Dålig Service : Ett besök hos Callisma – Återförsäljare för Aston Martin, Koenigsegg och Bentley

Jag vet inte om ni hann att sakna mej(mina inlägg) igår.

Men om det var så, Så var det pga att jag spenderade 20 timmar i Stockholm, Utan min bärbara med mej.

Varför jag inte stannade i Stockholm mer än så var för att jag hade fullt schema på onsdagen… Där jag missade allt ändå… Och jag hade rätt så fullt schema idag… Och missade allt ändå.

Så jag kunde lika gärna ha stannat över helgen.

Varför jag åkte till Stockholm var för att ja… Göra lite research kan jag väl kalla det.

Ämnet var bilar, Och området var en viss sorts Lyxbilar.

Så jag flög dit sent på onsdags-kvällen.

Fick betala 120kr för att inte kasta min nästintill tomma Schampooflaska.

Blev upphämtad utanför Arlanda när jag hade landat i det mycket kallare Stockholm.

Varför det blev denna korta impuls-visit var för att jag hade ett par vänner från Malmö som redan var där uppe och som skulle hem på torsdagen.

Vilket som.

Hotell

Mat

Lite sällskapshäng på Riche.

Hotell.

Tyvärr så hann jag inte träffa 1/3 av dom Stockholmarna jag hade velat träffa, Jag har ju inte varit där på ca två år, Så det fanns en hel del catch-up to do, Lite väl mycket för att pressa in i mitt rätt så stressiga schema.

Så upp tidigt på torsdagen för att göra ett besök på Callisma.

Callisma är en bilfirma som är Sveriges återförsäljare för Bentley och Aston Martin.

Nu är jag absolut inget stort fan utav Bentley.. Och hade ännu mindre sug efter en nu när 2 kusiner har vars en och två vänner har vars en.. Malmökillen som hämtade mej på flygplatsen och killen som jag var lite social med på Riche kör båda Bentley GT.

Men Callisma har 2st bilar ståendes som lockar mej lite.. Och som sagt det mesta handlade om research inför en bil som jag kanske ville ha beställd åt mej via dem.

Så med fickan full av köplust så stegade jag och Min vän Micke (från Malmö) in på Callisma rätt så exakt 11:30.

Först trodde jag nästan att det var stängt… Och att dom arbetarna som stod där inne och borrade i taket hade glömt att låsa eller något.

Men hey.. Jag är inne och där står en Aston Martin DBS framför mej så givetvis måste jag passa på.. Kollar på den… Kollar runt lite i lokalen efter personal.. Ingen i syne..

Kollar vidare.. Efter jag har spanat in alla 5 Aston som stod där så tänkte jag gå över till andra sidan lokalen där Bentley bilarna står.. När jag ändå är där liksom och för att invänta nån säljare.

Där längst bak i lokalen så sitter där en snobbig tjej på soffryggen och gungar med benen medans hon talar i sin mobiltelefon med nån vännina… Ja det kändes väldigt fjortis-kliche.

Jag antog att hon var säljare eller iallafall kundmottagare eftersom hon var den enda till synes där.

Så jag ger henne några blickar och ett smile… Förväntar mej ett hej… Eller att hon ska säga åt sin vän att hon ringer upp eftersom det har kommit kunder… Nått…

Men inget.. Så jag ställer mej och inspekterar den Bentley´n som står precis framför henne med min bästa ”hmm en sån kanske man skulle ha” blick för att se om hon reagerar.

istället för att ställa mej och kolla på SLRén som jag ville istället..

Men ne.. inget.. Så jag går bort till SLRén och då ser jag att där sitter en säljare inne på sitt kontor, Han talar inte i telefon och SER inte upptagen ut.. Så då tar jag och stället mej med samma ”hmm en sån kanske man borde ha” blick vid den Bentley Super Sport som står precis utanför hans glasvägg..

Inget… Inget ”Behöver ni hjälp?”.. eller ”Säg till om ni behöver hjälp”… Eller ens ett ”Hej”.

Visst.. Jag kanske inte ser ut som en miljonär.. Och jag är inte det i heller.

Men samma sak gäller min vän som till skillnad från mej kör en Bentley till vardags..

