Dålig Service! : Webhallen / Philips / LetMeRepair

Jag har köpt en ny TV, som har varit trasig sedan jag fick hem den.

 

 

** Jag har lagt MÅNGA TIMMAR i telefon på att jaga fatt svar från folk som inte gör sitt jobb eller bryr sig om att hålla sina kunder nöjda!

** Av denna anledningen så kommer jag aldrig mer att köpa elektronik via nätet!
Bara i butik!
Men ENDA anledningen till att jag köpte denna via Webhallen var för att när jag var på MediaMarkt för att köpa en TV så fick jag ett kaxigt bemötande av en säljare, därför åkte jag därifrån och beställde denna från Webhallen direkt.

** TVn beställdes den 28 November.
Det stod då att TVn fanns i lager.
Efter flera dagar så fick jag ringa till dem och fråga varför min TV inte har blivit skickad, då säger de att de ligger back med orders efter Black Friday, så när jag ringde och efterlyste min TV, då skickades den, den skickades den 7e December.
Jag fick TVn den 9e December.

Jag beställde leverans till mitt hem, men när PostNord ringer så ber de mig komma ner på gården och hämta TV, de sa att de är inte försäkrade för att lämna TVn till min hemdörr, bara min portdörr, trots att där är hiss och min dörr är precis framför hissen på 2a våningen.

** När jag ringer till Philips nu så hittar de inte mitt ärende för att det har tydligen avslutats som färdigt.

** Webhallen har sagt flera gånger sedan den 9 Januari (10 dagar sedan) att de ska se om de kan få tag på emballage, de sa samma sak idag.

** TVn som jag har köpt som har varit trasig sedan dag 1 är Philips bästa TV, Den största i deras “Performance Series”, den som de kallar för “The One”, Philips 75PUS8505/12.

En sådan TV ska ni ABSOLUT INTE KÖPA!

Ni ska nog inte köpa någon Philips TV alls!
Detta med att TVn vägrar starta är tydligen ett väldigt vanligt fel hos alla Philips TV.

Detta är tacken för att jag snålade istället för att köpa en LG CX.

 

** letmerepair.se har varit extremt dåliga på att svara på mail och de har aldrig någonsin svarat i telefon.
Jag har suttit i telefonkö hos dem sedan jag ladda upp min video för över en timme sedan, de svarar aldrig någonsin i telefon.

Och de som var här idag för att laga TVn påstod att de inte hade fått veta att TVn inte startar.

** Det tog alltså letmerepair 41 dagar efter min felanmälan att komma hit för att UNDERSÖKA TVn utan reservdelar med sig!!
Och dumt nog så har jag väntat på dem istället för att bara DIREKT skicka tillbaka TVn!

** Jag köpte TVn den 28 November, eller jag tror att jag la ordern tidigare, men fick orderbekräftelse den 28 November.

** Aldrig mer att jag hänger upp en TV på väggen utan att testa den först!

** Nu har jag pratat med “Hallå Konsument” som sa följande.

Webhallen ska stå för precis allt som har med retur att göra.

En retur kräver inget original emballage

Jag ska absolut kunna nyttja min ångerrätt för att detta med reparation har tagit orimligt lång tid samt att detta har varit en stor olägenhet för mig att jag har varit utan TV i alla dessa veckor och har fått lägga flera timmar i telefon på att ringa runt mellan dessa 3 olika parter som bara skyller ifrån varandra.

Jag ska kunna ringa en budfirma som kommer hem till mig med emballage och sen tar TVn med sig, jag ska inte behöva använda Webhallens retursedel eller original emballage som sagt.
Jag ska inte ha några kostnader alls med retur av TVn.

Jag har all rätt att häva köpet efter dessa 30 dagar just pga allt besvär och eftersom TVn inte har blivit reparerad inom skälig tid.

** Philips låter inte mig länka till min video i min review på deras sida, trots att de har alternativet att länka till en youtubevideo

** Bilderna kommer nog inte i rätt ordning för att mailen syns inte i rätt ordning i heller.
Men här är NÅGRA av våra mail fram och tillbaka.

Del 2 här

Dålig Service! : Webhallen / Philips / LetMeRepair – Del 2

(Visited 281 times, 8 visits today)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.