Mappnings problemen fortsätter…

Som ni har läst tidigare i veckan så har hela denna veckan gått åt mappning, Eller egentligen att FÖRSÖKA mappa.

Så jag fortsätter ifrån förra inlägget.

Onsdagen då slutade med att kille nr4 eller 5 som skulle mappa, Mer eller mindre gav upp.

Så då var min enda chans att kunna köra denna säsongen att sätta tillbaka mina gamla så spridare och få tillbaks mina gamla mappar.

Kenda och brorsan satte tillbaks mina gamla små spridare, Och bilen gick fortfarande skit, Och nu snackar jag bara på tomgång alltså, Inte ens chans att man vågar gasa på.

Dennis som skulle hjälpa mej tillbaks med mina gamla mappar kunde inte på torsdagen.

Så där sket det sej helt o hållet med Kinnekulle Ring...Tyvärr..jävligt tyvärr. Ville verkligen vara där.

Så Fredag, Gamla spridarna på, Bilen går skit… Dennis säger att han har mina gamla mappar men inte mina gamla parametrar, vilket gör mina mappar lika värda som smutsen under mina skor…

Tänka sej att dom mapparna/parametrarna som jag har hatat i 1års tid och retat mej som fan över dom 10.000kr jag lag på dom inställningarna…Som jag otåligt velat förbättra..

Nu bad jag till Gud att jag skulle kunna få tillbaka dom..

Så som en gåva fårn ovan så hittar jag plötsligt min pärm med intruktioner om mitt styrsystem, Och där mitt i ligger där en skiva, Och jag vet att jag sparade skivan i pärmen just för att minnas vart jag lagt den.

Denna pärm har jag letat efter i ett par månader, Överallt! Och nu låg den plötsligt dammig BAKOM mina andra pärmar.

Ringer Dennis glad som fan, Ber kenda köra ut min bil ifrån garaget o så han kan åka hem från jobb. Nu ska ju allting lösa sej.

Jag och Challe kör till min bil, Jag och Dennis kopplar upp oss till styrsystemet.

Och hans dator vill inte gå igång…..
Startar om den… den vill inte..
Startar om den… Skärmen går inte i gång, Och så gör den ett par gånger.
Sen hör vi inte ens den gå igång…

Ber lite till… och datorn går igång!

Kommer i kontakt med styrsystemet, In med min skiva jag hittade, Och den vill inte läsa skivan.

tar ut den. putsar den såpass så att jag hade fått en skit att skina!
In med den igen, Nu vill datorn läsa skivan,

Så säger Dennis ” Detta ser inte ut som några mappar”…

Jofan. det måste det vara, öppna allt o kolla.

Och vad är det på Skivan?… Mina gamla röntgenbilder över ryggen!!

Hur FAN har den skivan hamnat i pärmen till mitt styrsystem!?!?

Klockan är nu typ 6 på kvällen. Och som en ren chasning så ringer jag till Svalle på TS motorsport som mappade bilen förra året, För att fråga om han möjligtvis har mina parametrar kvar.

Trots att han slutat för längesen och skulle på fest så var han jävligt vänlig och hjälpte mej söka i sin dator. Efter 25 spända minuter så hade hans dator bara sökt igenom 3%! Men grymt ändå att han sparar alla mappningar ifrån alla bilar han mappar, Credd för det.

Så jag ringer honom efter ytterligare 25 min, Och han har fortfarande inte hittat nått, Han måste hem o byta om inför festen, Challe måste hem o äta och Dennis måste hem o fixa med sin egna bil.

Så jag får ställa min bil där.. Vågar knappt starta den ju, Vi misstänker att den misständer på 1ans cylinder ju.

Svalle från TS-Motor ringer efter en stund och säger att han inte hittar mina grejer i hans dator.

Nu e jag helt körd, Har ingen lösning på nått, verkligen inte, Sommarn är förstörd innan den ens har börjat.

Men eftersom det låg fel skiva i pärmen , Så måste den rätta skivan ligga nånstans ju?

jag kanske har varit så duktig att jag har sparat det i min dator nånstans?

Hem o söka..

Nope. inget i datorn…

Går igenom alla skivor som ligger här runt omkring..

Och där hittar jag fan den!! Skivan med både mappar och parametrar!
Skivan som kostat mej en jävla massa pengar, Som jag för några dagar sen inte ens tyckte var värt energin att knäcka, Än just nu bokstavligen värd mer än sin vikt i guld!

Ringer Dennis för att berätta om att jag hittat skivan och så vi kan få min bil därifrån, Inte gasa på men nog för att transportera den till mitt egna garage,
Just nu står den med en ruta som inte ens går att ta upp.

Men Dennis svarar inte, Kenda svarar inte,, INGEN svarar, Enda som alltid svarar i telefon är jag och Challe verkar det som!

Trots det så ger skivan mej ro i kroppen, Ett lugn jag behövt under hela veckan, Så jag lägger mej i soffan för att koppla av till 30%, bara för en stund.

Då ringer Dennis, Han hade också däckat i soffan.

Så åker och hämtar Chlle igen, ger oss mot bilen, Måste få hem den, verkstaden har stängd över helgen, Kenda svarar inte, Bilen står med rutan nere… MÅSTE få hem den.

På väg till bilen så börjar det ÖSREGNA!
Vindrutestorkarmotorn på min gamla Jaguar har lagt av, Ser inte ett SKIT!
Men jag måste ta mej till bilen!

Saaakta och försiktigt tar vi oss fram genom en navigator i minnet…

Kommer fram till min bil, Det ÖSREGNAR, Där står Dennis och väntar.

