How to lower your car the RIGHT way: COMPLETE COILOVER GUIDE

** Jag har lite svårt med att ställa in höjden på mina bilar för att jag är så extremt petig.

Helst så vill jag väga in alla bilarna med med i bilen, men det har jag bara gjort med min #350ZRS.
Så på de andra bilarna så mäter jag och ställer in stötdämparna när de ligger på marken, mäter höjd, räknar antal varv på höjdinställningen osv.
Sen gör jag samma sak när de är på bilen med bilen på lyften.
Och sen när bilen står på mark.

Men sen många gånger när man har kört ett par dagar så kan det ändå skilja någon millimeter mellan lägsta och högsta uppmätta måtten i hjulhusen när man mäter mellan däck och skärm.

Och visst, detta är absolut inget du märker av, och ska man vara petig så ska inte dämparna vara exakt detsamma runtom eftersom du ska sitta i bilen och det ska kompenseras upp osv osv, och sen så ska du ställa “styrkan” i fjädern, och sen hådheten i dämparen om du har såna coilovers..

Och allt detta triggar igång min OCD rejält.

På min #BudgetMiata så var det bara utseendet som gällde, så där var dämparna bara helt i botten, och det blev jämt runt om =)

 

Men som nu på min #RocketBunny86 för att förhindra att tugga i sönder fler drivknutar så skulle jag ju höja bilen, men jag visste inte med hur mycket..
Så jag höjde baken med 2.5 varv…
Och sen orkade jag inte bry mig om fronten..
Och jag är helt säker på att 2.5 varv absolut inte gör någon nytta.

Så där stör det mig att jag inte vet hur jag ska ställa in dämparna…

#RocketBunny86 Update : Nya Drivaxlar

 

(Visited 3 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.