Så.. Då går jag förbi tjejen igen som fortfarande snackar i sin mobil och ger mej ner mot begagnade hallen.

Visst.. Jag är ingen miljonär.. Men jag ska säga att jag iallafall hade kunnat casha den bilen som lockade mej där nere!

Vilket man som säljare kanske ska tänka på.. Att man har begagnade Bentley att sälja också.. Inte bara splitternya.

Och med tanke på att dom hade packat begagnade hallen full med bilar.. ja där kan väl ha varit ett 40 tal bilar säkert.. Och där uppe i ”fin hallen” så stod där 3 Bentley´s… Då kanske man ska försöka bli av med några av dom gamla..

Men hey.. Det är inte mitt problem..

Mitt problem är att hela 35 minuter senare.. Efter ha själv tagit initiativ att prov(torr)köra och provklämma den Bentley Arnage som stod där nere.. Efter att högt och tydligt diskuterat med Micke om den dåliga servicen och hur vikten jag anser det är med service… Att ingen ens kommit ner till oss i begagnade hallen..

Så.. Noll service eller ännu värre noll respons när vi stod där uppe.. Och inte heller när vi stod där nere..

Så då bestämmer jag mej för att gå.. Långt efter att mitt tålamod som kund har passerat och långt efter mitt tålamod som en ev blivande kund som gjorde research också hade passerat..

Så när vi går upp för att gå ut så avbryter Micke tjejen i telefon för att fråga vem han behöver få tala med för att få en Bentley regskylt hållare.

Då svarar hon med ett halvt skratt att hon ska höra med Chefen.

Då kommer killen ut som suttit på sitt kontor hela tiden och ”frågar” väldigt uppnosigt ”Ja?”

varpå Micke ”svarar” på hans trevliga bemötande.

”Jo jag skulle vilja köpa en skylthållare från er där det står Bentley – Stockholm”

Då ser jag hur denna chef/säljare tydligt inspekterar Micke från topp till tå, Alltså nu menar jag fullt medvetet och tydligt, Och säger ” Ja för det så ska man ha en Bentley, Har du ens en Bentley”

Där brast det för mej! Så för att inte jag skulle skalla denna killen så sa jag ”Tack för bra service” och gick ut med hårda steg och satte mej i bilen..

Men jag skulle ha stannat.. För här började det roliga..

Micke har ett mycket lugnare temprament än mej och kan grilla folk allt för länge bara för skoj skull.

Nu handlade det inte om en jävla plastbit som det stor bentley på.. Utan nu ville han sätta dom på plats.

Själv sitter jag i bilen irriterad som fan och försöker roa mej med telefonen för att inte gå in o ställa till med en scen.

Jag sitter alltså i bilen länge… Och undrar vafaaaan Micke håller på med..

Då berättar Micke sen att efter han sa till denna chef att han har en Bentley så gick han iväg för att ”se om han hade en skylthållare”… Och var borta i 15 minuter..

Under denna tiden så hinner det komma in en säljare som förmodligen har varit på lunch.

Så Micke frågar honom samma sak… Och han försvinner med bakom kulisserna.

Är det Callisma´s metod för att bli av med dagdrömmare som bara kommer in för skoj skull? Som vill ha Bentley skylthållare på sin Toyota Prius eller nått?

Efter långt om länge så kommer den första säljaren tillbaka.. Han inser väl att Micke inte kommer ge upp så han träder fram igen med en skylthållare i handen.

Men innan han räcker över den till Micke så ställer han sej vid sin dator och säger ”Ja vad hade du för reg nummer?”

Micke blir lite ställd.. Och undrar för sej själv varför han behöver det för att sälja en sylthållare..

Men svarar förvånat ”ja.. Det kan jag inte i huvudet” och letar fram en bild i sin mobil på sin bil där man ser regskylten.

Då knappar säljaren in detta regnummer och säger att ne den står inte på dej..

Hur han kan svara på detta utan att fråga efter Mickes namn det vet jag inte..

Så micke lämnar över sitt körkort.. Jo den är jag som är ägaren.

Säljaren frågar då efter Mickes adress!!

(Här hade jag gått beserk!!!)

Någon som Micke då antar är den riktiga chefen märker av den minst sagt ogästvänliga stämningen och frågar vad som pågår.

