Lamborghini Aventador SVJ v Ferrari 812 v Porsche 911 Turbo S: DRAG RACE

 

** 3 bilar som jag gillar riktigt mycket..
Men

Porschen ser för tråkig ut.
Men är den bästa/vettigaste bilen.
Den enda nackdelen med bilen är nog just det alldagliga utseendet, och att den antagligen är allt för digital.

Ferrarin känns tyvärr redan lite gammal, dumt nog, inte mitt fel
Ferrarin är den som känns lyxigast.
Det är nog en väldigt trevlig GT bil att äga med.
Men det hade tagit emot att säga att man äger en Ferrari.

 

Lambon känns verkligen gammal!
Även om det är en helt ny modell, som ändå “bara” är en Aventador, som har sålts i snart 10 år..
Men.. Det är en Lamborghini.. det är absolut utan tvekan den coolaste bilen av dem 3.
Lambon är den bilen som är mest en “drivers car” av dem.
Men jag börjar ogilla Lamborghini-ägare..

Och till sist, den bil som jag är mest nyfiken på att få uppleva, provköra, är ändå Porschen konstigt nog…

Så, Marry-Fuck-Kill

Det vore jättekorkat att välja en tråkig Porsche att köra med dagligen om man kan välja mellan dessa 3.

Lamborghini SJV utan lysande motorlampa existerar inte..

Så Ferrarin är nog det rätta “mitt i mellan” valet..

Marry = Ferrari
Fuck = Lamborghini
Kill = Porsche….

?

Porschen ger nog ingen speciell känsla alls, det är som en Tesla i starten, men som är fortsatt snabb även efter 160.

Lamborghinin är kul att köra skiten ur, men det är nog korkat att äga.

Så Ferrari är alltså pga uteslutningsmetoden bilen jag hade valt…

Hur väljer du och varför?

 

 

** Porschen är rejält snabb!

** Hur kunde de skilja så mycket på varje runda?

(Visited 22 times, 1 visits today)

4 svar på ”Lamborghini Aventador SVJ v Ferrari 812 v Porsche 911 Turbo S: DRAG RACE”

  1. Ja… Det är ett tråkigt val, men det rätta valet och oftast det snabbaste valet..

    På de flesta banor och landsvägar så är Porschen snabbast i detta gäng.

  2. Det enda jag tycker är tråkigt är att den är stor som en buss numera 911an.
    Rullar en ny vit i stan nu som jag tycker ser för jävlig ut om jag ska va ärlig så.
    Porsche hade en monter på STCC tävlingen som gick på Skövde flygplats för några år sen.
    Då stog senaste 911an brevid Cayman GT4 och shit vilken skillnad det var i storlek på dom.
    Frågade en av representanterna i tältet vad det va för buss som stog brevid GT4an.
    Först såg dom nästan lite sura ut men sen sa en av killarna att jag hade helt rätt.
    Att 911an började bli lite väl stor.

  3. Oh ja!
    Den är gigantisk!

    Jag har haft 20 och 22 tums fälgar på STORA bilar och hjulen har sett gigantiska ut.

    nya 911 Turbo S har 21 tum bak och 20 fram, och det ser normalt ut..

    Ska man ha en sportig Porsche idag så är det absolut 718/Boxster/Cayman som gäller.

    911 är en riktigt snabb GT bil.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.