Dagens Bilder : Bilar

Det var så de okunniga tyckte att jag borde ha min bil, och att det var jättefult att inte hela min bil var av kolfiber.

Till sist så bara orkade jag inte förklara mer till dessa okunniga som ändå inte förstod skillnaden mellan olika varianter av kolfiber.

Så kortfattat, allt mitt kolfiber vad Dry Carbon, utan epoxi, utan klarlack, allt för att vara så lätt som möjligt.
Fronten som var rejält kapad hade jag inte sparat någon vikt på.
Sidorna bak gick inte att byta ut, en Nissan 350Z har en ”Unibody”.
Så de som har kolfiber på bakskärmarna har det antingen liggandes ovanpå plåten och det är där bara för syns skull, som på bilen ovan.
Eller så kapar de bort plåten och gör chassit mycket mindre stabilt.

Det jag gjorde var att kapa plåten och ersatte det med flygplans-aluminium, som är lättare och starkare.
Och så breddare jag bilen diskret med det.

Så att lägga kolfiber över hela bilen hade gjort bilen tyngre, det hade enbart vart för syns skull, vilket var raka motsatsen med det bygget.

Så nej, det var inget för mig.

Dagens #R129 Bilbilder.se

 

Jag tycker lite synd om den bilen..
Det där är mer eller mindre en Bugatti EB110 som hade toppfart-rekordet, en väldigt kort stund..

Dagens Bil : Bugatti EB110 – Bilen som vägrade dö

 

Dagens Bil : Mercedes-Benz CLK GTR 1997-1999

Jag tycker att det är MYCKET kul att dessa gamla CLK GTR äntligen börjar användas och synas!
De har stått i folks gömmor allt för länge.

Oh en Grön LFA, det var coolt!

Så läcker!

Men ja, den ska vara vit, som alla Lexus. (Kanske inte LS400)

Åh så vacker!

Den är väldans snygg =)

Hmm.. Den borde jag nog skriva om..
En totalt bortglömd 3 sitts Ferrari

En liten lätt bil med en V12a där bak, precis som Lamborghini Miura.
Där föraren sitter i mitten och där är plats till 1 passagerare vardera sida, som McLaren F1..

Bilen är inte snygg idag, men lite synd att det inte blev mycket mer av det än ett fullt fungerande koncept.

OBS, flera fullt fungerande koncept, inte bara 1 bil.

Men ja, Ferrari har inte alltid varit ett rikt företag, så jag antar att bilarna plockades isär och delarna användes till annat, så som de har gjort många gånger.

https://www.forza-mag.com/issues/207/articles/five-year-plan

 

Sorry… Men jag förstår inte alls hypen kring den nystylade Porsche 968.

Dagens Bil : Mercedes-Benz W124 500 E / E 500 1990-1995

Bilar var verkligen så mycket snyggare förr.

Det där är Lamborghini Bravo, som jag tror bara byggdes i 1 ex, men som lackerades om när den visades runt.

Den bilen är iallafall levande idag, den såldes för en massa pengar 2011.
Så gjorde Lamborghini med sina concept, såldes för att få in pengar.

https://www.fabas.se/valvet/?page=6

 

Så icke snygg hade NSX varit om de ersatte Pop-Up lamporna med platta glas.

Som tur var så fick Facelift modellerna mycket snyggare lampor

 

Den var mycket mycket snyggare live!

Flatnose är så coolt =)

LC500 är så snygg.. speciellt den sista med den vingen.

Snygg

Våra Tisdagsträffar på Borgeby slott är riktigt bra!
Jag tänker ofta att jag ska filma där, men jag har helt enkelt så trevligt där att jag struntar i det varje gång.

Snygg!

Så kolfiberskärm på en kolfiberskärm på en plåtskärm….

 

Visst, det är inte fult, det är det inte.
Men jag gillade verkligen hur min bil såg ut….
=(

 

Ja den nya blir lite lite mindre ful när man ser vart inspirationen kommer ifrån

Ferrari 12 Cilindri Reviews

 

Porsche borde ha kommit med en ny toppmodell nu..

Hochleistungsautomobile aus der Geschichte von Mercedes-AMG. Vorn rechts der im September 1995 vorgestellte E 50 AMG der Baureihe 210. Vorn links und Mitte: 300 E 6.0 AMG „The Hammer“ (W 124) und 300 SEL 6.8 AMG (W 109). Hinten, von links nach rechts: SL 55 AMG (R 230), C 36 AMG der Baureihe 202 und SL 73 AMG (R 129).
High-performance cars from the history of Mercedes-AMG. Front right: 210 model series E 50 AMG introduced in September 1995. Front left and centre: 300 E 6.0 AMG “The Hammer” (W 124)

(Visited 12 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x