Då säger säljaren ”Denna killen påstår att han har en Bentley men han står inte som ägare på den”

Då säger chefen eller vem det nu var att han måste uppdatera registret.. Vilket han inte gjort.. på snart 6 månader tydligen!!!

Eftersom det var 6 månader sen som Micke köpte sin Bentley!!

Det hör jävligt mycket till saken att en månad efter Micke hade köpt sin bil så fick han hem brev och julkort osv osv ifrån Bentley i Danmark.. Som tydligen hade fått reda på vilka nya Bentley ägare det finns i Sverige..

Men Sveriges egna återförsäljare har inte ens koll på vilka det senaste halvårets nya ägare är.

Visst.. Efter en uppdatering utav systemet så står det klart och tydligt att Micke är ägaren till denna bilen.

Då svarar säljaren ” Ja då får jag väl bjuda på skylthållaren för denna gången”

Oh my fucking!!!!

Där tog det slut för Micke med.. Nu är inte han den våldsamma typen utan han börjar med att förklara att han är van vid MYCKET bättre service och att jag som var en ev kund blev riktigt besviken och gick ut o satte mej i bilen.

Då säger han att alla deras säljare varit på lunch, Därför hade vi inte fått nån kontakt med någon.

Har ALLA deras säljare lunch i nästan 1.5 timme?? Och är stället helt öde under denna tid?? Med öppna dörrar!!!

Då försöker han sälja på Micke ett tvättkitt till bilen som tröst.. Inte ge.. utan sälja..

Och försöker försvara sej med att säga att ”Man kan inte se på folk tyvärr volka som har pengar och inte”

Och Micke svarar att han inte vill ha nått tvättkitt utan ville helt enkelt bara ha en skylthållare.. Och går därifrån..

Hade jag vetat om allt detta innan jag körde därifrån så hade jag utan tvekan gått in där igen för att läxa upp dem.

Jag har ALDRIG varit med om nått liknande!!

Att man som auktoriserad återförsäljare för lyxmärken som Bentley och Aston Martin kan behandla folk så.

Att man som bilförsäljare som är beroende utav kunder kan behandla folk så..

Att man som människa överhuvudtaget kan behandla ändra människor så respektlöst och ignorerande!!!

Jag har i åratal klagat på dålig service på alla håll och kanter, Och ni vet alla hur viktigt det är för mej med god service.. Men detta tog fan priset!!

Skäms på er Callisma!!!

Jag finner inga ord faktiskt får hur illa detta var!

Jag skulle ALDRIG lägga en krona på det stället!! Även om dom skulle haft just en sån bil jag vill ha så ALDRIG!

Jag kommer aldrig ens låta mina fina skor behöva trampa på deras mattor!!

Så Callisma i Stockholm.. Jag önskar er inget annat än skam och konkurs!!

Hoppas verkligen att detta kommer uppmärksammas och att ni blir av med er agentur!

Efter allt detta så var jag riktigt less och tänkte att det är bara Lexus som gäller.. Och hade kunnat göra ett riktigt impulsköp på plats bara för att sen åka tillbaka till Callisma och visa dom!

Men det fanns ingen LS i Stockholm…

Så jag och Micke lägger ner detta för dagen och beger oss in mot stan i stället.

Där tänkte vi att vi kan ju passa på att hälsa på hos Autoropa.. Mest för att se om dom är likadana..

För jag måste tyvärr säga att efter detta ”bemötandet” hos Callisma så är min syn om uppnosiga Stockholmare tillbaka.. Jag har inte känt det på säkert 3 år…

När vi kommer till Autoropa så möts vi av en stängd dörr, Micke tror att det är stängt men jag förstår att detta är precis som på klockbutikerna att man måste ringa på och bli insläppt.

Visst var det så.. Och nu kanske jag började fel, men jag var den som sträckte fram handen först, presenterade mej och berättade lite kort om att vi hade blivit dåligt bemötta på Callisma..

Sen om det var pga det eller rent allmänt så fick vi MYCKET bättre service på Autoropa!

Nu har dom i mina ögon sett inte lika tilltalande bilar.. Men just pga den servicen så hade jag kunnat tänka mej en Italienare.

Så Callisma.. Ni har mycket att lära utav Autoropa..

