The Ferrari Testarossa was a 23-year-long mistake — ISSIMI Spotlight feat. Jason Cammisa — Ep. 06

** Jag gillar såklart Testarossan, som alla andra, och jag gillar verkligen 512 TR, men viktigast är att jag till skillnad från alla andra även tycker om den mycket modernare 512 M, trots att den inte har Pop-up lampor, och… inte är riktigt…proportionellt snygg?

Den är inte så hemsk egentligen, det ser bara ut som en sån där dum bil där de sätter en modernare front på en äldre modell, och sen låtsas man som om att det är en ny bil.

Dagens Samling : Dennis Collins' Car World Ep. 4: The Universal ...

 

Jag klistrar in två gamla inlägg om dessa bilar.

 

Ferrari 512TR vs. Porsche 911 Turbo: 1990s Battle!

* Oavsett prestanda, oavsett värde idag, oavsett hur de är att köra.. Och även om man sitter totalt snett och fel i Ferrarin (helt galen körställning) så väljer jag Ferrarin för att den är så jävla snygg!!
Den ÄR 80-talet!
Och 512TR är den näst sista versionen av Testarossa (91-94), så ju senare desto bättre.
Eller?
Den bästa men kanske inte den snyggaste är ju F512 M (94-96).. Men den har ju inte Pop-Up lampor..

* Ja Porschen är helrätt och PERFEKT.
Men för hypat nu för min smak.

* Just den Ferrarin… helsvart.. med snygga fälgar.. ÅH så cool!
Jag kan riktigt höra soundtracket till den redan som jag hade lyssnat på när jag hade glidit runt i den på nätterna.

Dagens Samling : Dennis Collins’ Car World Ep. 4: The Universal Language of Cars
DETTA var mycket mer i min smak!

** Ah just det,  LM002 byggdes med Diablo motor med, det hade jag glömt bort.

** De kunde ju ha filmat bilarna bättre, och inte bara dem två.

** Jag vill till Dubai främst för denna anledningen!
Bilarna!

** Den där Dennis har inte mycket koll på bilar.

** Vilket skick det var på alla bilarna !

** Kul att de trimmar även såhär fina bilar.

** MEN! Detta är ju ”tyvärr” ett musem, de kör ju inte med dessa bilar.

** 512 M tycker de flesta är ful, jag tycker VERKLIGEN om den

 

det är helt i min smak, en slutversion av en bil designad på 70-80 talet, som var legendarisk under hela 80-talet, och sen blev totalt ombyggd och perfektionerad under mitten av 90-talet.

PRECIS som med Corvette C4.

Och när det kommer till F512 M så gör det mig inget att den inte har Pop-up lampor längre.
Visst det vore kul om den hade det, men det är just avsaknaden av dem som får bilen att se mycket modernare ut.

Är den snyggare än en Testarossa, nej såklart inte.


Ja jag tycker att en Ferrari ska ha runda lampor,

men på just F512 M så ser det lite fel ut,

så då är ju en 512 TR snyggare.

Och ja inredningen i F512 M kunde ha varit modernare.


Men annars så är de riktigt nice.

På den tiden så kunde du välja kolfiberstolar som var mycket lättare än de andra, UTAN extra kostnad!

Det blev bara 501 st F512 M mellan 1994-1996

Och för att påminna er, såhär ser en ”vanlig” Ferrari Testarossa ut

 

** De bara hoppade över Cobrorna

 

** Okej, snurrande bilplatta är baller.
Men snurrande soffgrupp i sitt bilmusem, det är coolt! (men man blir nog åksjuk snabbt, den skulle inte snurrat så snabbt =) )

The 1992 Ferrari 512 TR: A /DRIVE Film.

FLAT-OUT IN A FLAT-12 FERRARI I We drive the ’Testarossa 2.0’ 512 TR! | MOTOR

 

Is the Ferrari 512M the Ultimate Vintage Daily? (Test Drive)

 
The Ferrari 512 TR – The car of the 80s and 90s

(Visited 41 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x