Avsaknaden av inlägg om Nissan 350Z

  • En av anledningarna till att jag inte har gjort en ”Nissan 350Z Köpguide”, ”350Z Tuningguide” eller ett ”The Story Of Golden 350Z-RS” inlägg är för att 95% av 350Z ägarna där ute är haters.. (I Sverige.. I övriga världen så förstår de bygget och uppskattar min kunskap)
    Ja jag svarar på frågor om Nissan 350Z, Om att förbättra en Nissan 350Z Och om min egna bil hela hela hela tiden..
    Det har jag gjort gång på gång, Nästan dagligen i 10 år..
    Så varför bara inte göra ett par inlägg och länka till?
    Jo. För att dessa haters inte tror på mig ändå..
    Och då tappar jag lusten TOTALT!

    Gång på gång på gång så får jag frågor som jag svarar på..
    Som de ändå inte tror på.. ”Nej så dyrt kan det inte vara.” ”Nej det står att ett öppet luftfilter ska ge MYCKET mer effekt” ”Så lätt är inte ditt kolfiber” osv osv osv osv..
    Frågorna är många.. Och svaren är samma till alla som frågar..
    Och det slutar alltid på samma sätt.. De lyssnar inte på mina råd..De försöker själva.. De misslyckas.. Och de säljer bilen.

    Jag fick en av de första 8 Nissan 350Z som levererades i Sverige, Jag hade redan då en rejält slant över (mellanskillnaden som skulle gått till en Porsche GT3), Så jag började uppgradera min bil från NISMO S prylar till NISMO R (S = Street / R = Racing)
    Sen när jag BARA fick skit ifrån Nissan i Malmö så gick jag längre än så..
    Och höll på i ett par år och la en FÖRMÖGENHET på att bygga den snabbaste sugis 350Z i världen..
    Med en massa MASSA motgångar och en massa dyrt testande..
    Och sen så började jag om från början igen efter bilen blev påkörd.

    Så.. Jag kan säga att jag har gjort ALLT med min bil.. Flera gånger om..
    Och har lagt ner bokstavligen en livs förmögenhet i bilen på att byta ut ALLT mot det allra bästa som finns i hela världen.

    Så vitt jag vet så är jag den ENDA i Sverige som har ägt en 350Z så länge, I övriga världen vet jag inte men jag tvivlar på att det är många som har ägt sin 350Z sen de släpptes för första gången och äger samma bil än idag.
    Jag har gått igenom ”barnsjukdomar” och ”fabriksfel”.. Jag har gått igenom ALLT!
    Bilen har varit krockad två gånger och byggts ihop igen.

    Jag har ägt bilen nu i snart 12 år och det har skruvats och uppgraderats HELA tiden..
    Och så fort bilen har varit avställd eller stått stilla av andra anledningar så har jag pluggat och pluggat och jagat efter det absolut bästa som finns eller går att ta fram i hela världen..

    Men.. trots detta… Så får jag ge tips och råd till döva öron.. Får svara på frågor till haters.. Får bevisa saker gång på gång VARJE gång någon ser bilen..

    Och ja… Som jag nyss märkte… Än idag.. Efter alla dessa år.. Så har jag tydligen bara fejk kolfiber/vinyl eller ”lite kolfiber”.
    Och tydligen är det bara Seibon skit allt OM det nu SKULLE vara kolfiber..
    IMG_7295 IMG_7296

    Om någon Nissan 350Z ägare verkligen hade brytt sig så finns det MASSOR att lära på både det svenska forumet och world wide forumet.
    Vi tidiga Nissan 350Z ägare kom snabbt fram till att bilen aldrig vägde så mycket som det stod i våra reg-bevis..
    Och när jag ringde skatteverket så sa de till mig att de gick efter Nissan 300ZX eftersom bilarna kom till Sverige utan uppgifter.
    Detta är också anledningen till att svensksålda bilar är dyrare i Skatt (MYCKET dyrare) än importerade bilar..
    För på de importerade bilarna som kom något senare in till Sverige så har skatteverket fått rätt på vikt och avgasutsläpp.
    Ska vi med svensksålda bilar få detta ändrat så måste vi be besiktningen att väga bilen.
    Och det är inte alla besiktningshallar som har våg.

    Annars så kan man ju alltid kolla Wikipedia som anger vikt från 1,446 kg och uppåt.

    Ang skatten så tog jag upp två exempel redan 2009.

Om ni jamfört denna: http://www.blocket.se/kristianstad/Niss … ?ca=10&w=3 mot

http://www.blocket.se/helsingborg/Nissa … ?ca=10&w=3 som är svensksåld .

Det skiljer sig 1 000:- i skatt på de två bilarna. Det första är import och den andra är svensksåld. Värt att nämna att båda bilarna är av samma årsmodell och verkar ha liknande utrustning etc.

Det blev snabbt bekräftat utav andra 350Z ägare där på det forumet att det faktiskt var så.

Ja har tillgång till CBR på jobbet där vi får upp vem som äger bilen skatt på bilen m.m m.m
o på min så står det 2058kr o på din ca 3400kr :-?

Idag när skatterna är höjda så skiljer det sig ännu mer alltså..
Och detta är enbart pga att Nissan Sverige gav fel siffror till vägverket när Nissan 350Z kom till Sverige.
Nissan Sverige / Mobility Motors hade inte ens verkstadshandboken till bilarna de första åren.

Utan allt som gjordes och angavs så togs de nya Nissan 350Z som den äldre Nissan 300ZX

 

Aja.. Jag kom av mig ifrån ämnet som vanligt..
Jag KANSKE gör en ”Nissan 350Z Köpguide” nån dag då minnet mår bra..
Och då gör jag säkert en ”BPU guide med”..

Men ett inlägg om min egna bil är tyvärr omöjligt..
Jag minns 1/10 känns det som..

Det finns projekttråd.. Det finns bilder.. Det finns ett flertal tidningar ni kan läsa där det har skrivits om bilen.

IMG_1211

(Visited 341 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x