Dålig Service : ALLA!!!!!

Jag har nog ALDRIG haft en problemfri iPhone!!!

Min rätt så nya iPhone 7 började att strula med att ta emot laddning.
Så jag köpte ett gäng nya kablar, det gick lite bättre, en liten stund, men sen var det samma sak igen.

Så efter ett allt för långt tag så bokar jag en tid hos Apple för att få mitt problem fixat.
Då säger de att två av mina stift i kontaktuttaget är borta, så det är därför kablarna glappar.
Ja okej, lös det.

Nej då påstår de att det är handhavande fel… Och jag har VERKLIGEN inte pillat med något där!!
Deras lösning på problemet är att lämna in min och få en ny telefon mot att jag betalar 3000 kr.

Nej tack!

Jag ringer till Telenor eftersom jag har försäkring på min telefon, vilket jag alltid har.

Då visar det sig att när jag FÖRLÄNGDE mitt abonnemang, som det var ett jävla strul med precis som alltid för att de skickade fel telefon till mig precis som alltid, så har de FÖRLÄNGT mitt abonnemang men UTAN min försäkring som jag har haft löpande i 5-6 år..
Av någon oförklarlig anledning.

Jahapp..

Det går ett par veckor till, problemet blir bara värre och värre.
Dumsnål som jag tyvärr är ibland mot mig själv så kollar jag upp vad det skulle kosta att laga min telefon hos en mobilreparatör.
På sin hemsida så har de ett färdigt pris på en sådan reparation, vilket tyder på att det redan är ett vanligt fel hos iPhone 7.

899 kr kostar det.
Jag drar ut på det ett par dagar till, och till sist så går jag dit till dem.
”Är det en 7a? Vi har inte delar till dem ännu”

Huh? Ni har ju färdiga priser och förslag på olika iPhone 7 reparationer på er hemsida, och bland annat just för det felet som jag har.

”Kom i morgon så har vi delar, Eller ring kl 15… ring kl 13..”

Okej, dagen efter så ringer jag dit kl 13

”Kom kl 15,,, kom kl 15:30,,, kom kl 15:45 så hinner den nog bli klar idag”

Den SKA bli klar idag!
Det står på er hemsida att det bara ska ta en timme!

Jag går dit igen, lämnar in mobilen till dem för att de ska reparera den, och säger till dem att jag kommer att stå i butiken bredvid under tiden och vänta på att min mobil är klar (min vän jobbar i butiken bredvid)

Det går cirka en timme, och han kommer in till butiken för att be om min Pinkod, vilket jag först inte vill ge ut, jag frågar varför de ska ha den, och deras svar är för att de vill testa alla funktionerna så att de fungerar som de ska.

Okej… den ska ju bara ladda.. men visst…
Jag följer med till deras butik innan jag ger honom min Pinkod, för att se vad de sysslar med.

Jag står vid disken och väntar.. och väntar.. och väntar.. tills jag frågar vad de sysslar med.

Då säger de att min hemknapp och min skärm fungerar inte.

JAHA!? Och varför inte det då?!?!

”Du har fått fukt in i telefonen”

Nej, iPhone 7 är vattentät.

”Ja men du har fukt inne i telefonen, och det är därför din hemknapp och skärm inte fungerar nu”

”Nej, iPhone 7 är vattentät”

”Den är vattenTÅLIG”

”NEJ! Den är vattenTÄT och jag har inte dykt med min telefon!”

”Sätt tillbaka den som den var när jag lämnade den till er och ge mig min telefon tillbaka”

De säger dock att mina stift INTE är trasiga, utan att det har blivit skadat i kontakten utav fukt.

Ja men Apple säger till mig att stiften är BORTA

”Men det är de inte, de är bara skadade av korrosion”

Jaja, skitsamma, ge mig min telefon

Det dröjer.. och dröjer..
Jag får tillbaka en telefon där hemknappen inte fungerar, forcetouch eller vad det heter fungerar inte i heller, och hela skärmen blinkar

”Den blinkar så i cirka 30 minuter efter man har haft den öppen, slutar det inte så kom tillbaka med den så löser vi det”

”NEJ, ni löser det NU!”

Jag får tillbaka en telefon som inte blinkar, men hemknappen, 3D touch, och laddningen fungerar inte.

”Ja det är ju en undersökningsavgift på 764 kr”

Och jag är nu mycket MYCKET irriterad, jag säger inte ett ord utan bara stirrar på honom

”Men den behöver du inte betala såklart”

”Nej tro fan det!”

Så, jag åker hem med en telefon i mycket sämre skick än tidigare, och jag är MYCKET irriterad.