Och rent allmänt… Alla andra bilförsäljare.. Ni har MYCKET att lära utav Japanerna och främst Lexus..

Jag tror dom menar ”Selected customers only”

(Visited 1 837 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

51 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Oliver

Säljarna på bilpartner i Malmö är likadana 😉

Jag fick inte ens testköra en Opel Astra OPC när de hade sin "tour" för en massa år sen.

Jag letade upp en annan säljare och förklarade hur jag kände om det hela, lämnade mitt visitkort och sa till att han skulle be hans chef att ringa upp mig.

Två dagar senare ringde platschefen och bad om ursäkt 🙂

Dessa bilsäljare.

Jonas Kjellander

OMG…helt sjukt

Björn

Helt otroligt, förstår EXAKT vad du menar. Låter kanske löjligt, men i mitt fall var det en Volvo och Volvo-handlaren i staden jag tidigare bodde i.
Med pengar till en sprillans ny bil på fickan så traskade jag och en kompis in, i helt vardagliga kläder… Tog ca. 40 minuter innan en säljare kom fram till oss och frågade mer eller mindre "Har ni råd att handla?" Detta efter att han fått ögonkontakt med oss otaliga gånger för att inspektera oss. Jag svarade ja, och fortsatte titta mig omkring och då försvann han bara. Går en vända förbi kontoren och vid dörren med "säljchef" sitter en äldre karl och tittar på YouTube. Jag knackade på och frågade om det fanns möjlighet att få hjälp. Han harklade sig och frågade vad vi var ute efter, och att dom hade många begagnade bilar på lager till bra priser. Jag förklarade specifikt vad jag var ute efter och utan att ens ha kollat om han hade möjlighet att få en sådan bil till butiken så svarade han med ett rakt nej, tyvärr och flinade ogillande. Då vände jag klacken på direkten och gick.

SIR_Pierre

Alltså jag vet inte om man ska skratta eller bli arg.. Och sen så gnäller dom på att nybilsförsäljningen inte går som den borde och klandrar ner på folk som väljer att köpa bil utomlands där man får både ett bättre pris och sevice.

Sånt här borde absolut uppmärksammas mer, och jag som både kan bilar och service vill dom inte anställa som säljare för att jag inte har erfarenhet på CV…

Daniel

Seriöst Pierre hade jag varit dig så hade jag ringt eller skrivit ett BREV till Bentley och Aston Martin där du förklarade hur du blivit behandlad av en av deras representanter i Sverige.

Jag har gjort det en gång i ett ärende och det var rätt underbart när den svenska representanten fick ringa upp mig och be om ursäkt och jag fick ett plåster på såret av huvudkontoret för det företaget som jag skrev till….
Ps ett väldigt känt företag med ds

Anonymous

Hej Pierre,

Tråkigt att höra denna historia som nästan är otrolig för att vara sann. Det finns en grad av snobbism och arrogans hos dessa individer, som behöver få en ordentlig näsbränna och torka av den där upper class shit attityden.
Det är här, du skall använda pennan som svärdet, Skriva, som du gör här, skriva till Bentley, och be din vän att oberoende från dig skriva ett brev. Speciellt eftersom din vän som kör Bentley, tar dig till en general agent för att du skall titta och eventuellt köpa en!
Jag kan säga dig en sak, den killen hade inte varit långvarig i Las Vegas, där det kommer in kunder i trekvarts short och en tischa, och är ultra täta! Det är en bedrövlig människosyn och en ytlig attityd som skall bekämpas.
Du vet min generella inställning om Ahimsa (icke våld) men i detta fall hade jag kunnat göra ett legitimt undantag.
Hit them where it hurts most.. Ge dem inte en spänn och uppmana alla du känner, och som går i köpestankar att styra bort från dessa scumbags.

/giz

Oliver

Haha läser du också Pierres blogg Jonas? – Snart visar det sig att hela 201m sitter och stirrar på Ass och Bilar på Pierres blogg

Anonymous

Ja det e helt sjukt, jag fick iofs testköra en 05a RX8a men då var säljaren tvungna vara med :S
också sjukt då man ändå haft kortet nu i 4 år!

