Why Different Dynos Read Different Numbers – And Why Your Horsepower Comparison is Invalid!

 

** Som sagt, därför är det rätt meningslöst med att ange antalet hästkrafter.
Senaste gången min bil blev mappad på bänk så sa de flera gånger att man inte alls kunde gå efter siffrorna då bänken visade helt fel.

Det som är absolut mest intressant för mig är hur effektkurvan ser ut.

Dynoqueens / bilar som bara lämnar en massa hästkrafter på höga varv och allt för lite vridmoment, och som har pinsamt låg effekt innan jätteturbon laddar, det är totalt skrattretande.

** Den dyno som sägs vara absolut sämst är de som heter Mustang.

** Jag har bänkat och mappat på dynobänkar både med och utan bromsrullar, och både alternativen är mycket sämre än att bänka på väg tycker jag.
Jag har absolut inte varit nöjd med alla dessa mappningar som gjorts på min bil iallafall, det är ju allmänt känt.

** EN av anledningarna till att jag ogillar att nämna antalet hästkrafter (ingen frågar om vrid) är för att den senaste gången min blev bänkad så sa de att jag hade 20% effektförlust i drivlinan, vilket jag ABSOLUT INTE tror på med tanke på att hela min drivlina består av kolfiberdelar.

(Visited 24 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x