#350ZRS : Äntligen farthållare igen!

Ända sen jag installerade dessa stolarna i bilen så har förarstolen varit inställd i ”race-läge”, stolarna i sig är väldigt lutade, de är gjorde för Radical Racing bilar där man mer eller mindre ligger ner, min förarstol är rätt mycket lutad för att min hjälm är så stor, överallt, och den agerar som nackstöd/kudde på min stol.

Men utan hjälm och utan den lilla nackkudden

så känns stolen alldeles för långt bak, ja huvudstödet iallafall, ska jag vila huvudet mot stolen så lutar jag huvudet lite för högt uppåt,


Nu missar man ju hela poängen eftersom jag har tagit bilden snett och glömde räta upp den i telefonen, men kolla på dörrlinjen så förstår ni poängen.

och sitta såhär med gamnacke vill jag verkligen inte göra!

Visst, det är ju så man sitter normalt, iallafall om man slipper sitta i en modern bil där nackstödet sitter så långt fram att det tvingar fram en extrem gamnacke på dig.

Men njae, jag gillar att sitta rak i ryggen.

Så jag ställde om stolen.
Innan så var den i lägsta läget fram och näst högsta läget bak, så ja de är verkligen lutade.

Ni ser skillnaden mellan förar- och passagerarstolen


Nu är den inställd i lägsta läget fram och högsta läget bak.

Och det blev rätt bra.

** Mina väldigt små och tunna Louis Vuitton ”kuddar” för att vila huvudet SKA lämnas in på ”service”, meningen är att jag ska lämna dem på väg upp till Wild West Steakhouse och sen hämta dem igen på väg tillbaka till Malmö igen, men jag har kommit på detta nu när jag är en halvtimme ifrån Halmstad.. 5 helger i rad!!
Vilket som, de är små och meningslösa man man tro, men de gör verkligen en stor skillnad för att svälja vibrationerna från stolen till skallen.

 

Men, allt i förarpositionen är inställt perfekt efter mig, nu sitter jag både mer upprätt med stolen och då längre fram med armarna PLUS att jag har installerat en liten grej som bygger på någon millimeter på rattnavet.

Visst det är bara en vanesak, och jag kunde justera stolen lite så den gick att spänna fast lite lite längre bak.

** Mycket jobb för att bara ställa om sin stol 😉

MEN! Den där lilla grejer som bygger på bakom ratten är verkligen efterlängtad!

ÄNTLIGEN så har jag farthållare igen!

Sist jag hade farthållare i bilen var kort efter jag körde konbana i Hässleholm 2009.

Efter det så köpte jag direkt en mockaratt! Aldrig mer hal läderratt i en sportbil!

Men, det är jobbigt utan farthållare.
Jag använder farthållare så fort jag kommer ut på motorvägen, oavsett vilken bil jag kör.
Och jag hatar folk som inte vet vad en farthållare är ens!

Jag ställer in min fart och sen håller jag mig i den hastigheten så länge jag kan.

Så alla dessa långa sträckor jag har kört till och från olika bil-event, utan farthållare, det är rätt jobbigt ska jag säga er! Speciellt i en sådan bil.

Jag har försökt på olika sätt genom åren med att koppla in farthållare, men efter ett stort misstag för att jag gick efter instruktionerna på ett forum, som gjorde att bilen flippa ut totalt och inte visste hur varken ratt eller hjul stod, så har jag låtit det vara.

Och sen många år senare så kommer någon med denna jätteenkla och rätt dyra lösning som är helt perfekt.

Dagens Paket : Lite bildelar

UPDATE!
Jag fick veta nyss att jag har monterat den hållaren bakochfram.
Därför syns kabeln, vänder man på hållaren så göms kabeln.

** Min nacke har ju tyvärr blivit ÄNNU sämre IGEN, så därför är jag rätt mycket mer känslig om hur jag sitter med nacken, därför har jag 3 st kontorsstolar hemma där jag inte gillar någon av dem!
Och jag hittar ingen annan i heller där jag sitter bra.

(Visited 310 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x