Geneva Motor Show 2018 : Mercedes-AMG GT 4-door Coupe

Spread the love

Nej detta är inte en ny CLS, utan detta är en AMG-GT Sedan.

Jag tycker att den just nu ser allt för klumpig ut för att bara kallas för en 4-dörrars version av denna bil.

Den ser till och med klumpigare ut än Porsche Panamera.


Men men.. AMG GT sedan är det, en AMG GT med “maximalt utrymme och med potential för vardagsbruk”

Bilen har inte heller “bara” samma motor som AMG GT, utan du kan även välja bilen med V6a, men en stark V6a, 435 hk blir alltså den “lilla motorn” i denna bilen.
Den stora motorn är en 63 S motor med 639 hästkrafter…

Det är bra mycket mer hästar än vad dagens toppmodell AMG GT-R har.. Den har 585 hk..
Och med 4MATIC+ så gör denna bil 0-100 på 3.2 sekunder..

Låter inte detta väldigt likt en AMG E 63 S?
Och sedan-coupe versionen av den bilen är ju CLS…
Så..


Ja jag tycker tyvärr också att den ursnygga CLS (den nya är inte alls lika snygg som de tidigare) är allt för vanlig, bland helt fel folk, så en mer exklusiv (dyrare och snabbare) CLS vore perfekt.
Så vi kan väl helt enkelt kalla denna för den dyrare CLS AMG?

CLS AMG, ska den bara finnas med 53 motorn nu? Och inte 63 motorn?

Vilket som.. Det där med Mercedes och deras modellnamn blir bara konstigare och konstigare..
Det som glädjer mig mest med denna bilen är att den till skillnad från CLS har ett “nödsäte” i mitten bak, dvs det kan sitta 3 personer i baksätet.

Det är bra =)

Sen kan du välja om du vill ha en väldigt sportig inredning med “racestolar”

Och då med två skålade stolar bak och ingen plats i mitten

Eller om du vill ha Mercedes-lyx

 

Eller “mitt i mellan”

 

Så vad tycker ni?
Ser den ut som en familjeversion av AMG GT?

Mjae… Men jo.. det får jag nog kanske hålla med om ändå, idag när alla Mercedesmodeller är FÖR lika varandra alltid annars.

Men den här fula vingen klarar jag mig utan

Mycket hellre denna elektriska vingen som mellanmodellen AMG 53 kommer att ha

(Visited 96 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.