Dålig Service : IF Mercedes Märkesförsäkring

Jag köpte en Mercedes S-Klass för några veckor sedan, dagen innan jag köpte bilen så ringde jag och tecknade försäkring, som man ska göra.

Någon vecka senare så får jag hem en räkning ifrån IF, jag skulle precis betala den när jag ser att den bilen som räkningen är på, har jag ju försäkrad hos Moderna…

Då ser jag att ”räkningen” är ett kostnadsförslag….”Om du accepterar detta erbjudande så betala räkningen”.

Mycket fult sätt att få kunder på.

Jag betalade givetvis inte ”räkningen”.

Idag pratade jag med Moderna igen för att jag funderar på att köpa ytterligare en bil ikväll.

Då frågar de mig varför jag har två försäkringar på min S-Klass…

Och jag fattar ingenting.

Vi spolar fram lite, jag ringer till IF Mercedes märkesförsäkring, då har jag haft gratis försäkring de första två veckorna, eftersom jag köpte den på en bilfirma, vilket jag tycker att Moderna borde ha reagerar på.

Men värst är att TROTS att jag INTE betalade IF ”räkningen” så har de ändå fortsatt att ha en försäkring på min bil!

Jag har aldrig ens pratat med IF om denna bilen alltså!

Jag frågar varför, och då säger de att man måste ringa in och säga upp sin försäkring, annars så fortsätter den, trots att jag har full försäkring tecknat hos ett annat bolag, och med andra ord då hade jag fått en inkasso räkning på deras fejk-räkning!

Mycket fult!

Jag trodde inte ens att det var möjligt att ha två olika bilförsäkringar på sin bil!

(Visited 236 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x