Dålig Service : Sveland

Jag har min 350Z försäkrad hos Sveland numera.
Jag har varit kund hos dom tidigare men flyttade över allt till Länsförsäkringar eftersom dom krävde det när jag skulle bli pluskund eller vad det kallas.

SÅ nu när jag skulle flytta bilen en kort bit.. En körsträcka på 5 min max så ringde jag till Sveland för att fråga om jag behövde ställa på bilen för denna lilla bit.

Ja det skulle man göra, Så att bilen är påställd och försäkrad den lilla biten.
Och sen skulle jag ringa efter bilen var avställd igen så skulle dom bjuda på den dagen den var helförsäkrad eller om det blev fler dagar så skulle jag bara få betala för just dom dagarna.

Bilen ställs på.. Flyttas.. Ställs av.
Jag ringer till Sveland och uppdaterar dom.. Inga problem alls.

Några dagar senare så får jag hem en räkning på fullförsäkring på hela året.
Jag ringer till dom och frågar varför detta missförståndet har blivit, Och dom förklarar att ”systemet” skickar automatiskt ut räkningarna.

Men den ska jag bara kasta så är det inte mer med det.

Några dagar senare så får jag hem ”rätt” räkning på avställningsförsäkring,.

Nu ringer jag bara för att fråga varför jag ska betala helårs och varför dom efter 3 månaders påminnelser inte drar direkt ifrån mitt konto som jag har anmält om.

Då säger dom att min bil har INGEN försäkring sen den 15e då jag ringde in ang min felaktiga räkning!!!

Att den dagen så togs min avställningsförsäkring bort på bilen!

Jag blir ombedd att få vänta i telefon..
får vänta ALLDELES för länge!

Tjejen kommer tillbaka i luren och ber mej att ta bilder på alla sidor på bilen med dagens tidning i handen innan jag får försäkra min bil igen!

Jag kräver en förklaring till varför min bil har blivit ståendes helt utan försäkring utan att jag fått veta nått om detta.
Och varför jag då ändå fått en räkning på avställningsförsäkring.

Det enda tjejen kan svara mej är att hon har blivit ombedd att hälsa mej att dom kräver bilder på bilen med dagens tidning..

Jag förklarar att bilen är på vinterförvaring.. Det är inte lätt för mej att ta mej ut dit, och framför allt..
JAG har inte gjort något fel här.
Och jag som kund är VÄLDIGT missnöjd över att hur min bil kan bli ståendes HELT utan försäkring pga att jag ringer in och frågar om en räkning som skickats ut fel!

Jag nämner 3 gången för tjejen i telefon att det är ju bara att lyssna på banden på samtalet jag gjorde då den 15e. Eftersom samtalen spelas in.. Vilket det sägs när man ringer in också.

Visst jag har inga problem egentligen med att ta mej ut till garaget och ta bilder på bilen när det står under vinterförvaring..
Men det ska inte behövas!

Jag har inte gjort något fel här, Och det behövdes ju inga bilder när jag som först tecknade försäkringen hos dom!

Men framför allt..

Jag ringer in och frågar om en räkning..
Dom förstår mej helt. Den har skickats ut automatiskt.. Det är bara att bortse ifrån den och kasta den..
Samtalet tog 15 sekunder kanske..

Och av det så har min bil blivit utan någon som helst försäkring!

MYCKET dåligt Sveland!

(Visited 39 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous

Hmm, nästan så man får vibbar om att du är punktmarkerad hos ditt bolag eller något. Mycket tråkigt bemötande, inte så man känner förtroende av någon som indirekt ifrågasätter dig såpass. Hoppas dom kompenserar dig för dina besvär, annars är det bara önska de som läser här sätter dom på sin svartlista och varnar folk för dom…

/MJ

1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x