Så, då tänker jag som såhär.
Alla har sagt till mig denna månaden (eller mer) att jag kan ta det på min hemförsäkring, men eftersom jag BARA jag otur med försäkringar så vill jag undvika det.

Så jag bokar en ny tid till Apple.

De gör en undersökning och ser att skärmen inte svarar som den ska.
Bra, fixa då det på garanti.

”Nej det kan vi inte för att stiften är trasiga, och det måste vara för att du har orsakat det, och vi kan inte göra en reparation på garanti med en ny skärm och lämna ifrån oss en icke fullt fungerande telefon”

Nehe… men det är inga stift som är borta vad jag kan se

”Jo vi såg det förra gången”

”Ja men visa mig det nu då”

”Du kan tyvärr inte följa med bak i verkstaden”

”Ja men då står JAG för reparationen av stiften och ni ger mig en ny skärm på garanti”

”Nej du kan inte betala för enbart en reparation av stiftutbyte”

Men whaaaatthefaaaaack!!!!!!!!!!

”Jaja, ge mig en ny telefon då!”

”Nej det går inte för att du själv har orsakat att stiften är trasiga, och om de inte hade varit trasiga så hade vi kunnat testa med att byta enbart skärmen på garanti”

Alltså… jag vet inte vad jag ska säga nu… vilket korkat jävla moment 22 istället för att bara ge mig en ny telefon eftersom min NYA, SVINDYRA iPhone 7 – 256 GB är trasig!!!!

”Vad är er lösning på detta då?”

”Ja det blir ju samma lösning som sist du var här, att du får en ny telefon mot att du betalar 3000 kr”

”Jaja, ge mig en ny då”

Jag fyller i en massa på både hennes iPad och iPhone, skriver under.. bla bla bla
Väntar.. håller på

Sen säger hon

”Jag kan hålla telefonen åt dig här i en vecka”

Huh?

”Ja jag kan hålla telefonen åt dig här i butiken i en vecka”

”Har ni inte den hemma i lager då?”

”Jo”

”Ja, ge mig den nu då?”

”Aha du ska ha den nu?”

”Ja… jag behöver ju en fullt fungerande telefon så fort som möjligt!”

”Okej då hämtar jag en, skriv under här och här och här och här”

Då ser jag att det var inte 3000 kr.. utan 3345 kr.. det är en rätt så stor skillnad..

”Jo men jag sa 3345 kr”

Nej.. skitsamma.. hämta min telefon.

Under tiden hon hämtar min nya telefon så ringer jag till Telenor för att teckna försäkring på min nya telefon.

Jag ringer ifrån min dåvarande telefon, ifrån mitt nummer, anger mitt namn.

”Nej men det behövs inte meddelas det till oss, din kort är försäkrat oavsett vilken telefon det sitter i”

Huh?

Jag har ju ett sådant ”Telenor Change” avtal där jag lämnar in min då gamla telefon en gång om året i utbyte mot den nya iPhone.
Så jag tänkte att de kanske ville ha nya serienummer eller något på min nya telefon.

”Nej det behövs inte”

”Okej, men då vill jag iallafall teckna samma försäkring som jag alltid har haft på min nu helt nya telefon som jag får just nu av Apple”

”Nej det går inte, försäkringen tecknas i samband med ditt abonnemang, så du kan inte teckna det nu i efterhand även om du har en ny mobil”

IIIIDIIIOOOOTEEEERRR!!!!!!!!!!!

Jag lägger på, betalar 3345 kr för min nya mobil och går.
Skyndar mig hem för att starta upp min nya telefon från min iCloud-kopia så fort som möjligt!!

Kommer hem, startar upp telefonen, ”Starta från iCloud-kopia” osv osv.
Och det tar FYRA JÄVLA TIMMAR att återställa min telefon!!!!!!!!
Och då är min iCloud kopia inte ens 40 GB stor!

Så med andra ord så har min rätt så nya och dyra router (denna kommer inte bli gammal på mååånga år) flippat ut ÄNNU mer och är långsam som fan!!!!!

 

  • Och jag som har haft allt för högt blodtryck de senaste 3 gångerna jag har fått det kollat.

 

Lite mer än 2 timmar senare så startar telefonen, men då är inte apparna nedladdade, alla inställningar är rensade osv osv, så jag undrar vafan det tog 2 timmar för att ladda ner min iCloud kopia för!!!

 

  • UPDATE
    Jag har direkt problem med min helt nya telefon, det brusar hos dem jag pratar med så fort jag är tyst, när jag pratar så slutar brusandet.
    Och jag hör mig själv i eko.
(Visited 1 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x