Update : Min JDM Corvette från West Racing

Okej, jag har lite mer kött på benen nu angående min JDM Corvette, ja den svarta.

Jag gjorde en video om bilen samma dag som jag gjorde denna videon.

Men den videon råkades raderas tyvärr..
Men, det har hänt en del med bilen sen dess ändå så, det får bli en ny video =)

Jag förstod ju direkt att denna bilen skiljde sig från min Mint Condition 95a.

Och ju mer jag har kört med en svarta, ju bättre går den.
Så denna är ännu ett fall av där förra ägaren bara har fisit runt med bilen.

Jag ska kanske börja med att förklara varför jag kallar den för en JDM Corvette.
Denna bil såldes som nu i Japan, all säkerhetstext är på Japanska, bilen talar på Japanska med mig när jag startar den.
Den har Japanska coilovers och Japanska fälgar.
Och den har rullat sina första 18 år och 8 300 mil i Japan.

Så, det räknas absolut som en JDM bil.

Där var ett par saker som fick mig att förstå att bilen inte var original.


Den varvar bra mycket längre än där rödmarkeringen slutar.
Den dricker dubbelt så mycket än vad alla andra Corvetter gör, även de trimmade.
Och det kändes som om bilen var allt för vild för att den skulle kunna vara original!

Det tog mig en vintern att behärska bilen.
Nu går den absolut ännu bättre än tidigare, jag kan hantera den för det mesta, men den påminner mig gärna ibland om att den fortfarande är livsfarlig!

 

Men det där med bränsleförbrukningen gör det lite svårt för mig att älska bilen så pass mycket att jag känner att jag kan sälja av några av mina andra bilar.
För att köra runt med en bil som snittar cirka 2.1 liter milen när den fiser runt på tomgång i stan, det är inte så kul nu när bensinen snart kostar 18 kr/L

Så jag började söka runt en massa i jakt efter någon som kunde mappa bilen.
Dels för att se hur motorn mår, hur den beter sig, och för att få ner bränsleförbrukningen.
Men, ingen ville mappa den, som vanligt..

Sen så har jag hela tiden varit väldigt osäker på kjolpaketet..
Det ser ju verkligen inte ut som något av Greenwood kjolpaketen..
Inget, inte sidorna, fronten, baken, vingen, inget ser ut som Greenwood, eller något annat som jag kunde hitta.
Men det brydde jag mig inte så mycket om, tills detta hände.

Dagens Idiot

Nu kände jag att jag verkligen behöver veta vad det är för bodykit på min bil, ifall jag inte hittar någon som kan laga fronten.

** BTW, jag kontaktade en lackerade när jag tyckte att vintern var klar, och han skulle höra av sig angående en tid efter han hade pratat med försäkringsbolaget.
Nu har det gått säkert två månader, jag har ringt minst 6 gånger, smsat 2-3 gånger, och får inget svar.
Så ja där har vi ännu en lackare att sätta på “Gå inte dit” listan.
Nu får jag leta upp någon annan.
Varför blir alla lackerare så konstiga?
Min teori är att de lackar utan mask på sig.

 

Vilket som, i jakten på att ta reda på vad jag har för kjolpaket på bilen, så fick jag lite mer klarhet kring min bil.
Jag har fortfarande långt ifrån de svar jag vill ha.
Men jag har mailat företaget i hopp om att få lite svar på vad som är gjort med min bil, främst motorn då.
Men eftersom allt på hemsidan är på Japanska, så är hoppet rätt lågt.

 

Mitt bodykit är från West Racing.

Och jag tvivlar på att det är det enda som är ifrån West Racing.

Men det är iallafall ingen tvekan alls om att mitt bodykit är West Racing och inte Goodwood eller annat.

West Racing kanske några av er känner igen tack vare just en Corvette C4 som man har kunnat köra i ett par olika TV-Spel som t.e.x Grand Tourismo och Forza spel (GT vet jag, men Forza har jag inget minne av, men jag hittade videos på det iallafall) och en hel del andra TV-Spel.


De spel som verkligen lyfte fram West Racing C4an kom inte till Europa, som t.e.x Tokyo Xtreme Racer 3, Shutokō Battle 01 & Shutokō Battle 3

Just Tokyo Xtreme Racer 3 (2003) till Playstation 2 är det spel som har fått folk att uppmärksamma West Racing C4 världen över.
Det är tydligen en “Boss” som kör den bilen i spelet, och den är väldans snabb och svår att slå.

Men det enda vi hittar på West Racing C4or är några suddiga bilder och en Gymkhana video.

