Dagens Notiser.

* Ne.. Oavsett hur sugen man är på en helt orörd, Fräsh, Ny bil så är det bara dumt att köpa en splitterny bil.. Jag har sagt det sen 10 år tillbaka.. Men ändå gått i fällan två gånger efter det..

Men ne.. Eller visst.. VET du att du ska behålla bilen i mer än 5-6 år så fine..
Men vad finns det idag ör under 1.5 miljoner som man skulle vilja leva med så länge?
Och som man tvunget vill ha som orörd.

* Jag ser fram emot en ny Lexus Coupe eller cab.

(Visited 28 times, 1 visits today)
Subscribe
Notify of
guest

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Niklas Åberg

Jag förstår lockelsen med en helt ny bil, det är en viss känsla att hämta ut en splitterny bil 🙂 Jag har dock bara gjort det en gång och då var det farsans nya bil jag hämtade ut.

Jag går i lite bilbytar-tankar själv just nu. Jag har dock en aningen lägre pristak än dig 😉 Jag har länge varit sugen på en audi rs4 b7.
Jag har dock inte provkört någon än, så jag vet inte om det är en bil jag gillar.
Du som är om och kring dig, har du stött på eller provkört en rs4?
Eller om du har några andra idéer på bilar i samma prisklass?
Jag vill ha någon som är roligt att köra men nyare och en aningen mer praktisk än min 300a.

/Pikkos

SIR_Pierre

Jag har ett par kriterier när det kommer till nybil som gör det hela lite svårare.

* Modellen får vara max ett år gammal.. Helst samma årsmodell som nu.
Och det får inte finnas många på gatorna

* Jag ska ha råd att ha den fullutrustad.. Annars får det vara

* Och jag MÅSTE få bra service/mottagande av bilhandlaren..

Och där faller allt.

Jag har kört ett par st RS4or. 3 sedan, en cab och en combi

Cabben var skittråkig.. Passade inte alls med den motorn och låda..

Kombin saknade lite lite.. Men den enda erfarenhet jag hade då av audi kombis var en trimmad RS6 och en modellen innan bi-turbo trimmad–
Så klart jag tyckte sug V8an saknade nått.

Sedanerna. Den ena var en tidig årsmodell.. Var inte impad över nått mer än ljudet och stolarna,.

Men den andra.. som var en senare årsmodell.. Var SÅ mycket roligare.. Lite Evo känsla över den.. Om den var trimmad eller inte vet jag inte.. Men det lät mer.. Lådan kändes bättre.. Bilen var styvare..

Vad jag tyckte var en nackdel då var att V8an lever bara på dom sista 2000 varven.. Om ens det.. 1500 kanske.. Så jag fick hela tiden tokvarva den..

Men vad jag insåg sen var ju att den karaktären på motorn gör att den är snäll till vardags och vanlig motorvägskörning.. Dricker inte så värst mycket då kan jag gissa.

Men när man gasa på.. Körde cabben en vecka och den svarta sedanen (den senare) i strax under en vecka (bara buskörning konstant) och den gjorde nog sugmärken i tanken..

Cabben var en besvikelse på alla sätt.. Lät inte så mycket mer än i en täckt bil.. Tyckte bromsarna var mycket sämre på den.. Brann bokstavligen (vägde väl en hel del mer) och den kändes INTE som en 420hk bil.

Kombin körde jag rätt så snällt med för jag var inte ensam i bilen. Och den kändes bara understyrd och nästan lite framhjulsdriven

Men alla bilarna kördes i olika perioder med olika referenser just då och säkert på olika gator..

Men som slutsats.. Som jag alltid säger men själv ALDRIG följer.. Provkör provkör.. På dina vägar.. På ditt sätt. Inte bara buskör utan din vanliga rutt till jobb osv.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x