Köpa? : Battle Aero 350z Swan Neck Chassis Mount wing kit.

IMG_5949_1024x1024 IMG_6000_1024x102412362645_1529215520721878_711740303_n

Ja.. Vingen är ful..
Ja vingar är fult allmänt..
Ja Swanneck är fult.. Men bra.. Undersidan är vingen är det viktiga..
Ja det är olagligt att ha eftermonterad vinge..
Ja den är dyr.
Nej dom ville inte ge minsta lilla rabatt trots bloggen och trots att jag är en 350Z förebild.
Ja frakten är onödigt dyr.
Ja någon här hemma hade säkert kunnat göra samma sak till mig.. Men vem och för hur mycket?
Ja jag har själv haft precis denna tanken i MÅNGA år nu..
Förutom att min ide´var att enkelt kunna ta bort hela vingen istället för att bara tilta den.

Trots allt så är detta ju en lösning på mitt problem ang att montera vinge på bilen.

OBS! Det vanliga fästet funkar också att fälla.. Inte bara Swanneck.. Men hela min bil går ju i temat funktion före utseende.. Så ska man så ska man ordentligt =)  Men båda alternativen finns..
Och vanliga fästen är snyggare..

Pga denna enkla lösning.

Givetvis har jag frågat hur den låses fast.
Jag har frågat en MASSA!
Men som vanligt med amerikanare så får man svar på 2 frågor utav 10.. Och efter två veckor.

Svaret jag fick angående tilt-funktionen var ”The stands lock and unlock to rotate by loosening 2 bolts that’s are in the stands which sticks out of the bumper. ”

Se fler bilder nedan.

 

 

12357821_327599484030611_413356847_n 12362098_1495422394094401_1743451913_n 12338952_208294989506094_1665414287_n 12353279_1648049815454113_1451286483_n 11311573_1122629354415956_1894939075_n 12317420_1646202268986744_513691943_n 12353911_151034165256197_1170252144_n 12256883_1093969307280061_554575458_n 12338684_735141976619128_1087225645_n 12298938_1071162352903307_577255622_n 12317745_795794230550170_232085761_n 12346255_1491928074442264_1397758183_n 12256747_1628333377431899_744712377_n 12338569_1005108252889793_904274837_n 12331936_703533513081666_503516526_n 12277002_110837882617835_740892830_n 12301317_1062231260496428_1846426277_n 12093628_1640919132825239_1283726109_n 12237375_480028588848550_1151410685_n 11375892_1677382312474604_492931582_n 12145232_1645952792332576_1807908404_n 20151223_191817_1024x1024 IMG_5966_1024x1024 IMG_5960_1024x1024 12353319_1007747442617586_385680124_n 12362080_1687169378238694_436130581_n 12383256_1144786022201270_1798797880_n 10249187_182829615402578_99592290_n10561012_490492181153486_1496981441_n12353365_932021276887055_1209655207_n12362645_1529215520721878_711740303_n

 

(Visited 211 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Björn

Jag ser hur man tiltar den bak för att öppna luckan. Men vad jag är skeptisk till är att byta ut den bakre krockbalken som är i aluminum mot en i stål, Stora, tjocka fyrkantsprofiler. Det är tungt. Det är inte ens borrat hål i den för att lätta. Finns väldigt mycket material i den nya krockbalken dom levererar som hade kunnat tas bort utan att göra någon större kompromiss på hållfastheten eller stabiliteten.
Även upprightsen för vingen ser ut att vara i gode tjock stål (se bild där den hålls av två händer) istället för laserskuren aluminium, som sedan är pulverlackad.

Känns bara som att det är mycket vikt för en mer kosmetisk produkt än funktionell. (Menar inte att den inte fungerar som vinge, bara att för att vara race hade jag konstruerat den annorlunda.)

2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x