Here’s Why the 2019 Mazda MX-5 Miata Is the Best Miata Yet

Spread the love

 

** Sen i slutet av sommaren så har jag varit riktigt sugen på att åka och provköra den nya Miatan, för att ha en snål brukis.
Och samma dag som jag köpte GT86an så var tankarna där på Miatan igen.
Men jag skulle ju tvunget ha ett baksäte…

Och nu efter att ha fått sitta i den nya Miatan idag för första gången, så är köpsuget där igen..

Jag får plats rätt bra i bilen.
Men jag skulle nog föredra en RF istället för cabben med tygtak.

Så ja, en liten, rolig, snål bil att äga.
Som framförallt är RIKTIGT snygg!

Den jag provsatt idag var sänkt med fläskiga däck osv (Kompressor osv osv osv) den såg riktigt fet ut!

Så ja.. En Miata RF nån gång..
Men det blir nog en NB först och främst tror jag..
Jag vill ju bocka av den på listan också.

** Nice att de har fått mer hästkrafter nu.
Du kan välja mellan 2 olika motorer, 1.5 liter (131 hk) och 2 liter som tidigare hade 155 hk, som nu har 181 hk istället.
Ja 26 hästkrafter är inte mycket att hurra för kanske, Men det är ändå nästan en ökning med 17% , visst, sen är ju inte 181 hk i heller rent allmänt, men jag tvivlar inte en sekund på att den är roligare att köra än en 200 hk GT86.

(Det räknas nog som 184 svenska hästkrafter, och 181 Amerikanska Ponies)

Den nya motorn varvar mer, ska vara miljövänligare osv osv.
Så även om de begagnade från 2016 är nere under 190 000 kr nu (GT86 pengar)
Men jag tror att det är värt det på alla sätt (andrahandsvärde osv) att lägga till 100 000 kr och köpa en splitterny 2019.
Sen ska du givetvis ha sportpaketet också för 16 400 kr extra.
Och en snygg lack på det.. för 7 000 kr..
Så ja det blir snabbt pengar av det ändå.

** Mazda Sverige har ännu inte uppdaterat sin hemsida med de nya siffrorna som har varit officiella sen i våras, och bilarna rullar redan på vägarna har jag för mig.

** Åh vad fula mugghållare.. som är bara i vägen och svåra att komma åt..
Men amerikanarna kräver ju det.

Ja den ena mugghållaren kanske man använder om man inte har någon passagerare, men att ha dem vid armbågen, usch nej.
Jag hade plockat bor dem helt och hållet direkt.

** Air-scarf som Mercedes här, där du har en varmluftsfläkt i nacken, det vore nice att ha även på denna roadster.

** Jag tycker att det är lite störigt att min GT86 är så tyst när jag låser den.
Mina andra bilar tutar, klickar högt, piper eller gör något ljud iallafall.
Så när jag går ifrån bilen och trycker på knappen för att låsa så behöver jag inte vända mig om för att se om lamporna blinkar eller inte, utan jag hör att bilen låses.

GT86an är helt tyst.

 

** Jag tror att det är mindre takutrymme under RF än vad det är under tygsuffletten.

** Aha den är öppen bak..
Som på en Gammal Porsche Targa..
Det trodde jag inte.

** Tråkigt att bilarna inte heter Miata officiellt utanför USA.

** Backkameran hade de kunnat sätta snyggare..
Gärna så man inte behöver flytta den när man byter till ett eftermarknads kjolpaket.

 

** OJ vad litet bagage-gap!
Min Gamla NA hade ändå rätt så stort bagage.
Tillräckligt för en rolig roadster iallafall.

 

** Ja vad ska man med en löjlig motorplastkåpa till?
Strunta i sånt.
Lexus LS är HELT slät i motorrummet..

** Ah.. Samma problem med knät som vanligt.

** Men snygga är de framförallt = )

 

(Visited 50 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.