Nattens Notiser

** Min GT86 har blivit rätt vild nu när det är så kallt ute.
Well främst så handlar det nog om att förra ägaren bara har kärringkört bilen, och jag har kört den ordentligt och öppnat upp allt.
Vilket som så går den MYCKET bättre nu!

** Den är rätt vild ändå.
Jag har inte riktigt förstått mig på diffen ännu.

Den spinner vid varje växling mellan 1-4, ibland så går den rakt när den släpper fästet om mina “feta” R-Däck, men oftast så kastar den ut baken till höger.
Grejen är bara att ibland är det lite, och ibland är det MYCKET!
Jag kan alltså köra rakt fram på motorvägen, och när jag slänger in 3ans växel så vill bilen drifta och slänger baken direkt till höger! och nosen pekar rakt ut mot fel håll.
Som tur är så räcker det ju att släppa på gasen för att den ska räta upp sig..
Men är det en Visko-diff jag har?

 

EDIT
Det sitter en Torsen-diff på den..

 

 

Det är inte vad jag föredrar.. Typisk jänke.. Ja ni vet hur Mustanger beter sig när de tappar fästet..

Ja och Volvo 740..
jag tror att min Miata också hade en Torsen-diff

 

Hur fungerar olika sorters diffar?

 

 

(Visited 46 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.