En massa Toyota GR86 Reviews

2022 Toyota GR 86 Full Review featuring Mk8 VW GTI and ND2 Miata — Jason Cammisa on the Icons Ep. 04

** Med tanke på hur relativt enkla (men inte så lagliga) mods jag har gjort på min bil så borde den nya med större motor vara snabbare än min, men det är den absolut inte.

** Jaja klart att det är en kostnadsfrågan också.
Hade jag kunnat byta ut min rakt av mot en Porsche GT4 så givetvis hade jag gjort det.
Men oavsett hur rik jag än vore med hundratals bilar, så hade jag ÄNDÅ haft en sån här billig drivers car som t.e.x Miata.

** Ja en original GT86/BRZ behöver lite mods, främst för att slippa Torque-dippen som nu den nya har blivit av med.

** SJÄLVKLART är RWD det bästa!
Jag är SÅ trött på alla dessa som idag BARA vill ha AWD för att de BARA kör rakt fram och tror att de ska vara kung på strippen med AWD.

** Ja baksätet i GT86 är meningslöst, men eftersom du kan fälla ”baksätet” så kan du lasta rätt mycket där, trots en eftermonterad baslåda i vägen 😉
Men ja, Golfen är bäst överlag, det vet vi alla, så har det varit sen Golf MKI.

** Ja… Jag skulle gärna vilja provköra en original GT86 som sagt, och givetvis en GR86.

** Min sladdar inte alls så lätt längre, med breda R-Däck och mycket bättre chassi, så det är ju medvetet =)

** Denna bil kommer inte att få Turbo, för att då hade ingen köpt BMW Supran.
Och om BRZ skulle få Turbo så hade INGEN köpt GT86.

2022 Toyota GR86 Review // Surprise DRAG RACE + LAP TIME

** Ja att den kallas för GR när alla fabrikstunade Toyota kallas för GR, det förstår jag inte…
Vad ska då den ”trimmade” versionen av denna heta?
Varför inte bara behålla GT86 eller enbart 86?

** Jag var helt med på att man köpte en GT86 som en grund, som med en Nissan 200, och att det var meningen att man skulle bygga vidare på den själv.
Men så blev det inte, eller ja 60/40.
Där 60% behåller sina bilar helt original, och det är absolut inget fel i det, om man nu tänder på sånt.

Men av just den anledningen så hoppas jag att den nya GR86 har större bromsar än GT86.

** Flera billängder snabbare än den gamla, det är mycket.

** Där är ju en annan Miata med mer hk..

** Jag har fortfarande inte provkört Miatan..
Och jag är rädd att jag hade velat ha en om jag hade köpt en..
Men min GT86 är ju mycket mer vardagsvänlig med det större bagaget..

** Ja eftersom min nu har så mycket grepp så har den ju tappat ”poängen” med en GT86..

** Den är snygg.. Väldigt lik Lexus RC, och det är inget negativt.

** Den förra är också väldans snygg.

** OH JA! Gazoo bilen är supersnygg!!
En sån hade jag jättegärna haft!

** Den huvudenheten ser ut att bli svår att byta ut..

** Det är ju FRÄMST när man kör bana som man behöver ha koll på däcktrycket hela tiden.

** Jag skulle också vilja köra en med kompressor 😉
När jag köpte min så var där en kompressormatad och breddad för samma pris som min, men nej, jag skulle ju tvunget ha en laglig vinterbil haha.

2022 Toyota GR86 | First Drive and Details

2022 Toyota GR86 Review – EXTREME FUN MACHINE

Review: 2022 Toyota GR 86 – Better in Every Way!

What Does The Former Stig Think Of The New 2022 Toyota GR 86?

Is the NEW 2022 Toyota GR 86 a BETTER sports car than a Subaru BRZ?

YEP! It’s Better Than You Thought // 2022 Toyota GR86 1st Drive Review

I Pushed the NEW Toyota GR86 to its LIMITS – Was it worth the wait?

** Oj.. 7,5 sekunder..
Men du får nog aldrig en rättfärdig 0-100 tid med Antispinn inkopplat.
Men ja i detta fallet gjorde det ingen större skillnad.

Men som ständigt sagt, det är inte så intressant i detta fallet, denna bilen ska vara rolig i svängarna framförallt.

2022 Toyota GR 86 Review | The Toyota Sports Car That Won’t Break the Bank | Price, Engine, & More

2022 Toyota GR 86: Keep it simple, stupid!

Driving the 2022 GR86 – A worthy sequel? – Fan vs Skeptic | Everyday Driver

(Visited 36 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x