Officiell : 2020 Porsche 911 (992) Turbo S

** Precis som med den vanliga nya 911an så gillar jag inte riktigt att de gör saker omvänt, att de börjar med toppmodellen, och sen så släpper de snikmodellen efter ett tag.
MEN! Egentligen är det rätt sätt att sälja fler bilar, de som har mycket pengar, som vill ha det senaste, vill också ha det bästa, de vill inte köpa den dyraste 911 modellen för dubbla pengarna när det redan kryllar av den karossen ute på stan sen 2 år tillbaka.

Och de som inte har råd med en toppmodell köper gärna en snikversion 1-2 år senare när alla har sett dessa dyra och snabba bilar på stan, och har kollat upp hur dyra de är osv osv, då kan du rida på den vågen genom att köpa en basic icke S modell.

Så jag förstår Porsche helt.

Jag tycker dock fortfarande att det är lite roligare att släppa en imponerande snabb modell, och sen när någon annan (Corvette) nosar Porsche i häcken, så släpper de en snäppet snabbare och snyggare S modell, så Porsche är på det torra igen.

** Porsche 911 Turbo, med eller utan S, är en drömbil för alla, och om inte annat så BORDE det vara det.
Det är en ultimata vardagssportbilen.
Men, inte för Ferrari-pengar..
Porsche ska kosta hälften av vad en Ferrari gör, och vara ännu mer användbar och många gånger mer prisvärd, bättre kvalitet osv osv.

Nya Porsche Turbo S börjar på 2 375 000 kr för coupen och 2 525 000 kr för cabben.
Förr så var en S modell fullutrustad, idag så kan du inte ens köpa en fullutrustad Turbo S, utan du möts av ”Alternativet kan inte väljas på grund av befintliga spärrdatum.”.
Detta är något nytt som Porsche gör, istället för att vänta med en S modell så väntar de med de dyraste utrustningsalternativen.
Men om jag bygger en Turbo S cab så fullutrustad som det går idag så hamnar priset istället på 3 012 400 kr, då har du valt till utrustning på en Turbo S för 487 400 kr… och då saknas det alltså ett par hundratusen till i utrustning som kommer att gå att välja till snart.

Så över 3 miljoner kronor för en Porsche 911..
Det blir tufft tror jag..
Det är både Ferrari och Lamborghini-pengar..

Men, grym är den, snygg, snabb, imponerande och framförallt fullt användbar året om.

NEW Porsche 911 Turbo S (992): In-Depth First Look | Carfection 4K

(Visited 42 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x