Why My Porsche 718 GT4 Feels UNDERPOWERED!? | Dyno Test!

 

** Jag anser att man kör in en bil som bäst genom att köra den hårt DIREKT.
Bränn in den liksom.

** Någon ny bil jag har ägt var spärrad de första milen, du KUNDE inte varva ur motorn, varvstoppet låg lägre än rödmarkeringen alltså.

** Som jag alltid säger, det skiljer rätt mycket från bänk till bänk.

** OH JA! Jag fick gammal 98 oktan en gång och bilen gick crap på den soppan.

(Visited 19 times, 1 visits today)

2 svar på ”Why My Porsche 718 GT4 Feels UNDERPOWERED!? | Dyno Test!”

  1. Har helt motsatta erfarenheter faktiskt.
    Börjar du köra hårt direkt så så kommer den gå sämre och dra mer olja.
    Har dock aldrig följt rpm begränsningarna utan använt hela registret men inte plågat den eller låtit den jobba hårt på för hög växel.
    Utan sett till så att den rullat så lätt som möjligt typ.
    Jag och polaren köpte var sin ny CBR600 och han började plåga sin jag körde in min betydligt snällare.
    Efter 1200mil så hade min 20km/h högre toppfart på mätaren bla.
    Och när man la i sista växeln så drog jag bara ifrån som jag hade en helt annan motor.
    Och jag vägde drygt 15kg mer än honom.
    Vi bytte hoj och han va chockad av hur stor skillnad det var på båda hojarna.

  2. Ja jag har märkt av helt tvärtom flera gånger.
    Såpass att när jag har kört mot likadana andra bilar som också har varit original så har de trott att min var trimmad, jag fick höra samma sak ifrån en verkstadsmekaniker med.

    Men ja, rekommendationerna finns ju där av en anledning.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.