Dags att säga hej då till Walbro 255.

En Walbro 255 bränslepump är nått som alla tuners har stött på.

Den omåttligt populära bränslepumpen är nått som monteras väldigt tidigt i trimmningsstadiet.

Jag har själv en sådan.

Varför den är så populär är för att den är den största/mest flödande bränslepump som får plats där din gamla OEM pump satt.

Vill du få mer bränsle till motorn så får du projektera med en utomstående pump, En extra pump osv osv osv.

Nått jag hade tänkt projektera med nästa säsong.

Men nu verkar det som om det blir mycket mindre projekt på det området.

Jag ska ju inte ladda mer utan behöver mer bränsle för att sänka motortempen.
Större spridare ligger och väntar, Så då var ju tanken att skaffa en extra bränslepump.. vart den nu skulle sitta.

Så här är en lagom lösning för mej och säkert många andra.

DeatschWerks släpper nu en 300LPH bränslepump som är i ”Drop-In” storlek, Precis som en Walbro 255 alltså.

Denna kommer släppas tidigt nästa år, Och kommer utan tvekan bli jävligt poppis.

Den funkar också felfritt till E85.

För er som inte är så insatta i sånt här så betyder LPH ”Liters per hour”

Så en Walbro 255 klarar av att leverera 255 liter i timmer som mest, Och denna nya klarar då alltså av 300 liter i timmen.

Blir nog lagom för mej =)

(Visited 54 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Pikkos

Ju högre soppatryck (psi) ju mindre flödar den???

Låter inte det bakvänt?

Eller är jag för trött och bakis?

Fredrik

Nej det är alltid så. Mer motstånd för pumpen så sjunker flödet.

SIR_Pierre

Ja det låter ju tyvärr vettigt eftersom den orkar mindre och mindre. Eller?

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x