Is the new Porsche Carrera T still the true driving enthusiast’s 911 of choice? Hmm..

** Ja jag gillar T, mycket, nästan främst om jag skulle köpa en 911 själv för att verkligen använda, det är väl en Targa GTS som lockar mer just pga utseendet.
Men en 911 T är rätt på rätt sätt.

Det är bara lite synd att de nya har lite mindre fokus på att spara vikt (du kan få den som cab, du kan få baksäte, och du kan få motsatsen till spartanska stolar).

Jag tycker att det är bra att de fortfarande har under 400 hk (394 hk).

 

** Jahapp… För ”långa” växlar i denna också alltså..
Det är enbart pga det som jag ”ogillar” GT3 Touring, som annars är en perfekt vardagssportbil (eftersom alla ”vanliga” 911 är Grand Touring bilar) och som egentligen ”bara” är en 911 T fast med mer effekt.
Annars så är receptet ungefär detsamma, en bantad 911 utan att se ut som en Racing bil.

En GT3 Touring har 510 hk, en säkert helt underbar motor (jag har inte kört en ännu) men med alldeles för långa växlar.
Du kör olagligt snabbt redan i 2ans växel..
Så om du vill ha kul med din bil utan att köra tokigt snabbt, olagligt, eller på bana, så får du alltså nöja dig med att varva ur 1ans växel, och nöja dig med det..

Så det där med att köra bilen 10 av 10, det SKULLE vara poängen med en 911 T.
Du har det bantade, sportiga, du kan köra bilen på gränsen, utan att vara olagligt snabb direkt.

Men, tydligen inte ändå.

Så… Jag känner igen att det är nog den första (moderna) 911 T som gäller, 991an alltså.
Den med ”bara” 370 hk.

Den är nog mest rätt om du vill köra bilen 10/10 utanför en bana.

Officiell : 2025 Porsche 911 Carrera T 992.2

 

(Visited 1 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x