STEVE SUTCLIFFE: Is the latest Porsche 911 GT3 RS also the greatest? 992 GT3 RS v 993 Carrera RS

** Det där med en massa inställningar är oftast helt onödigt till 99,99%
Men i teorin är det såhär att olika banor behöver olika inställningar på chassit för att man ska ta sig igenom så snabbt som möjligt.

Men även för ett proffs så är det oftast överdrivet onödigt med en massa inställningar.

Men.. Så är det också som såhär.

Teoretiskt sätt så det absolut snabbaste varvet kan bara köras på ett enda sätt.
Så för att olika förare ska köra detta perfekta varv så är det en och samma inställning på bilen, exakt samma spårval osv osv.

Men…
För att DU ska sätta DIN snabbaste tid så behövs inställningarna som passar DIN körstil..
Som troligtvis inte är den ultimata optimala körstilen.

Därför vill jag säga att det inte är totalt onödigt med en massa justeringsalternativ.

Men… Hur många förare testar sig fram mellan alla alternativ och hur ofta?

Så ”tråkigt nog” så tycker jag att det räcker med 3 alternativ för 99,99% av alla förare i världen.

Mjuk, Mellan, Hård (kalla det var ni vill, standard, sport, race bla bla bla)

Jag har idag 30 (eller 31) steg på mina Coilovers…
Tror ni att jag kommer att testa alla 30 steg?
Absolut inte..
Det blir mjukaste läget, i mitten och hårdaste läget.. Thats it.

** Kul att han längtade efter att få köra den gamla =)

** Allt detta med siffror tycker jag är dum hype.
Det handlar om körglädje främst!

Likna det med sex.
Vill du ha en lång trevlig stund med personen som du tycker om eller bara komma så fort som möjligt?

 

** Ja en 993 RS ville man ha en gång i tiden..
Den tid då RS modellerna av 993 och 964 var de billigaste versionerna för att de var så ”dåligt utrustade”.

(Visited 1 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x