In i bilen, regnar in, Rutan vill verkligen inte gå upp trots jag nästan bankat i sönder dörren!

Med rätt skiva så får vi igång bilen på nån minut bara!

Men som sagt, går lite ojämnt,
Så hur farligt är det att köra med misstädning?
Dennis säger att det inte är nån fara, Challe säger att hela hans motor förstördes pga det.

Vi börjar ringa runt, Kenda svarar FORTFARANDE inte!… INGEN svarar!

Så vad gör jag? Bilen kan inte stå där, Det ÖSREGNAR.

Och vilken bil ska Challe köra?
Jag vill inte riskera min väns liv i onödan bara för att han e schysst o ställer upp.

Så min 350Z som går dåligt, Har R-Däck. Och ni vet hur det är att köra med R-Däck i ösregn!

Eller min Jaguar där man inte ser ett skit?

Charles tar intsiativet och sätter sej i Jaggan, Jag känner ju trots allt min bil bäst, Vet hur motorn SKA gå och kan hantera den om nån om den skulle släppa.

Så vi kör sakta på motorvägen, Challe följer mina bakljus, Det är det enda han ser.

Och min bil går trög….

Hur ska denna sommaren se ut? Förutom ösregnet så bryr jag mej om det kommer bli nått körande eller inte denna säsongen…

Kan det vara tändstiften? Kollade Kenda dom? Han svarar fortfarande inte i sin telefon..

Måste jag köpa nytt styrsystem som nån kan mappa?? En till bränslepump, en surgetank, För att kunna använda mina nya spridare som bara ligger just nu.

Så vi snackar alltså ca 40.000kr innan jag kan få motorn att fungera normalt igen..

Regnet upphör.. jag MÅSTE testa…

Gasar på lite lätt, Bilen svarar skitdåligt.. Låter den rulla lite till, regnet kommer tillbaka…

Ringer Challe i bilen bakom för att kolla hur det går, Det enda han svarar är
” Du ska nog inte göra så, Det luktar skit bakom bilen och den ryker som fan”

Nu är det så att min bil är så extremt hård och stötig, Så jag vet inte om motorn rycker och vibrerar eller om bilen är stötig och hård, Det går inte förklara hur hård den är alltså.

Vi börjar närma oss mitt garage, Challe ringer igen,
” Nu e vi snart framme och det verkar sluta regna, nu kan vi gasa på lite”

Vi har alltså hållt ca 50-60km/h på motorvägen.

Och jag gasar på, Ordentligt.
Och bilen går fortfarande skit.

Av från motorvägen, Växlar ner till 3an, Och idiotiskt nog ger jag full gas!

Och bilen svarar! Tvärnitar inför rundellen med mina keramiska bromsar som är värdelösa när dom är kalla.

Växlar ner till 2an, Full gas igen!

Its fucking alive!!

Visst den går inte perfekt.. men fuckit. den går!

Förmodligen så har dom större spridarna i sammanband med fel mapp sotat igen lite här o där, och ev tändstiften med.

Hem med bilen i garaget, Släpper av Challe hemma, Hinner själv PRECIS sätta nyckeln i dörren här hemma och Dennis ringer.

Han har glömt sin pärm i min bil och ber mej kolla upp nått som står där.

Så tillbaka till garaget för att leta upp pärmen i min bil.

Ringer och ger Dennis vad han behöver..

Och låser min bil , Stänger garageporten….

Fuckit.. jag måste köra.. jag måste.. Det är över all min kunskap och vettigt tänkande.. men jag måste…

Åker och hämtar Challe.. och gasar å friskt…

Vi åker runt lite.. gasar på lite då o då, men mest kör runt för att lufta bilen.

Kör och äter ( har ev hittat ett nytt kebab-ställe som har nattöppet).

Släpper av Challe hemma.

Kör hemmåt..Kommer fram till min gamla “bana” där det nu står ett fett IKEA på..

Med stötdämparna på det “mjukaste” läget så tar jag rundell efter rundell…

Pressar hårdare och hårdare…

Och jag säger det.. på ren svenska.

FUCK hästkrafter!!!

Med VÄRLDENS mest avancerade 350Z chassi, Världens mest avancerade coilovers, Med asgrymma R-Däck och keramiskt uppbyggda bromsar, Båda gjorde för racing och mer eller mindre olagliga på gata, Som bara blir bättre och bättre, greppar mer och mer ju mer jag pressar.

Och jag pressar! HÅRT!

Ett totalt stumt chassi, Breda jävla R-Däck!

It´s alive! I AM ALIVE!!

Mina nya kolfiberstolar håller ett kört grepp om mej och dom i sammanband med mina 4-punktsbälten gör mej och bilen till ett.

Chassit och däcken ger mej full kontakt med vägen…

Detta är livet…

Detta är mitt liv…

Glöm det med hästkrafter, Tro mej, 500+HK räcker gott o väl.

Jag är en stabil kille som njuter bäst av en stabil bil, Jag vill svänga, Jag vill känna att bilen lyder mej, Inte bara åka snabbt rakt fram..

Jag hoppas detta inlägget roade nån..

Nu ska jag gå o träna, Sen om några timmar, Efter mörkets intrång..när alla fyllon är hemma och sover..

Då tar jag ut mitt liv igen.. i jakt efter en ny rolig väg att köra på.. Där jag gång på gång kan testa bilens gräns.. min gräns.. och så vi kan utvecklas vidare tillsammans..

We got some cathing up to do…

Är det nån som är sugen på att se videos med bilen så finns det här.

(Visited 55 times, 1 visits today)

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.