Mercedes-AMG E63 S – Chris Harris Drives – Top Gear

* För en massa år sedan då de tyska sedanerna hade sitt ”hästkrafts-krig” så kom de överens om en ”gentlemanna-Överenskommelse, likt japanerna på 90-talet då de sa att bilarna inte skulle ha mer än 276 hk.
Då tyckte hela världen att tyskarna gick till överdrift när bilarna hade närmare 500 hästkrafter, tyskarna tyckte detsamma.
Det var ju galet med 500 hästkrafter i en familjebil.
Efter detta så kom de överens om att lugna sig, Alla tyska bilar hade en hastighetsbegränsning på 250 km/h och istället för att bara öka effekten hela tiden så skulle de sikta in sig på att göra bilarna snabbare genom att banta dem.

Kort därefter så gnällde folk över bränsleförbrukningen, så då slutade de med kompressormatade motorer (AMG), och då det blev sugmotorer igen.
Och sen gnällde EU över avgasutsläpp, så då blev det Turboladdat för att ljuga till sig bra siffror på tomgångs trots mycket effekt.
Och sen så dög inte det och då minskade motorvolymen på motorerna..

Och här är vi idag…Bilarna är större, har mycket mer elektronik, mindre motorer, och än en gång, de är mycket större idag.. Fyrhjulsdrivna, en massa mer säkerhet osv osv osv.. Och 600 hästkrafter.. och tokigt snabba.. Supersportbilssnabba..
Och alla bilar ska gå att drifta med…

Så En familjebil med över 600 hästkrafter……… Som ska klara av allt..
Komfort, plats för 4 vuxna, all tänkbar säkerhet, AWD så du kan köra med den på alla underlag.. läge så du kan drifta med den, den ska köra ifrån det mesta, både från stillastående och på motorvägen…

Ja.. Vad ska man säga..
En E-Klass AMG är perfekt…?

(Visited 51 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x