NEW Porsche 911 Turbo S (992): Road And Track Review | Carfection 4K

** Haha, så härligt han tar upp det.
Det är väldigt få som ser åt en 911, och ännu färre i Jante-Sverige där man inte får visa någon att man gillar deras bil.

Och den nya Turbon, som är SVINDYR.. Det ska mycket till för att den vanlig människa inte ska tro att det är en 15 år gammal vanlig 997a.

 

** Ännu tråkigare med att köpa en svindyr 911 Turbo idag är att folk har inte koll på specs och priser längre som alla bilintresserade hade förr.
Det finns för många modeller och de byts ut för ofta.
Förr så visste även en icke bil”-nörd” hur många hästar en 911 Turbo hade.

Så om en 911 Turbo för under 1.5 miljoner kronor var underskattad, både när det kom till prestanda och “flashighet”, så är en TRE MILJONER KRONORS 911 Turbo VERKLIGEN underskattad!
Det är MYCKET värre än att komma med en full utrustad Volvo V90 CX för nästan 900 000 kronor och folk tror att den kostar hälften.

Officiell : 2020 Porsche 911 (992) Turbo S

** Ja bilen är snabb, jättesnabb.
Och jag HATAR när bil-hatande människor säger “När ska du använda det? du får ändå bara köra i 110 km/h i Sverige”

HÅLL KÄFTEN GRETA!
För det första så får man köra i 120 km/h, och vi Skåningar har nära till tyskland och fri fart, och ALLA har möjligheten att köra på open trackdays flera gånger om året på flera ställen i Sverige, och allt handlar inte om toppfart!

Men… Bra att han tar upp det ändå.. för att precis som jag skrev angående den 6 växlade GT3 Touring igår så…. bilen är verkligen FÖR snabb för att vara rolig..

Dagens provkörning

** Ja en 911 Turbo är fortfarande en perfekt vardags-året runt superbil, utan tvekan.
Men den är inte den enda bilen längre som fungerar som en mild vardagsbil, vettig vinterbil och som en superbil på bana.
Självklart så har vi fortfarande R35 GT-R, det är ju den självklara bilen idag, som dessutom har ett baksäte som går att använda.

Men bortsett från den, för att det är nästan fusk, så är där fortfarande en MASSA bilar som passar in på allt detta.
Och om du inte kör trackdays mer än någon gång om året eller inte alls, då är där ju en MASSA tyskar som är sjukt snabba som dessutom har ett riktigt baksäte.

** Jaaaa jag vill inte dra upp och jämföra med den väldigt gamla Nissan GT-R, men man måste ändå.
Om du väljer en Porsche för cirka 3 miljoner kronor (beroende på utrustning) istället för en bil som MAX kostar hälften, så måste man ändå erkänna att man gör det för märkets skull, utseendet osv.
Och ja, oavsett vem man är, så vill man ju ändå att andra ska lägga märke till att detta är ingen vanlig 400 000 kronors A-B bil.

Vill du bara ha en snabb bil som du kan använda året om och på någon enstaka trackday, och du inte alls bryr dig om pris eller värdeminskning, ja då väljer du ju en RS eller AMG.

 

** Jag har alltid haft en Porsche som måttstock, speciellt 996 Turbo.
T.e.x min #350ZRS gick från att vara en GT3 killer, till en motsvarande 911 Turbo (tyst till vardags och snabb på bana) till en GT2 RS killer.

 

** Jag gillar att VISSA Porsche stolar inte har de framåt-tvingande nackstöden.

** Jag har för mig, kan ha fel, att denna Turbon är bredare bak än en vanlig S och förra Turbon, men smalare fram..
Eller?

 

** Start-Stopp till och med…
Ja det säger väl allt..

 

** Ja detta är ju absolut en GT bil, men det är inget förvånande med det, 911 Turbo har alltid varit en GT bil.
911 Turbo är inte främst en Track-day bil som många vill tro, då behöver du GT och helst även RS i namnet.

Jag skulle inte heller bry mig om att kalla den för en “Super GT bil”, för att där har aldrig funnits någon övre gräns på vart en GT bil slutar och en Superbil börjar.

** Det är LITE tråkigt att de börjar med S modeller direkt.
Men OM jag hade varit en kund som vill ha den senaste 911 Turbon så vill jag ju självklart ha en toppmodell direkt.
Jag vill inte köpa en 911 Turbo, och sen något kort år senare så kommer den en S modell, och min räknas som den “gamla” och sämre modellen.

Så ja, kör på, börja med toppmodellerna direkt, och sen när de rullar ute på vägarna så kan andra rida på vågen och köpa en icke S modell.

 

** Jag älskar när de gör såna jämförelser med en snabb bil och en RIKTIGT snabb bil!
Folk förstår inte vilken ENORM skillnad det är på bilar som är t.e.x “bara” 1 sekund snabbare 0-100 eller på 401 meter.

** Jag tycker att det är jättestörigt att nästan alla vanliga 911or idag har Turbos..
Och elbilen som inte ens har Turbo kallas för Turbo..
Och sen så kostar den “riktiga” Turbon 3 miljoner…

 

2020 Porsche 911 turbo S review. Is this the ultimate 911 turbo?

 

 

(Visited 24 times, 1 visits today)

4 svar på ”NEW Porsche 911 Turbo S (992): Road And Track Review | Carfection 4K”

  1. Från Göteborg ner mot Halmstad vet jag att det var 130 när jag åkte där en sen kväll.
    Var ju såna skyltar dom ändra elektroniskt beroende på väder och dyligt.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.