SIR_Pierre

Att säljaren är med vid en testkörning har jag inget emot… Att säljaren själv körde den Cayman S jag var intresserat utav på Porsche center däremot är inte OK.

Där satt jag och gäspade i passagerarsätet och insåg att jag inte skulle köpa nån Porsche

Samuel

Riktigt dåligt gjort! tycker helt klart du ska göra som folk säger och skriva till bentley/aston martin, för så behandlar man inte en kund.

Micke_J

Jag njuter skadeglatt av att läsa detta, de lämnar verkligen utrymme för en uppstickare som bryr sig om kunde- för tror de verkligen det är täta snobbar som köper Aston etc före Porsche? Nej, det är entusiaster med pengar på fickan = går inte ta för givet då de är pålästa och förväntar sig service!

Hoppas de kursar stenhårt…

Eliza

Jag hade gjort som du, fy fan vilken dålig service. Man häpnar ju? Jag trodde säljare ville sälja?

Anonymous

Fy fan vilket sjukt dåligt bemötande dom har på Callisma. Har också varit spekulant på en bil där men det blev ingen affär, dels pga bilen kändes fel, dels för att jag fick dåliga vibbar av säljarna. Jävla sopor rent utsagt!

Har du varit i kontakt med 7h bil i Kinna Pierre? Har precis köpt en bil där och det va den bästa och smidigaste bilaffär jag gjort någonsin. kommer handla alla mina bilar där i framtiden, bara ett tips. /Andreas aka sideways

Marcus

Jag hoppas för guds skull att din polare kastade den där regplåtshållaren så fort ni kom ut från butiken. Han kan ju inte åka runt och göra reklam för dom!

SIR_Pierre

Aaaah.. 7H tänkte jag inte på alls..

Anonymous

Fruktansvärt! Jag var i Norrköping för någon vecka sedan och tyckte det skulle vara kul att se hur man blir bemött hos en återförsäljare för exklusivare bilar. Så åkte till Platinum Cars, kanske ska säga att jag är 18år och ser definitivt inte rik ut. 🙂

Men när jag gick in så blev jag direkt bemött med trevliga hälsningar och en säljare kom snabbt fram och undrade hur han kunde hjälpa till osv. Han förstod nog att jag inte skulle köpa något men han stannade och pratade om bilarna och så, var riktigt kul!

Synd att höra att det inte är så överallt

SIR_Pierre

Se. Dom såg dej som en ev framtida kund.. Helt rätt agerande.

Anders

fan jag har varit på Callisma flera gånger, har altid blivit behandlad bra de bjuder på kaffe och är alltid jättetrevliga, och jag kör ingen lyxbil!! fick till och med en skitsnygg tidning…

tror att du överdriver lite här om jag får vara helt ärlig! callisma är kända för att alltid ha bästa service.

//Anders

SIR_Pierre

Hur kan jag överdriva när detta är EXAKT vad jag upplevde??

Och som du läser runt på nätet så är dom inte kända för att ha god service ne.

Johan Nygren

”Hej Pierre,

Vi på Callisma är bedrövade över att höra vad Du upplevt hos oss och vill be tusen gånger om ursäkt
Vi är verkligen ledsna över att du känner
som du känner.

Vi vill bemöta alla kunder väl, ALLA besökare, och gör inte skillnad på gäster beträffande deras klädsel eller utseende: vi vill självklart att alla ska vara nöjda och känna att de haft en trevlig stund när de lämnar våra lokaler !

Jag förstår att du inte fått detta bemötande
vilket jag tycker extremt tråkigt.
Pierre, välkommen in på en nästa gång du är i Stockholm så bjuder jag dig gärna på lunch.

Bästa Hälsningar

Johan Nygren, VD Callisma

SIR_Pierre

Hej Johan

Mycket skönt att få höra från er, Jag har många gånger övervägt om att maila er, Eller Aston Martin eller Bently´s huvudkontor, Eller helt enkelt strunta i det hela och vända mej åt ett annat märke.

Jag förstår att ni själva vill bemöta alla kunder väl, Men tyvärr så var det raka motsatsen då jag och min vän var på besök.

Men skönt att höra från dej.

Mvh Pierre

Anonymous

Hej
Som jag skrev, ge oss en andra chans.
Kunden är kung
Hör av dig nästa gång du är i Stockholm.

