OBS!
Jag vill egentligen inte kalla detta för dålig service, men jag kallar ju mina såna här inlägg för det, och det låter bättre än ”Trög service”.
Jag får OFTA frågan om hur många par skor jag har, och jag har medvetet inte räknat dem.
Jag tänkte lista dem för en massa år sedan, då StockX var nytt, men några hundra par skor senare så insåg jag att det var en massa skor som inte gick att lista hos StockX för att de fanns inte i deras arkiv, så jag la ner det.
Men sen igen för några år sedan så har jag iallafall listat dem skor som jag har köpt därefter, mest för att ha koll på vilka skor jag har köpt under det gångna året när jag ska göra mina ”Årets Sneakers” inlägg.
Och denna veckan bar det blivit en del skor, 7 par.
Och för att ha koll på rätt sätt så listar jag dem bara i min StockX portfolio när jag verkligen har fått hem dem.
Och idag när jag ska lista mina Air Jordan 5 Grape som kom idag så ser jag att de skor som jag nyss listade (Foamposite Galaxy) hade helt fel datum..
Så jag går igenom listan och ser att de skor som jag har lagt till under de senaste månaderna står alla som inköpta 11 Januari 2030…
Och du kan inte ens välja ett datum längre fram i tiden när du ska lista dina skor under din StockX portfolio..
Och detta stör mig..
Så jag kontaktar StockX, det var inte lätt att hitta hur man gjorde det.
Först gick jag chatta med något AI trams.
Sen blir jag kopplad till någon som inte alls verkar förstå mig, och ber mig maila bilder.
Så sen går vi vidare till mailkontakt istället.
Och efter cirka en halvtimmes chattande så får jag ett mail där han listar de 3 par skor som jag har köpt via StockX…
Och där blir jag irriterad…
Personen som ska hjälpa folk med det som deras AI chat inte klarade av verkar inte ALLS veta hur deras egna hemsida fungerar eller vad en ”Portfolio” är…
Det stör mig verkligen att saker blir sämre med tiden.
Folk blir trögare.
Folk kan inte sitt jobb.
Teknik blir sämre.
Teknik om något borde ju absolut bli bättre med tiden.