Dålig Service : HappyCandy – DHL Ombud

Ja det har varit mycket nu med Black Friday, Cyper Monday osv osv, och jag har bara haft lite smått strul med HappyCandy en gång tidigare.

Men denna gången så blev jag irriterad.

Den 29 November så meddelande SoleStory.se till DHL att de hade ett paket till mig att hämta upp.

4 dagar senare så hämtar de paketet.
Dagen efter så är det här i Malmö och körs ut på morgonen.

Vid cirka 13-14 så ringer jag till HappyCandy och frågar om de har fått paket ifrån DHL som de kanske inte har hunnit scanna in ännu, för det har ju hänt förr.
Ja det hade de sa tjejen som svarade.
Jag skrattade lite lättsamt och sa att jag misstänkte det och att jag kommer om en stund.

Sen kör jag till ICA, handlar i lugn och ro, det hinner säkert gå en timme innan jag är hos HappyCandy.

Jag frågar om de har hunnit scanna in mitt paket, nej det hade de inte.
Jag säger att det är ifrån Solestory, väger strax över 5 kilo, innehåller 3 par skor så är det är cirka såhär stort (visar med händerna) och kom idag morse.

Tjejen letar men hittar inget.
Då kommer chefen och säger att de har inte plats med alla paket som har kommit nu i dagarna, de har inte plats med stora paket osv osv.

Det står en emballerad pall ute på golvet med paket, jag och den ena tjejen kollar där lite för att se om mitt paket är där, men där var bara små paket.

Chefen säger att de stora paketen är på en pall ute på lagret, och så går hon.
Jag väntar ett tag.. en stund.. Sen frågar jag om chefen gick för att leta efter mitt paket, eller om hon bara gick, varpå tjejen säger att hon gick nog bara..

Jag säger vänligt att jag kommer tillbaka senare istället.
På kvällen tänker jag att jag kan ta det i morgon istället.

Dagen efter så åker jag till HappyCandy igen, frågar efter mitt paket, och jag får samma svar idag igen..

Nu är jag irriterad.
Jag var där igår också, jag vill ha mitt paket.

Chefen blir bara otrevlig.
Och då säger jag att om man inte kan ta hand om eller har plats för paket så ska man ju inte ha den tjänsten.

“Ja det är inte mitt fel!”

Jag frågar vart jag kan klaga om detta, och hon svarar inte mig, jag säger att jag får väl ringa DHL då och så går jag.

Jag ringer DHL så fort jag sitter i bilen, jag berättar lite kort om vad som har hänt, och sen så får jag vänta, i cirka 10 minuter..

När tjejen kommer tillbaka så ber hon om ursäkt och säger att hon ska ta detta vidare.
Nästan direkt efter detta så får jag ett SMS om att mitt paket är inscannat.

Jag åker direkt tillbaka till HappyCandy och säger “Jaså det gick att hitta mitt paket ändå”.

Dagen efter så ringer DHL till mig två gånger och ber så mycket om ursäkt, tackar för att jag sa ifrån och att de ska ta detta ytterligare vidare.

En gång för mitt samtal och en gång för min review jag lämnade i appen.

Så ja, jag förstår att det är många paket allmänt nu i jul.
Och detta var absolut inte DHLs fel, denna gången.
Men oavsett vad, så ska man vara trevlig mot sina kunder.

(Visited 64 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.