Så bjuder jag på Lunch

Mvh Johan

Anonymous

Hej

Väldigt intressant att läsa om Callisma och hur de beter sig mot kunder/besökande. De vill verkligen ge sken av att ett lyx företag som ska behandla kunder/besökare som att de ska få ett bemötande och upplevelse av det ovanliga…BS

Har besökt företaget flertalet gånger och även haft vänner som besökt, fått ett nochanlant bemötande och rent utav ett trött och ointresserat…fy fan lägg ner skiten och flytta ut till förorten där ni hör hemma.

Så oavsett vad Johan VD på Callisma säger så kan det inte ta bort den stämpel de nu har fått och får behålla oavsett. Pojkar som vill leka med de större pojkarna, med kostym men tyvärr har de varken pengar eller kunskap att lyckas..

Föör eller senare går i konkurs eller inser att de har misslyckats, för stor kostym (för deras resurser)…hahhaahaha

Anonymous

Pierre

Du borde verkligen INTE ge Callisma en andra chans, för de kommer självklart göra bätre ifrån sig, men det är vid oinplanerade möten som man ser företaget från den rätta sidan…

Gå inte på deras sätt, de ger inte bättre service än något annat företag inom bilbranchen, alla vill bara sälja men de har duktiga tekniker i övrigt bara loosers..

SIR_Pierre

Ne det kommer jag inte, För precis som ni säger så räknas det inte som god service när dom anstränger sej extra vid just ett tillfälle.

God service är alltid likadan mot alla.

Anders Berg

Pierre har du kollat in deras sida på FB, försökt få kontakt men heldött där…kanske samma känsla som då du besökte deras place? vilken blondin var det som snackade mobil??

Ha en bra Påsk…

SIR_Pierre

Hehe, Härligt.

Vad har du skrivit då? Om man får fråga.
Jag tror tjejen var nån slags receptionist/kundmottagare,

Tack detsamma

anders

Tja jo jag bara frågade om de säljer något, när deras hemsida ska uppdateras osv…som de säger att den ska göras..men som sagt inget svar alls..

Jaha var tjejen en blondin, så är det säkert den som är ansvarig för FB sidan tillsammans med andra på ftget…(vill inte ens skriva deras namn för de ska få gratisreklam).

Anders

Hehhhe nu har de tagit bort alla mina inlägg, vilken härlig censur måste ha trampat på några ömma tår kanske???

SIR_Pierre

What?? Seriöst?? Vart? På Facebook?? Vad hade du skrivit då?

Anders

Bara ställt lite frågor till adm, hur fsg går, när deras nya hemsida skulle komma upp osv…

Ja på Facebook…Callisma selected …jag skrev inget otrevligt alls utan bara i all vänlighet till dem…

SIR_Pierre

Fyfan vad pinsamt för dom alltså.

Anders

Tja ja verkligen, men mailade sedan Mette på callisma och fick till svar att hon förstod jag var/blev upprörd men fick gärna maila mina frågor istället för att ställa de öppet på deras sida på FB??? Men nu skiter jag det här, ville bara säga det sista om detta ftg och hur de försöker framstå som så oerhört proffsiga och bra men i själva verket så är de så dåliga och så oerhört oproffsiga och lika nedläggningshotade som SAAB…Fick många ftg som säljer lyxbilar så inte lätt att överleva men vi får väl se framöver…

SIR_Pierre

HAHAH!! Varöfr kunde dom inte svar på dina helt vanliga frågor öppet???

Anders

Ja det kan väl undra….men som sagt vi får väl se hur länge de finns kvar???

Anonymous

Kolla deras senaste bokslut så förstår du att deras säljare inte är ngt vidare….Röda siffror rakt igenom.

SIR_Pierre

Ja ingen är väl förvånad.. För folk med pengar och dyr smak finns det gott om i Sverige.. Kolla så bra det går för Autoropa t.e.x

Anonymous

Tja uppdatering, precis skummat igenom deras årsredovisning och den ser inte bra ut, 2:a året i rad som de gör ett nollresultat?? Räntekostnader på ca 2 mkr samt ett vädligt lågt eget kapital på under 4 mkr, vilket gör att snart behöver upprätta en kontrollbalansräkning..Ny checkredit och omföring internt aktieägaretillskott . Går inte att jämföra med Autoropa som går bra (+6,3 mkr 2010) enligt Årsredovningen (se http://www.allabolag.se)

Men stackars Callisma blöder…bara vänta o se vad som händer om de kan vända något år och faktiskt börja tjäna pengar, tror det icke men men..

