tipsade mig om att kontakta en lackerare som hade erfarenhet av Corvette..
Vem var det? Jag hittar inte det inlägget.

 

** Jag vet fortfarande inte vem som ska fixa min Toyota.
Ja Toyota i Ystad tar gärna bilen, men då betyder det att jag får köra minst 6 gånger fram och tillbaka, med minst 45 minuter per sträcka, utan trafik.

Det är 4,5 timme MINST bara för att köra fram och tillbaka till Ystad..

** Jag fick tipset idag om ett ställe som heter Autokliniken, som ligger i Malmö (Arlöv).
Och direkt så fick jag ett par mail där folk berättar om sina dåliga erfarenheter av det företaget.
Så jag googlade, och såg att de hade allt för många klagomål på Google med..
På just sina lackerjobb då.

Vad ska man ta sig till som bilentusiast??
Ska man behöva lära sig att lackera själv eller??

 

 

För er som har missat vad allt detta handlar om, så har jag ett inlägg om det här.

 

Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge

 

 

(Visited 413 times, 1 visits today)

5 svar på ”Dålig Service : Bilskadecentralen i Vellinge – Del 2”

  1. Ska du på nåt sätt lyckas få ut så mycket ersättning som möjligt så är mitt tips att vända till ARN. Och med tanke på alla bevis du har så lär du ju få rätt mot bilskadecentralen i vellinge.
    Svårt att tro att dom annars kommer ersätta dig rätt utan lite kamp.

  2. Ja det verkar så.
    Men än så länge så är ju Bilskadecentralen hjälpsamma, så det kan jag inte klaga på.
    Så jag väntar med att dra in ARN.

    Försäkringsbolaget däremot bryr sig för lite tycker jag.
    Jag vill att de ska besiktiga bilen i detta skick med repor och skador på huven, så inte jag får stå för sånt i framtiden.

  3. Ja du kanske har tur att dom hjälper dig med tanke på att deras rykte inte blir jättepositivt i din blogg 🙂

    Men att dom samtidigt vill att någon annan ska göra klart jobbet men att dom betalar gör ju inte dom rättvisa alls. Hade jag varit ägare hade jag ju själv velat göra allt för att få dig 100 % nöjd så man sluppit få skämmas i din blogg.

    Hoppas House of paint är mer seriösa!!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.