2019 Årsresume för min Youtubekanal

För bara någon månad sedan så fick jag äntligen 1 000+ subscribers!
Efter ett års tjatande, minst!
Det sista året så har jag (tappat en hel del som vanligt) men fått 460 st+ följare.
Så det lönade sig att tjata tydligen 😉
Men de sista 60 tog nog minst ett halvårs tjatande och en massa videos för att få dem för att kunna komma över 1 000 gränsen.

Och precis som jag misstänkte så har det ramlat in en massa följare så fort jag nådde 1 000-gränsen.

** Jag var alldeles för sent ute med att göra Youtubevideos.
Förr så satt jag i flera timmar och skrev om mina unboxinginlägg istället.
Och precis när jag slutade få tag på ALLA Jordans jag ville, DÅ började jag med videos, för att jag inte orkade skriva längre.
Och jag talade på svenska för att jag envis som jag är ville så gärna tro på att det skulle hjälpa till att sprida sneakerkulturen i Sverige.

Men men, jag skulle ha börjat långt tidigare, samtidigt som jag började blogga, och jag skulle talat engelska direkt från början,

Min youtubekanal startades visserligen redan 27 September 2011, men då var det bara videos på min #350ZRS, som sen tyvärr raderades, utan att jag sparade ner dem..

 

I dagsläget så ser det ut såhär

UPLOADS
338
SUBSCRIBERS
1.14K
VIDEO VIEWS
699,815
Och min kanal räknas som en ”Howto” kanal, det får jag nog ändra på.

Här är lite mer statistik ifrån Youtube

Ja som ni ser, det blir inga pengar utav det trots att jag har 1 000 subscribers.

De flesta hittar mina videos via Google.
Därför skriver jag alltid skornas rätta namn och gärna artikelnummer i titeln, istället för ”Wow these are amazing!” eller andra clickbait titlar.

Och ja givetvis så ska man tala engelska i sina videos

Åldern på tittarna är precis vad jag hade förväntat mig.

Men jag är ändå lite förvånad över att det är SÅ få kvinnor som ser mina videos.

 

Och fortfarande så är det nästan 20% dislikes.

Men detta är tråkigt.
Jag har äntligen över 1 000 subscribers, nästan 1 200 nu faktiskt.
Men inte ens 4% av dem ser på mina videos…
Därför har de flesta av mina videos knappt 200 views.

Som sagt, tjatande lönade sig =)

Peakarna i år är som vanligt mina videos med Kooz efter Elmia, och sen så var det Virgil x IKEA videon som fick så många views, men det hade jag faktiskt räknat med den gången, därför hade jag så bråttom med att få upp den videon.

Jag trodde faktiskt att den skulle få fler views än de cirka 16 000 views som den har nu.

Men som sagt, det är inte antal views som är det enda viktiga idag, och tydligen absolut inte antal subscribers, utan längden som folk tittar på klippen, för att om dina videos är längre än XX minuter så klämms det in fler reklamklipp i ditt klipp.

Därför är ALLA bil-vloggares videos idag en halvtimme långa! Och handlar om allt annat än bilen som det står i titeln!

Jag försöker hålla mina videos så korta som möjligt så inte ni ska tröttna.

(Visited 45 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x