Provkörningar : 2025 Corvette ZR1

2025 Corvette ZR1: FULL REVIEW and DRAG RACES vs Ferrari & Lamborghini —Jason Cammisa on the ICONS

** Oh ja den nya ZR1an är absolut ”för mycket”, precis som det ska vara!
En vanlig Corvette ska vara ”folkets sport/muskelbil” för dem som inte behöver baksäte (då väljer man Camaro eller Mustang).

Z51 paketet som gör rätt mycket ska jag inte gå in på.

Men ja en vanlig Corvette är väldigt vardagsvänlig, därför ses de som en ”gubb-bil”.

Sen har vi då Z06 (på de flesta generationer) som är versionen för den som vill köra bana ibland.
De som vill ha en skrämmande snabb bil.
De som inte bara ska glida runt och se snygga ut medans bilen mullrar gott.

Z06 (som enligt mig bör vara med sugmotor) är för den som vill köra bana, snabbt.
Men ändå kunna använda bilen till vardags.

Och så har vi ZR1 som bara ska vara överdriven på alla sätt, effekt och prislapp, bara för att visa att ”idioti” och galenskap kan vara roligt ibland =)

De som köper en ZR1 är samma sorts kunder som köpte en Mercedes V12 bara för att visa att de har råd med en V12a.
Ja det är två helt olika sorters bilar, men kunderna vill visa att de har ”Fuck you money”.

Det är nog alldeles för få som kör med sina ZR1 på bana, och av dem få så är det knappt en handfull som faktiskt kan pressa bilen på gränsen.

Och nu är vi där igen =)

Denna gången med en massa elektronik och hjälpmedel som gör att rika idioter utan erfarenhet på bana ändå inte gör bort sig totalt, som de hade gjort i en Mustang med 1/4 så mycket effekt..

Men trots att väldigt få kommer att kunna använda en C8 ZR1 till 100% så räcker det gott och väl för att vara snabbare än andra även om du är en dålig förare och använder 60% av bilens prestanda.
Som det har varit med Nissan R35 GT-R i alla år.

På samma sätt som att vi vet att Mike Tyson under sin prime hade knockat 99,99% av alla människor i hela världen även om han bara använde en arm.

Och det tydligaste beviset på att detta är USAs långfinger sträckt mot resten av världen är 2 saker.
Bilen är fortfarande enbart bakhjulsdriven.
Bilen verkar vara löjligt lätt-trimmad..

Så ja… ”Youtubers” eller TikTok-Tuners som vi kanske ska kalla dem nu, kommer ju att köra med minst 1500 hk i dessa bakhjulsdrivna ”gubba-bilar”.

 

** Jepp, då var denna också på drömbilslistan.
Jag väljer fortfarande främst en Z06.
Men Miljardlottovinsten hade absolut gått till en helt ny ZR1 också.

Kanske till och med om jag ”bara” vann 100 miljoner.

** För er som inte förstod skämtet med New Balance skolådorna så är det ett allmänt känt skämt att gubbar som äger Corvetteér bär New Balance skor.

Car memes - It's true. Car memes | Facebook

 

** C4 ZR-1 (ja med bindesträck) kommer bara att fortsätta öka i värde =)

** Kul att han kör en sen årsmodell med 405 hk och som inte är Röd =)

 

Fler videos nedan

CRAZIEST CAR WE’VE DRIVEN! 2025 Corvette ZR1 Review

FIRST DRIVE: 1064hp Corvette ZR1 – America’s New 233mph King!

Chevy Corvette ZR1 | First Drive and Soiled Jorts

First Drive of the 2025 Corvette ZR1 with GM President Mark Reuss! | Jay Leno’s Garage

Tested: 2025 Chevrolet Corvette ZR1 Enters Another Dimension | Car and Driver

The New Corvette ZR1 Makes 1,100 HP Feel Accessible | 2025 Corvette ZR1 First Drive

2025 Chevrolet Corvette ZR1 First Drive: Absurdity and Then Some

2025 C8 Corvette ZR1 REVIEW! The BEST Car UNDER $250,000?

First Drive in the NEW Corvette ZR1 – 1,064 Horsepower

2025 Corvette ZR1 Review – The BEST Car Under $250,000

The C8 Corvette ZR1 Meets Its Predecessors — and Ferraris and Lambos — The Carmudgeon Show Ep. 196

Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x