Dagens Paket : Fler delar till Corvette C4

Jag skulle främst ha gummilister till båda bilarna.
Men jag vet inte vem som ska byta dem åt mig..
Så det blev bara till ena bilen än så länge, då de är väldigt dyra..
Så gummilister till den gröna.

** Front Roof Weatherstrip EDPM
** Door Main Weatherstrip, Left
** Door Main Weatherstrip, Right
** Rear Roof Panel Weatherstrip
** Rear Window EDPM Weatherstrip
** Roof Panel Side Weatherstrip

 

Och sen lite godis till den svarta =)

** Oil Pan Drain Plug, Magnetic
Jag tycker alltid att man ska ha magnet på oljepluggen, gärna i filtret med.

** ACDelco Oil Filter


** TPI Intake Air Foil

Denna är lite kul.

Throttle Body Air Foil reshapes the air as it enters the intake plenum to produce more torque and more horsepower. It adds higher usable RPM and yields 11.8 more horsepower at 4750 RPM

  • Adds 11.8 More Horsepower 
  • Increases Torque 12.5 Ft/Lbs. 
  • Boosts Air Flow By 40 CFM

Sen samtidigt som jag installerar den så ska jag göra ett

** Throttle Body Coolant Bypass 

Original så går kylarvattnet genom Spjällhuset för att värma upp det.
Vilket är bra när det är kallt ute, alldeles i början.
Det hade Nissan 350Z behövt, min har strulat med spjällhuset när bilen har stått länge i kylan.

Men när bilen är allt annat än kall, så vill ju ju BARA ha in KALL luft!
Och ju varmare motorn blir, ju varmare är vattnet, som värmer spjällhuset..
Så det ska förbikopplas.

Och det ska tydligen ge ”20 rwhp gain and it’s proven!”
20 hästkrafter extra på hjulen tvivlar jag starkt på.
Men säg hälften av det, och i motorn, så 10-11 hk extra i motorn ska det väl ge då.
För varje 10 grader kallare luft så ger det (på denna bilen) 1 hk ut på hjulen..
Så de där cirka 10 hk extra är nog verkligen ingen överdrift..
Nu börjar jag tro på att det ger lite mer ändå..
Inte 20 på hjulen..
Men mer än 10 i motorn iallafall.

 

** Front License Plate Cover

För att sänka CW/Vindmotståndet

Original så har ju Corvetterna ett lock som man tar bort för att montera regskylten

Jag tycker att det är jättefult att ta bort den, och att ha skylten där.

Plus att det blir en grop i allra spetsen av bilen, som pajar Luftflödet!

Det bästa vore ju att ha ett insug över hela hålet där som går rakt till luftfiltret, men de görs inte längre tyvärr..

Och jag fick inte med de originallocken till nån av bilarna, skyltarna sitter redan där, jag orkar inte köpa locken, lacka dem, trixa med att montera skylten någon annanstans, så detta blir perfekt.

Sen är myten att det bara ska bländas när man tar bild med blixt..
Så det får jag testa =)

** Black-Out Light Kit


För att sänka CW/Vindmotståndet och för att göra bilen ÄNNU svartare =)
Dessa täcker de nedre lamporna

Så samma sak där, inga ojämnheter eller gropar i fronten längre = mindre vindmotstånd = snabbare =)

Det finns till baken också

Men det vill jag inte ha.
Jag gillar de 4 röda lamporna och den röda CORVETTE texten i baken

 

* Sen har jag fortfarande inte fått min röda ratt..
Jag valde att köpa den här hemma i Sverige för att supporta våra svenska bil-webshoppar, och för att få den snabbare, istället för att köpa den för 500-1 000 kr billigare från ett annat land..
Men över en månad senare så har ratten inte ens kommit till den svenska webshoppen.
För vad jag inte visste var att de inte hade den hemma, utan de beställde också den från ett annat land, som jag också hade kunnat göra..
Och nu 5 veckor senare och minst 500 kr dyrare, så har jag fortfarande inte fått min ratt…

(Visited 345 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x