Den bilen i videon är av de bilar som West Racing är mest kända för.
De byggde ett par st med liknande recept.

Men där är fortfarande väldigt lite information om precis allt kring West Racing och deras Corvette C4.

West Racing and Trading CO är alltså störst i Japan på Corvetter.

West Racing's Corvette C4: The Western Monster from the Far East #TZJblog - Blog
De importerar, exporterar, säljer, servar, modifierar och säljer delar till alla Corvetter från C3 och framåt.


Just deras egna Coilovers är populära världen över.

I närmare 40 år så har de varit nr 1 när det kommer till Corvetter i Japan.

West Racing's Corvette C4: The Western Monster from the Far East #TZJblog - Blog
Men, ändå så vet vi så väldans lite om dem, deras bilar, och just dessa mytomspunna svarta C4or.

Sorry för de dåliga bilderna, men dessa bilder är de ENDA bilderna som går att hitta på West Racing Corvette C4.

** Just det här med helröd inredning är ännu ett kännetecken för West Racing.
Och till 99% av bilarna alltid heltsvarta utanpå.

Här är några exempel på bilar där de har bytt inredningen till rött.
Och en liten text som Google Chrome har översatt till mig från Japanska.

Interiören i 1994 Corvette Cabriolet är klar. Det var ursprungligen en svart inredning men ersattes med en röd inredning.
Jag bytte ut golvmattan, dörrpanelen, sidokonsolen, säteskinnet etc.
C4 Corvette var den mest importerade korvetten, men färre individer var pläterade.

 

 

Precis som i min! =)

 

 

** Jag hittade även ett blogginlägg på deras sida från 2010, där de skriver om en kund som beställde ett par dyra VOLK TE37 när han var full, det kan ju faktiskt handla om mina fälgar =)

** Det är tack vare West Racing som Volk ens gör fälgar till Corvette.

** Racebilarna

har kolfiber front, huv, bak och vinge,

vilket innebär att bara dörrar och bakskärmar är kvar av glasfiber.


ZR1 LT5 motor med allt förstorat och förstärkt, så 6.7 liter istället för 5.7 liter.

 

Och som vi kan se så har de jobbat en massa med att få in luft till den stora sugmotorn =)


Effekten är okänd, men bilen gjorde över 315 km/h, det är alltså vad den har blivit klockad på, bevisat, bekräftat.

Det sägs bara att motorn lämnade minst 600 hk, ur en 6.7 liters sugmotor..
Det är riktigt bra än idag och speciellt för 25+ år sedan

Sen Brembo bromsar,

Deras egna ECU och Coilovers, kevlar Recaro-stol och helt rensad inredning.

Volk TE37 fälgar, 18×9.5 fram och 18×12 bak.
Resten har vi ingen aning om.

Men bilderna visar ju tydligt att detta var extremt seriösa tidjagare.

** En standard 305 hk Corvette sågs ju som en riktig dräpare i Japan 1996 då alla Japanska bilar inte fick ha mer än 276 hk, och de alla vägde minst ett halvt ton mer än en C4.

** Så en summering av MIN bil då.
Jag vet lite mer om bilen, men är MYCKET mer nyfiken på vad som är gjort med den!

Det som kännetecknar min som en West Racing bil är följande.

** Svart bil


** Helröd inredning


** Det märks att ägaren har lagt ner pengar på bilen och tagit hand om bilen, men även kört aktivt med den då den har lite battle scars.


** Motorn är ej original
** Mitt avgassystem ser precis ut som det på West Racings gatubil.

** Det är en Japansk Corvette
** Den har Volk-fälgar som sitter perfekt, så de är absolut gjorda för modellen.


** Den har West Racing Coilovers
** Den har West Racing bodykit

 

Alla punkter är inte lika starka, men tillsammans så tycker jag att det är solklart att min svarta Corvette är en West Racing Corvette C4.

 

** Jag inser nu att jag har väldigt få bilder på mina Corvetter.

https://www.garaget.org/?car=413190

 

Här är mina tidigare inlägg om mina Corvetter

#Moreshopping : Corvette C4 – 1995

#MoreShopping : Corvette C4 – 1996

Veckans Notiser : Chevrolet Corvette C4 1995/1996

** Kul att även bilarna i TV-Spelen har den där DashMat som det är i min =)

1 year later: My West Racing Corvette C4 1996 from Japan #JDMCorvette

GT5 – Tokyo Xtreme Racer WEST CORVETTE Tribute

 

(Visited 682 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.