Anonymous

Tankarna tar mej till en bilfirma i Malmö som hade väldigt speciella bilar ståendes, Porsche 959, carrera GT osv osv..

Där var aldrig öppet.. NOLL service.. Och det visade sej senare att det bara var pengartvätt alltihopa.. en fasad..

// Pierre

Anders

Hej

Ja det vet jag inget om (pengatvätt eller ej) men att man verkligen vill fortsätta lägga in pengar i något som inte ger någon som helst avkastning?? bara försöka hålla en "FIN" Fasad och om de skulle lägga ner så förlorar ägarna ansiktet..vi får vänta och se..

Mailat deras CFO om deras senaste årsredovisning, får väl inget svar som vanligt..*s*

Anders

Uppföljning på namngivet företag: Deras CEO har slutat efter ca 1 år på positionen, deras CFO svarade inte så mycket på frågorna utan typ inga kommentarer..som väntat men varför har deras externa VD slutat/fått sluta??

Anonymous

Förmodligen just för att hela stället sköts så extremt dåligt, Försäljningen har inte vait som den kunde varit osv osv.

// Pierre

Anonym

Jag har nära kontakt med folk på Callisma, och kan i deras försvar säga att man efter i åratal möta folk som bara vill sitta i bilarna och som låtsas vara intresserade bara för att så har även ett ställe med så hög service grad som callisma sina dåliga dagar. Jag råder dig att ge dom en chans till. Du kan komma att bli överaskad!

Med vänlig hälsning,

Anonym

Anonymous

Bla bla……väntar på deras årsredovising för 2011, ska bli intressant och läsa…*s'

SIR_Pierre

Jag fick höra i helgen att dom var RIKTIGA fifflare.. Fuskas myyyycket med pengarna där.

carl lindberg

Tror nog de har många nöjda kunder med. Jag tror tyvärr det alltid kan hända missar ibland, olycklig slump helt enkelt. Tror de har massor av nöjda kunder som inte skriver av sig på webben. Vi måste ursäkta missar.

Tror de har massor av folk som kommer dit för att bara kolla på bilar utan att köpa. Det är ju häftiga bilar att bara titta på. Jag hade lätt betalat inträde på någon hundralapp. Men går vi alla dit hela dagarna för att låtsas köpa bil så blir det ju inga intäkter. Så kommer man dit och är arg för att tjejen som pratar i mobil på lunchrast är upptagen får man tänka om. Möter nästa person ilsket om en bilskylt med noll marginal… Nej. Låt de ändra sina rutiner, t ex inte lunchpaus i bilhallen. Om det inte tydligt finns en skylt att de har lunchrast. Och kanske en liten plastfolder att de alltid behöver reg nr vid försäljning av vissa delar.

Hoppas inte detta inlägg får andra att tro att alla är missnöjda… Då kommer de tvingas byta namn… Och det är jävligt onödigt.

Trist att Google fick upp det här inlägget på träff två. Missvisande. Hoppas faktiska kunder är källkritiska till det här.

Mats Nordquist

Du skriver som en barnrumpa. Lär dig lite stavning och satsbyggnad så kanske man orkar läsa dig. Har själv haft mycket med Callisma att göra och tycker att de sköter sig alldeles utmärkt.

Frippe

Haha, ett företag med SAS-jannes korkade son inblandad kan ju bara bli skit.
Typexempel på när pappas odugliga Djursholm-brats ska starta firma.

anonym

korkade arslen jag är en av deras son som är under 18 år och jag kan säga att 2011 ksk det inte var bäst.men idag har dem bentley service,cadilac,aston martin,corvette, båtar som tex riva och perching.dra till callisma igen och så ska du fan få se hur det är dig.btw autoropa är ett mycket större företag en callisma det är därför dem kanske har mer anställda mer bilmärken och sånt men dra till callisma ingen så ska du få se vilken jävla survice dem har.

51
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x