Bilåret 2009

Jag får se om det blir en del 2.

Men jag tänkte lista lite saker som hänt inom bilvärlden under 2009 som är värt att nämna.

Mest överaskande 0-100kmh/0-60mph tid

Porsche Panamera turbo
En två tons familjebil som med sina 3.6 sek(officiellt 4.0) t.o.m lämnar den råa Porsche GT2

Bästa 0-100kmh

Lamborghini LP670-4 SV.
med sina 3.2 sek så är den kanske inte den snabbaste men det vrålet den ger ifrån sej när den gör sina 0-160kmh på 7.3 sek är helt outstanding.

Årets mest vansinniga bil
Caterham levante. 500hk på 530kg..behöver jag säga mer?

Årets bästa tekniska lösning
Automatisk mellangas på Nissan 370Z.
Visst där är några som haft det tidigare på sina paddelsystem. Men detta är nu på en helt vanligt manuell bil.
DVS när du växlar ner så känner den vad du håller för varv osv osv och mellangasar snabbt som fan åt dej, Vilket man alltid ska göra när man växlar ner.

Årets mest onödiga bil
BMW X6 M
Ingen sportbil, ingen Suv,Ingen riktigt sedan,Ingen riktig Coupe och absolut ingen off road bil..

Årets besvikelse
Den mycket efterlängtade kraftfulla Corvette ZR-1
Att ta en redan bra bil som Z06 och ge den mycket mer kraft…varför får den sämre chassikänsla för det??
Med andra ord lite för mycket kraft för sitt eget bästa.

På andra plats under samma temma
Audi TT RS

Lite snyggare,Mycket snabbare,4wd , Helt ärligt en bil som skrämde mej och min 350Z lite. Men med så pinsamt dålig styrning och körkänsla så skrattar vi åt den bara.

Och på 3e plats över årets besvikelse Nissan 370Z
Som jag själv är glad över.
Bilen var inte alls så pass mycket bättre än 350Z som alla hade hoppats på. förutom just självmellangasandet.

Och till sist.. Årets bil som gett mest blandade känslor

Nissan GT-R..en helt otrolig bil, otroligt prisvärd, och hela Porsche fejden kunde nog inte gett dom bättre reklam. MEN…problem med växellådor som inte håller.
dom är inne på sin 5e uppdatering eller liknande redan. Launch control togs bort eftersom den också rasade växellådor, vansinnigt dyr att äga och reparera.

Men vilken bil…vilken grund till ett tuning bygge..

(Visited 29 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.