Dålig Service : Mercedes-Benz i Malmö – UPDATE

Detta är en uppdatering på detta inlägget.

Dålig Service : Mercedes-Benz Skadeverkstad i Malmö – Uppdaterat!

 

Helt otroligt så fortsätter detta bara att bli värre och värre!
Man skulle ju kunna tro att de skulle bry sig lite EXTRA mycket om bilen efter allt detta, men nej, de lägger fortfarande mer fokus på att snoka om vem jag är istället för att göra ett bra jobb med bilen.

Idag Onsdag morgon så ringer Servicemarknadschefen till mig och säger att bilen är klar att hämtas, den var redan klar igår men klockan var så mycket så han ringde idag istället, och så hälsade han att de har gjort en hjulinställning som de bjuder på som goodwill.
En hjulinställning som de skulle ha gjort oavsett, och en hjulinställning som jag sen bad om att få se papper på, men det fick jag inte.

OBS! Jag kommer att uppdatera med en massa bilder så fort jag har fått hem min dator igen, men så länge så har jag två underhållande videos åt er.
Ni har säkert redan sett dem på Instagram

När jag kör in på Mercedes-Benz Malmö parkeringen så ser jag att min bil står heeelt galet snett utanför parkeringsrutan och ute i körfältet.

Jag går ut och tar mig ett varv runt bilen, och hamnar direkt i shocktillstånd!

Jag ringer Servicemarknadschefen Daniel Johansson direkt, 5-6 gånger utan att han svarar mig.


Efter det så går jag in till receptionen för att få prata med någon chef.
Tjejen i receptionen ringer till Mentor Krasniqi, jepp han som var så otroligt oförskämd och otrevlig, för att fråga om han kan komma ut och kolla på en kunds bil på parkeringen, inga problem alls, tills han får regnummer och får höra att det är jag som står och väntar på honom, då vågade han inte komma ut.

Jag står där och väntar på att någon förutom den trevliga tjejen i receptionen ska våga följa med ut och kolla på bilen, ingen vågar visa sig, i 44 minuter stod jag där och väntade.
Till sist så ber jag dem att hämta en av de många som jag känner där på Mercedes-Benz för att följa med ut, och de går då och hämtar en kille som tidigare har jobbat på Autoropa, han har inte alls haft med denna bilen att göra, men han känner till mig så han vågade iallafall följa med ut.

Och han hamna i ännu värre shocktillstånd än mig..
Han visste verkligen inte vad han skulle säga.. han fick ont i magen av ångest och skam att han inte ens kunde stå rakt..
Han fann inga ord för detta…

Han tog själv också bilder på bilen och sen gick han in efter en stund när jag förstod att han VERKLIGEN mådde dåligt av detta, det var ju inte alls min mening att han skulle få ångest, jag ville bara att någon anställd där skulle se bilens skick innan jag körde den därifrån.
Utan regskylt, som ingen kunde hitta någonstans…

Innan jag gick in igen för att hämta mina nycklar så ringde jag till Susanne Forsberg som sitter på huvudkontoret för att berätta allt detta.
Susanne ringde mig igår kväll och hon var verkligen väldigt förstående och betryggande, och ännu mer så nu efter detta samtalet, så hon är den enda vettiga människa som jag har fått kontakt med under dessa snart 2 månader.

Jag hämtar nycklarna, ber att få arbetsordern, det fick jag inte, vilket jag tycker är väldigt konstigt för att det har jag alltid fått förr.
Och sen så körde jag raka vägen till Sonax.

** En annan “kul” grej, som tidigare sagt så är det JÄTTEMÅNGA som har öppnat upp sig för mig på Facebook och Instagram om hur missnöjda de själva är med Mercedes-Benz i Malmö, och nu när jag stod så länge inne på receptionen så var det 4 andra under tiden som förstod att jag var irriterad och som då själva vågade öppna upp sig, så alla de som vågade prata med mig var alltså kunder som var inne för att klaga på deras arbete, allt från att bilen har skadats på deras parkering, skadats under service, delar som har bytts som inte skulle ha bytts och saker som inte har gjorts som skulle ha gjorts.. 
Jag har ännu inte hört EN ENDA person säga något bra om Mercedes-Benz i Malmö under säkert 25 år! 

Så, Susanne sa precis vad jag kände, Mercedes i Malmö ska inte få röra min bil fler gånger, så jag tog mina nycklar och körde direkt till Sonax för att kolla på bilen en gång till.

Och varje del, varje gång jag kollar på bilen, så ser jag fler och fler fel.

Precis som jag misstänkte så har de alltså lackerat bilen bara utvändigt, verkligen, så det är en tickande rostbomb.

Detta är delar som de påstår är nylackerade och klara.

 

 

Detta är vad jag upptäckte varv 2 runt bilen i starkt solljus, jag vågar knappt ens kolla på bilen ikväll…

Hur är det ens möjligt att man lämnar ifrån sig en bil i detta skick?
SPECIELLT efter alla klagomål och backjobb??

Jag menar… det är bara så mycket.. parkeringen, den brutna stjärnan, stulen regskylt, inbrända kalkfläckar på en helt ny lack, gamla lackrester kvar sen första lackeringen, rejäla märken efter hård polering och ROST!!!!

Hur kan man misslyckas så rejält??
Sköts det stället av apor??

 

Och tråkigast av allt är att jag nu har NOLL Kärlek kvar för den bilen, jag vill verkligen inte ens köra med den.
Jag vill ha pengar för bilen och kompensation av Mercedes-Benz, sen kan de göra vad de vill med denna bilen som de verkligen har förstört och som tydligen kommer att vara sönderrostad inom kort precis som alla andra Mercedes bilar.

UPDATE

Jag tog fler bilder på bilen nu i kvällsljus, och lackskadorna syns lättare nu, men det är fortfarande svårt att få på bild.

Man ser ju tydligt där de har gått riktigt hårt med polermaskinen, hårdaste varianten, och sen inte gått över med att finputsa, helt förstörd är den i lacken.


Och nu såg jag också att bagageluckan som de har lackerat, där har de förstört passformen totalt!

Såhär ska det se ut, så ser det ut på vänster sida

Och höger sida ser ut såhär.

(Visited 3 460 times, 1 visits today)

5 svar på ”Dålig Service : Mercedes-Benz i Malmö – UPDATE”

  1. Inget alls.
    Ingen hör av sig till mig.
    När jag ringde i Tisdags så fick jag höra att regionschefen väntar på en rapport ifrån verkstaden för att höra deras sida av storyn, av någon anledning.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.