Dags för Service : Inköpslista Toyota GT86 10 000 milar Service 2021

 

** SPARAR TILL MIG SJÄLV ** 

 

Jag ligger före i min service efter miltal, så denna gången blir det en 10 000 milar service.

Jag har ringt Toyota 3 gånger för att fråga vad som ingår i denna service, men de vill inte svara när jag ringer som vanligt.
Jag ska fortsätta jaga dem.

Så detta är det vanliga vid en service.

** Motorolja = 5W-30  5,4 liter.
Förra året så körde med med Midland som Subaru rekommenderar, jag tror att jag kör på samma igen, om jag inte kan få Castrol eller Shell för ungefär samma pengar.

Jag borde ha olja hemma, men det är lika bra att beställa igen. – Beställ Antingen Castrol eller Midland.

** Oljefilter = K&N Pro Series Oil FilterLigger hemma

** Oljeplugg = Greddy Magnetic Oil Drain PlugLigger hemma

** Tändstift : Byttes 2019, behövs nog inte ännu.

** Coupéfilter = Jag ville minnas att jag beställde någon specialfilter förra gången som skulle hålla väldigt länge, men jag beställer ett nytt original ändå. – Beställ

** Bromsvätska = Beställ 

** Kopplingvätska = Beställ om det behövs

** Bränslefilter = Beställ

** Luftfilter = Där har jag fortfarande K&N Rengöringskitt, måste räcka till minst en omgång till. – Ligger hemma

** HKS Air Intake Duct- Ligger hemma

#RocketBunny86 Update : HKS Air Intake Duct

 

** Nya mattor – Ligger hemma

** Växellådsolja = Motul Gear 75W90 – 2,2 liter – Jag bytte det förra året, jag tror verkligen inte att man ska byta olja i växellådan vid varje service. men det är så lite olja ändå så det kostar verkligen inte mycket. – Beställ om det behövs

** Diff-olja = 1,2 liter Gear 300 LS 75W-90.
Det sägs att jag inte behöver ha en LS olja utan kan köra med samma olja som jag har i växellådan (som jag har gjort det senaste året)..

”Pretty much everyone runs the non-LS, and nobody is having issues with it. Compare the TDS for both. The non-LS Gear 300 has a much higher VI, while the LS has a much lower VI and an additive to keep the clutches from grinding or whining. A torsen LSD like the 86 has doesn’t need the additives or the more aggressive viscosity curve- it will probably perform worse with the LSD fluid.”

–  Beställ med eller utan LS (eftersom jag ska byta drivaxlar igen)

** Tändspolar = Detta är mest en förebyggande grej, det finns nu eftermarknadsgrejer som ska klara av värmen, men jag har nya original liggandes hemma så jag byter till dem först och främst. – Ligger hemma

** Drivaxlar = Jag hoppas på att det bara är en denna gången också, för de är dyra! – Beställ

** Höja Diffen = Detta gör jag med plattare bussningar, antingen så höjer jag bara diffen eller diffen och subframe (som diffen sitter i).

https://store.partsshopmax.com/shop/FRSBRZ/Bushings/ZNC6SFR.html

https://store.partsshopmax.com/shop/FRSBRZ/Bushings/ZNC6SDR.html

UPDATE

Jag beställer bussningar bara för att höja diffen, jag vill inte ha ännu mer oljud in i coupén vilket jag absolut hade fått med solida bussningar till diff och subframe.

Jag mailade företaget och fick detta svaret av dem.

Raising both the diff and the entire subframe in which the diff is sitting will make the most correction of axle angle. However, raising only the diff still make a big difference and perhaps you would appreciate keeping rubbing subframe mounts to isolate some of the noise. 

So either way will have a benefit. But the most benefit comes from doing both items together.
– Har beställt

FRS/BRZ/GT86 Parts Shop Max Subframe/ Diff Riser (HOW TO) FULL INSTALL

Rätt mycket jobb… De nya bussningarna till diffen ska alltså svetsas på plats.

Scion Frs/ Subaru Brz PBM solid subframe and diff raisers install

HOW TO REPLACE FR-S BUSHINGS WITH Parts Shop Max solid bushings

 

(Visited 24 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x