Nya Bentley Continental GT

Ja, Ny och ny.

Mer som en facelift tycker jag.

Nytt utseende, Bättre väghållning, Lite högre effekt.

Låter ju som lite mer än bara en facelift kanske.

Bentley påstår att varenda plåtpanel på karossen är ny, Men det otränade ögat lägger nog inte märke till nån facelift.

Kanske mest pga att det inte kryllar utav dom på vägarna här i Sverige?

En liten extra notis,

Vet ni att ni kan ta dörrarna från n Porsche 996 och sätta på den nya 997, Och det passar rakt av..

Och det kallar Porsche för en helt ny modell 😉

Tillbaka till Bentley.

Diodlampor, Det har ju alla bilar numera.

Framlamporna påminner lite om den fulare sedanen Mulsane.

Lite linjer här o där som gör att bilen ser bredare ut.

Inredning har fått sej en uppfräschning, Fortfarande är det ultimat lyx som gäller.

Motorn är samma W12a med dubbelturbo som innan, Nu med 15hk extra.
Så den nya GT´n har 575hk och 700nm.

Bränsleförbrukningen ska ha minskat med 15%, Men Bentley anger fortfarande en förbrukning på 2 liter/milen vid stadskörning utan att skämmas.

Har du inte råd med bensin så har du inte råd med en sådan bil.

Den nya motorn är även en flexifuel motor, Dvs du kan köra på både bensin eller etanol, eller en blandning av både.

Bilen är 4WD precis som innan men det systemet och växellådan har fått sej en omprogramering, Vilket ska göra bilen lite mer sladdvänlig.

Bentley har lyckats banta den nya GT med hela 65 kilo, Men inte med några kolfiberpaneler och så utan med en systematisk gramjakt på precis allt i bilen.

Det gillar jag.

Men bilen väger fortfarande 2,3ton!.. För en Coupe!

Men trots detta så slungas lyxskeppet iväg ordentligt.

0-100 på 4.4 sek och en toppfart på 318km/h räcker ju gott o väl för en lyxbil.

Och nu till bilderna.




Jag gillar den bättre än den förra, Lite kantigare, Lite vassare, Lite sportigare, Lite svulstigare.

(Visited 14 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.