Salomondrin : So, a Bentley Mulsanne instead of a Rolls?

 

* Alltså han känns så betald nu.
Han gick från att vara en self-made millionaire som hade ett stort bilintresse, som köpte det han själv ville och som var ärlig oavsett vem han kunde råka göra sur.
Nu känns han som en nybörjar-vloggare som bara slickar röv, vill tjäna pengar, få sponsorer, får betalt för att visa upp bilar, drar ut på klippen med totalt ointressant trams bara för att tjäna mer pengar.

* Det jag älskar med Mercedes S-Klass och Lexus LS är att trots att det är DYRA bilar så försöker de alltid ta med den allra yttersta och gärna helt nya tekniken i sina bilar.
Även om det innebär att man får ha en facelift med ännu nyare nyheter om bara 4 år, och det får då den ”gamla” att kännas gammal.
RR och Bentley tänker tvärtom.
Om bilen känns omodern idag så känns den lika omodern om 10 år.

* Det med visarna/mätarna var bara jobbigt!

* Klockan på instrumenteringen var tråkig.
Och med tanke på att de samarbetar med Breitling så var den skittråkig!

* 60 gb ramminne, och världens största kortläsare…Och en EXTERN CD-växlare…
Kommigen!

* Alltså, såna här videos får mig bara att älska min Lexus LS 600h L ännu mer..
Min bil har SÅ mycket mer än denna!

* Fasta, små, glashala frukostbord är TOTALT värdelöst!
För det första så ska stolarna där frukostborden sitter fast vara i rätt lutning.
Det lackade träet är ishalt! Du kan inte ha någonting där, knappt ens om bilen står stilla! Och om du sitter tillbaka lutad i baksätet så (i en stor bil) så är frukostbordet alldeles för långt fram, så du måste luta dig fram medans du glider bak med häcken.
Och ännu en gång, det är TOTALT värdelöst under färd! Du kan bokstavligen inte ens ha en tidning liggandes där!

Så ja, ett bord i mitten som du kan byta sida på, är MYCKET bättre!

* Ja, det är absolut den snyggaste och mäktigaste Bentleyn, men att välja den före en Rolls-Royce? NOPE!
Och då har jag alltså en riktig Rolls-Royce i åtanke.

Skulle jag välja mellan denna och en Rolls-Royce Ghost (BMW 7 Series), Eftersom denna kostar minst en miljoner mindre än en riktig RR, så hade jag absolut valt Mulsanne! Eftersom jag inte alls gillar RR Ghost, och Mulsanne är egentligen jämlik med en Ghost, storlek, ”förarinriktad”, prislapp osv.

Som sagt, Mulsanne är riktigt snygg.


Men
1: jag har hört för mycket insideinfo för att kunna tycka om Bentley tillräckligt för att köpa en.

2: Bentley har alltid varit en sportigare, billigare (fattigmansversion) av Rolls-Royce.


3: Jag har INGEN tillit för VAG gruppen! (Förutom Porsche men de ägs inte av VAG, just nu.. )

 

* Så Salomondrin kör samma sorts videos nu som Doug DeMuro.
Ja det är absolut inget fel i det, bara bra, FAN så mycket bättre än deras ”roliga” wannabe-Entourage, halvtimme långa videos.

* Nooope!
Helvit ska den INTE vara!
Den ska precis som RR vara tvåfärgad.

* Nej det där takutrymmet i baksätet är inte godkänt.
* Likaså benutrymmet! Jag trodde verkligen att denna var MYCKET större i baksätet!

* Vilket projekt för en mugghållare…

* En sak jag saknar i min LS som inte denna heller har, är att kunna ha olika temperaturer mellan fötter och ansikte. eller ja jag skulle nog vilja välja 3 olika temperaturer för övre, mitten och nedre utblås.

 

* Jag känner att den Bentley modellen jag gillar bäst är den som är mest Old-School.
Bentley Brooklands

The silver Bentley Brooklands parked outside a luxury beach resort | Bentley Motors

Det där känns verkligen som en klassisk 90-tals Mike Tyson, Biggie Smalls, Bentley.

Motorn är en klassisk 6.75 liters V8 med Dubbelturbo osv osv.
Den Bentleyn känns rätt.

(Visited 304 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Dennis Mistander

Nu gick det att kommentera i alla fall.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x